Godinu dana je trajao projekat „Share Balkani“, odnosno, „Podeli Balkanski: doživi Ćustendil i Leskovac u virtuelnoj stvarnosti“, a rezultate je prezentovao danas na pres konferenciji izvršni direktor leskovačke organizacije Igor Stajić, koji je rekao da je ideja bila da se turistički i kulturni potencijali prikažu na drugačiji i vitruelno pristupačniji način.
„Vi sada, na primer, pomoću virtuelene ture možete obići ceo Leskovac“, bio je jedan od komentara.
Stajić je objasnio da se radi o projektu iz oblasti turističkog marketinga, te da je projekat finasiran od strane Evropske unije u vrednosti od 173.000 evra, od čega 10 posto Razvojna egencija Srbije, a odnosio se na Leskovac i bugarski grad Ćustendil, dok su partneri na projektu bile nevladine organizacije Udruženje „21. vek bez granica“, Ćustendil – Bugarska i „Edukativni centar“ iz Leskovac.
„U prvom delu projekta smo napravili istraživanje, koristeći sve lokalne resurse, kontaktirali smo lokalne aktere u Leskovcu i Ćustendilu, kao regijama koje su pokrivene ovim projektom i kako bi smo ustanovili koji su to potencijali koji su već poznati, koji su manje poznati, a koje bi ove zajednice htele da promovišu. Mi smo iskoristili da za te pozicije, koje su nam oni dali, napravimo prezentacije kako bi to drugačije moglo da bude predstavljeno“, kazao je
Naglasio je da su najpre napravljena istraživanja uz korišćenje lokalnih resursa dva grada, uz želju da ove dve zajednice odluče koje bi destinacije želele da promovišu.
„I posle dobijenih pozicija, napravili smo prezentacije kako bi to drugačije moglo da bude predstavljeno“.
S tim ciljem je izrađen, naveo je portal koji ima dve svrhe – da neko ko hoće da se dodatno informiše o potencijalima to može i da uradi, ali i mogućnost da pored audio i video sadržaja ima mogućnost i virtuelne ture. To znači da možete imate osećaj ličnog doživljaja određenog prostora, nešto što je većina već videla koristeći Guglovu opciju „street view“. Ceo portal je jednostavan za korišćenje, čak i za one sa skromnim znanjem, oni mogu da naprave promociju svog objekta i svog biznisa. Postoji mogućnosti i naše profesionalne pomoći na samom portalu ili nekom drugom mestu, gde njima odgovara“, istakao je Stajić.
Usledio je odlazak dvadesetak Leskovčana u Ćustendil, a početkom jula je došlo do uzvratne posete.
Napravljen je, kaže Stajić, i obilazak zainteresovanih 20-ak ljudi iz našeg kraja koji su u Bugarskoj videli fizički stvari koje su pre toga videli u virtuelnom izdanju.
„Na kraju ćemo sve praktično zaokružiti jednim vodičem kroz Leskovac, koji je u štampanom obliku i koji sadrži digitalne reference u vidu kodova, što znači da preko skeniranja mobilnim telefonima mogu da odu na sajt i provere kako je to urađeno“, istakoa je Stajić.
Inače,projektom „Podeli Balkanski“ potencirani su smeštajni hotrlski kapaciteti, kao i leskovački restorani, budući da je Leskovac gastronomski grad.
Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!
Okruglo pa na ćoš. Koji leskovački hoteli? Koliko ih ima? Ne budite smešni. Koji restorani? O čemu vi uopšte govorite?Koga ste kontaktirali? Da niste možda TOOL koji na sajtu svom ima pogrešne i zastaele podatke o ugostiteljskim kapacitetima i smeštajnim? I kontroliše li neko to što ste vi radili?
Još kažete projektom su potencirani smeštajni hotrlski kapaciteti? Kako se to potenciraju smeštajni kapaciteti?
Lepe ste pare uzeli za projekat na tuđoj idei!
Zar nije TOL zadužen za turistički marketing?
Grad debelo plaća TOL za turistički marketin u milionima.