NIŠ – Programima rada gradskih preduzeća predviđeno je da ova preduzeća ove godine potroše čak 20 miliona dinara za kafanske račune, reprezentaciju, seminare, radničke sportske igre i slične manifestacije.
Niški vodovod planirao je za reprezentaciju čak četiri miliona dinara, „Parking servis“ 980.000 dinara, Direkcija za javni prevoz 750.000 dinara, „Medijana“ 2,4 miliona, a „Gorica“ 1,5 miliona dinara.
Predsednik Skupštine grada Niša dr Mile Ilić izjavio je da su troškovi reprezentacije javnih i javno-komunalnih preduzeća manji nego prošle godine, ali da su i pored toga neprimereni situaciji u kojoj se grad i zemlja nalaze.
„Ne vidim razlog da firme koje po prirodi posla nemaju goste, izdvajaju po milion ili dva za reprezentaciju. To je skandalozno i očigledno da ljudi koji rukovode javnim preduzećima i ustanovama još ne shvataju da živimo u jednom drugom vremenu“, naglasio je Ilić.
On je rekao da su odbornici usvojili programe jer se odlučivalo o njima kao o celinama, a ne o njihovim pojedinačnim delovima.
Po mišljenju zamenika gradonačelnika Ljubivoja Slavkovića niškim javnim i javno-komunalnim preduzećima nije ni potrebna reklama jer sva ona imaju monopol.
„Šta bi imali da reklamiraju „Naisus“ ili „Toplana“ kada oni nemaju konkurenciju na tržištu“, kazao je Slavković.
Predsednik odborničke grupe URS-a i izvršni direktor Direkcije za izgradnju grada Branislav Jovanović naglašava da Direkcija prošle godine nije utrošila ni jedan dinar za reprezentaciju, a tako će biti i ove godine.
„Nije tajna da su mnoga niška javna preduzeća u planovima navela neshvatljive iznose za kožnu galanteriju i radničke sportske igre u Grčkoj. To je za svaku osudu“, podvukao je Jovanović.
Kako je naglasio Jovanović, umesto da potroše za reprezentaciju, javna preduzeća bi taj novac trebalo da usmere za besplatnu užinu u školama i narodnu kuhinju.
(Kraj)Mia
Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!