Zbog napada na Šiškina proziva se gradonačelnik Leskovca i najavljuju protesti

Destak građana Leskovca, uglavnom pripadnika političkih stranaka i udruženja građana, okupilo se danas ispred sedišta grada gde je održana konferencija za novinare i gde su za napad na Vladimira Šišikina, i generalno za nasilje koje vlada u Srbiji, prozvali predsednika Srbije Aleksandra Vučića, i lokalno, gradonačelnika Leskovca.

Oni su, na pitanje Jugmedie, rekli da se nisu okupili kao predstavnici političkih stranaka, već kao građani i da slučaj Šiškin, fizički napadnut 9. juna u Marfi pabu od strane pet do šest mladića, nema političku konotaciju. 

„Zbog ovakvog stanja je najpre kriv Aleksandar Vučić kao predsednik Srbije, a posle toga svakako snosi svoju odgovornost, pa i ti njegovi pukovnici koji po gradovima, a to su gradonačelnici koji se pitaju za sve i znaju sve. Siguran sam da gradonačelnik zna za sve ovo, i nema tu dileme da je on najvćei krivac za stanje u gradu“, kazao je Šiškin.

Vladimir Šiškin

On je ocenio da je napada na njega izvršen kada se Srbija susreće na najbrutalnijim nasiljem i kada je cela Srbija ustala protiv nasilja.

„Zelenašenje je postalo – trend“, rekao je Šiškin i kazao da je uplašen za svoju bezbednost.

„Da se dešava u našem gradu najbrutalniji cilj nasilja, svakako jeste politčka stvar i svako jeste posledica društva u kome živimo i vlast koja vlada i koja  im daje jasne impulse da su ovakve stvari odobrene. Jer, da nisu odobrene, prvi čovek grada Leskovca je po nekoj moralnoj  svojoj dužnosti trebalo da izađe i najoštrije osudi i on, čak, pogura ceo proces i da počinoci budu što jače kažnjeni. Jer, pitam se za koliko bi brzo došli do tih zlikovaca da je napadnut funkcioner SNS, SPS ili bilo koji građanin“, kazao je Šiškin.

Šiškin je, inače, posle napada, na svom Fejsbuk profilu, koje ćemo preneti ispod teksta u celosti, napisao da je branio „mentalno“ obolelo lice koje se zaduživalo kod zelenaša, da su mu ti ljudi polomili prste, a da je reagovao na molbu njegove sestre, koja mu je prijateljica. Na pitanje Jugmedie zašto je on sam pokušao da deli pravdu i zašto nije slučaj prijavio policiji, on je kazao da za to nije imao odobrenje sestre prebijenog, te da nije delio pravdu „već samo vratio novac zelenašima uz prisustvo sestre brata koji se zaduživao“.

Na molbu novinara da kaže ko stoji iza grupe mladića koji su ga napali, uz napomenu da se pominje jedno ime, Šiškin je odbio da odgovori i kazao da policija radi svoj posao.

Inače, u ime građana, kako su se predstavili, govorila je Bojana Stefanović, novoizabrana predsednica GrO Pokret Srbija SRCE, ponovila skoro sve što je prethodno navedneo u saopštenju tog pokreta, osim što se zahvalila policiji.

„Pohvalili bismo dosadašnji rad policije i tužilaštva i nadamo se da će u toku daljeg procesa, pravda biti zadovoljerna, jer mi, kao građani, još uvek verujemo u rad ovih institucija. Iskreno se nadamo da će ovo krivično delo biti najstrožije sankcionisano i da se slični incidenti više neće ponoviti. U suprotnom, niko od nas se, u svom gradu, ne može i neće osećati bezbedno“, zaključila je.

U saopštenju, koje je jutros dostavilo Osnovno tužilaštvo, navodi se da su se četvorica mladića, osumnjičena da su fizički napali Šiškina i naneli mu povrede, predala, a jedan se sam prijavio.

