Nikada učenike nisam pozvao na proteste, pozivali su oni mene. Neke su i sami organizovali. Moje je bilo da ih na časovima književnosti podstaknem da misle, zaključuju i nepristaju. Učio sam ih da je hrabrost vrlina. Priznajem da sam buntovnost uvek ohrabrivao, i sopstvenim primerom svedočio da je ćutanje i pomirljivost jednako saučesništvu u zlu.
Ne skrivam neizmernu radost što ovih dana vidim da većina mojih bivših učenika šeta na strani Dobra. Šetaju u ime svih onih koji ne smeju, ili ne mogu. Raduje me da osvajaju slobodu, da nisu ucenjeni, i da ne pristaju na besmisao.
Najviše mi pišu oni koji su prošli kroz teatar. Njima sam neprestano govorio: A ko će, ako nećete vi? Prošle nedelje se javlja jedna bivša učenica i kaže: „Sećate se one Boalove rečenice koju ste stalno izgovarali – ‘Teatar sam po sebi nije revolucionaran, ali predstavlja probu za revoluciju’? Hvala Vam, bile su to odlične probe“.
Poslednja odluka Vlade da se školska godina okonča u roku od nekoliko dana je samo još jedna potvrda da su „šetnje” opravdane i da su problemi u obrazovanju preduboki, a samim tim i u društvu; i da je sve ono što smo ignorisali godinama unazad došlo na naplatu.
Sistem nije zakazao, jer sistema i nema. Ima pojedinaca, entuzijasta, zahvaljujući kojima se stiče utisak da obrazovni sistem koliko-toliko funkcioniše.
Postavlja se pitanje kako zaista staviti do znanja da ovaj sistem jednostavno treba menjati iz korena, i prestati da na besmislene odluke odgovaramo smislenim postupcima. Koleginica Ljubinka Nedić ponudila je rešenje koje mi je veoma blisko: zaključiti svima petice. Samo bih dodao još nešto: kad zaključimo petice, onda, kolege, svi u šetnju sa bivšim i sadašnjim učenicima.
Ima li boljeg časa etike?
Dušan Blagojević, nastavnik srpskog jezika i književnosti
Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!
Za 10-ku
Bravo, kolega!
Bravo za komentar. Dušane duboko poštovanje. Na jedan divan način opisali ste u kakvom se problemu zaista nalazi društvo i sistem. To što ste predložili je trenutno jedino prihvatljivo rešenje.
Juče je neko ko se očigledno ne razume u prosvetu, neko ko po „deseti put čita istu knjigu“ jer misli da takva slika (Instagram) odražava inteligenciju a ne demenciju, doneo odluku koja je zatekla učenike i njihove roditelje, zaprepastila nastavnike, i zbunila Ministarstvo prosvete.
Taj neko je ovim po ko zna koji put dokazao da nije u stanju da rukovodi kriznim situacijama, da time što to uopšte pokušava iznova krši Ustav, kao i da je nesposoban da donosi racionalne odluke.
Danas su učenici i njihovi roditelji još uvek zatečeni, nastavnici su iz zaprepašćenja prešli u stadijum besa, a Ministarstvo prosvete svojim debilnim uputstvom pokušava da bar malo pofajta nešto što se ispeglati ne može.
Ministarstvo je kao što znamo u VD stanju. VD ministar je partijski aparatčik bez ikakvog kapaciteta, sa najverovatnije neakreditovanom diplomom, nedorastao poziciji i trenutku.
Deca danas naravno nisu ni svesna negativnih posledica ove odluke po njihovu budućnost, a njihovim roditeljima tek sada ništa nije jasno.
Jedini koji u svojim rukama drže ključ od kapije ovog prosvetnog karakazana su učitelji, nastavnici i profesori. Posebno oni koji razmišljaju kao autor ovog teksta.
Moj dubok naklon profesore. Vidimo se u šetnji.
Nažalost nisu zaključili svi petice. Pojedini nastavnici su danas zaključivali ocene i bez mogućnosti popravljanja oštetilli decu. Sram bilo ovu vlast što donosi odluke na štetu dece.
Molim Vas, za ilustraciju tekstova o školi, koristite sliku iz neke od naših osnovnih škola. Ove ljubičaste učionice ima 5% škola u Srbiji.