Bojan Stefanović je kazala da će građani Leskovca biti pozvani na protest zbog slučaja Šiškin. „Mi, kao građani, planiramo da pozovemo građane na neki protest uskoro“.


Status Vladimira Šiškina 

Dragi moji prijatelji, dobro jutro.

Najpre bih želeo da se zahvalim svima koji su mi na bilo koji način uputili podršku.

Moja je čast što sam vaš prijatelj.

Upravo sam dobio dozvolu i podršku žene, koja nije želela da priča o svemu ovome, da mogu da iznesem sve detalje vezane za uzrok jučerašnjeg napada na mene.

Pre desetak dana, pozvala me prijateljica, koja živi i radi u Beogradu, vrlo uznemirena, da pokušamo zajedno da rešimo problem u koji je upao njen brat, a zbog nepoverenja koji ima u institucije, da taj problem rešimo interno.

Naime, njen brat, blaže mentalno zaostala osoba, službeno lice u gradu, pored svoje bolesti ima problema i sa sindromom lakih para.

Uzajmljivao se gde god je mogao i ko god bi mu ponudio novac.

Uzajmljivao je od 1000 dinara do 2-3000€.

Odnosno… nije zajmio, već su mu ljudi koji se bave zelenašenjem davali novac, ne obazirući se na to što i sami znaju ali i vide da je mentalno zaostao, i taj novac naplaćivali ogromnim kamatama, zbog kojih je taj momak morao od drugih da uzima novac ne bi li isplatio mesečne kamate i tako u krug.

Dug sa kamatama je došao do cifre od 18000€.

Problem je nastao kada je jedan od tih zelenaša rešio da zbog neplaćene mesečne kamate, tom momku polomi ruku.

I polomio mu je prste i lakat.

Majka tog momka je uplašena pozvala zelenaša da vrati novac, nije želela ni da prijavi, samo da vrati novac i da ga zamoli da njenog sina ostavi na miru.

Na pitanje da li duguje još 15000 dinara, zelenaš joj je odgovorio da sada duguje 450€, a da taj novac duguje jer je ovaj morao da ga bije.

Dakle, on je njoj naplatio što je njenom sinu polomio ruku zbog 15000 dinara.

Videvši da je vrag odneo šalu, majka zove svoju ćerku koja je u Beogradu, uz pritisak majke i ćerke, sin govori kome sve duguje i ćerka odlučuje da njega hospitalizuje na odelenju za nervne bolesnike, jer je ozbiljno bolesna osoba, a da se ona uzajmi, pokupi sav novac iz kuće, i vrati tih 18000€ po spisku koji je sastavljen uz pritisak svih ukućana.

U istom danu su me zvali i ta moja drugarica, ali i njen suprug, moj takođe dobar prijatelj, vrlo poznat čovek u gradu, uz molbu da pozovemo sve ljude sa spiska i vratimo novac.

Ispričali su mi šta se desilo, video sam da su vidno uplašeni zbog polomljene ruke… objasnili su mi zašto nisu prijavili, da žele da sve finansijski zatvore anonimno, da njega hospitalizuju i da reše problem zauvek.

Prvo smo pozvali tog momka koji lomi ruke zbog kamate.

Dali smo mu novac, rekli mu da znamo šta se desilo, i da nije prijavljen jer je ovaj jadnik danima trpeo bolove i kretao se sa polomljenom rukom, jer se plašio da ga ponovo ne povrede, da se majka uplašila kasnije kada su mu stavili gips i kada su otkrili zbog čega mu je ruka polomljena.

Iskren da budem… hteo sam tom zelenašu, napaljenom balavcu (mlađi momak) obe ruke da polomim… ali imam dovoljno godina a Boga mi i iskustva da moram da se suzdržim… pa sam mu samo reko da ne prilazi više tim ljudima, i da je njegov “dužnik” sada na psihijatriji zbog takvih kao što je on.

Otišli smo, svako na svoju stranu.

U tom danu sam se video sa svima kojima smo “vratili” pare, i završili sa zelenašima.

Eto… desetak dana posle vraćanja dugova, napadnut sam od strane te “ekipe” momaka, dobro poznatih policiji, za mene klinaca, koji kako sam čuo juče, maltretiraju, prebijaju, reketiraju, zadužuju ljude po gradu… pa su verovatno povređenog ponosa… ili kako god… pomislili da mogu da me javno isprebijaju i isponižavaju u po bela dana, u sred kafića, u sred gužve… ne bi li tako poslali poruku… ili šta ja znam šta je razlog bio da se ovako preračunaju.

Verujem da su umislili da sam im pokvario posao, jer ne mogu više da uzimaju novac od bolesnog dečka i da maltretiraju njegovu porodicu.

Neću da ulazim u to šta oni misle.

Juče sam saznao, da je ista ta ekipa, pre nekoliko dana jurila nekog drugog mučenika, da je taj jadnik od muke ušao u jedan lokal u centru grada i zaključao se u toalet, posle čega su upali i dobro izmaltretirali momka.

Sad se ja pitam… odakle tolika drskost i bezobrazluk, da nekom kao meni, balavci prilaze u po bela dana sa namerom da me prebiju javno, ponize, da se dokažu da neće biti milosti za nikog ko im se umeša u “posao”, ne shvatajući da se zbog takvih poslova ide u zatvor, da se zbog ovakvog ponašanja ide u zatvor, i da mogu da nalete na nekog kao što sam npr. ja.

Zar smo stvarno kao društvo otišli u toliki aut, da neko da sebi za pravo da prebija nekog u sred dana, da se lome ruke, naplaćuju batine deteta od roditelja?!

Predložio sam u jednom momentu ovom bračnom paru i to, da izvade uverenje o bolesti ovog momka i da se novac ne vrati nikom od ovih zelenaša… što bi potpuno bilo legitimno, jer su i ti zelenaši znali kome daju novac.

Nisu hteli tako, jer su bilo vidno uplašeni, i nisu želeli da im ponovo neko zakuca na vrata i traži novac jer je morao zbog opomene da polomi ruku…

Ništa ovo nije slučajno.. dragi moji prijatelji.

Na moju veliku žalost, ovo je realnost u koju živimo.

Prebijanja, reketiranja, iznude, droga, prostitucija, zelenašenje, zastrašivanja… toga se moramo kao društvo rešiti.

Ako danas ne odreagujemo, sutra će napasti nekog slabijeg, i polomiću mu ruke, noge, glavu, isprebijaće ga njih šestoro, mogu i da ubiju nekog… i ništa.

Moramo kao društvo da svi zajedno zaustavimo ovaj trend nasilja i maltretiranja!

Nekoliko vas je baš o tome i pisalo…

Ako su krenuli na mene, šta da očekuje neko neeksponiran, neko slabiji… kome on da se žali i kako od da se odbrani?!

Ovo su trendovi koje država postavlja.

Ništa od ovoga se ne dešava slučajno.

Ja u slučajnosti ne verujem!

Za kraj samo bih da dodam, da je taj momak smešten na odelenju psihijatrijske bolnice u Toponica, i da je u težem stanju.

Takvom su davali novac i takvog maltretirali, polomili ruku, a on ćutao i krio od svih.

Ekipa je u “bekstvu”, očekuje se njihovo pojavljivanje sa nekim “skupljim” advokatima… jer valjda je to sada moderno… a ja se iskreno nadam da će policija i tužilaštvo da odrade svoj posao i poslati poruku da će ovakva krivična dela biti isečena u korenu.

Prišlo mi je njih 5-6.

Došli su sa namerom da me prebiju, ponize, verovatno i ozbiljnije povrede. Jedan od učesnika u tuči je pokušao da me ubode, pokušavali su i stolicama i stolovima i rukama i nogama… juče je neko u punom kafiću mogao ozbiljno da bude povređen, a mene su namenski došli da unakaze.

Moja je sreća što malo znam, malo sam jak, malo su mi pritekli i drugi u pomoć, a malo me i Bog sačuvao.

Dobro je što niko nije ozbiljnije povređen.

Poruku moramo poslati i svi mi, da se ovako nešto više ne ponovi!

Napisaću i zašto.

U neformalnom razgovoru sa prijateljima i mojim istomišljenicima u policijskoj upravi, nezvanično mi je naglašeno da je od velikog značaja podići sve ovo na visok nivo.

Zašto.

Prvi razlog je, ako se nešto podigne na visoki nivo, policija brže i efikasnije deluje.

Drugo, tužilaštvo oštrije reaguje.

Treće, zbog moje lične bezbednosti… jer nemam pojma šta bolesnim umovima može da padne na pamet.

I četvrto, najvažnije… da se ovo ne bi desilo nekom slabijem, da se više nikada ne ponovi i da se pošalje jaka poruke, da će svi kojima ovako nešto da padne na pamet biti odmah sankcionisani!

Da ironija bude veća, juče sa u pabu došao da popijem kafu i sačekam svoje prijatelje da bi otišli u Beograd na protestu protiv nasilja…

Eto…

Moja moralna dužnost mi nalaže da napišem kako jeste bilo, i zbog sebe i zbog svih vas koji ste stali uz mene!

Hvala svima na podršci!

Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!

Pretplati se
Obavesti o

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila: Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije portala juGmedia. Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Molimo čitaoce portala juGmedia da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila. Takođe je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija ima pravo da ne odobri komentare koji su uvredljivi, koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.

29 Komentara
Najstarije
Najnovije
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare
Cone
14.06.2023. 13:55

Oni i jesu odgovorni. Građani Srbije i Leskovca treba da se osećaju bezbedno u svojoj zemlji i svom gradu. Ko štiti „loše momke“ i zašto?

Dragoslav
15.06.2023. 21:10
Odgovor za  Cone

Upravo Šiškin štiti takve momke uzimajući zakon u svoje ruke ako je to tako kao što navodi.Po njegovim navodima on se postavio kao veličina koja sprovodi red zakon i pravdu.Svaki svedok prekršaja ili krivičnog dela treba prijaviti nadležnim organima Šiškin nije nadležan za to.

Učenik
14.06.2023. 14:20

Konačno ste shvatili gde je kuhinja

Naivna opozicija
14.06.2023. 15:32

Molim vas da ne pozivate na setnju zbog siskinove avanture mimo institucija. Prvo je istaknuti demokrata zaposlio mentalno proematicnog suraka u policiju, a onda ga je sa Siskinom spasavao od zelenasa. Zelenasi nece odgovarati, a Siskin ce biti politicki izopsten i zato vas molim da sedite kuci do valjanijeg razloga za proteste.

Goran
14.06.2023. 15:43
Odgovor za  Naivna opozicija

Slažem se sa tobom, ali samo u delu oko Šiškina, ali ovaj drugi deo „do valjanih razloga“ tu ne. Imamo milion valjanih razloga a niko da kaže dosta je i izađite da se izborimo za bolji život i dobrobit svih. Počev od abnormalnih računa za vodu, pa do raskopanog grada, nezavršenog papreno skupo plaćenog trga… Imamo milion razloga, a Šiškin je zadnja stvar za koju bi bilo ko izašao. Očito nam je jako lepo, pa čekamo neki drugi valjani razlog? ODVRATNO!!!

Naivna opozicija
14.06.2023. 17:27
Odgovor za  Goran

U stvari, u pravu si! Izadjite, prosetajte, ide lepo vreme.

Goran
15.06.2023. 14:31
Odgovor za  Naivna opozicija

Hvala na pozivu sektašiću. Izaći ću milion posto da šetam. A sad kome ide lepo vreme, a kome još tmurniji oblaci, munje, gromovi i nevreme, videće se na kraju. Mislim da ću te pronaći među nama koji će mo šetati po lepom vremenu, jer će te se i vi pridružiti, navikli ste na preletačine. Samo ovog puta neće ići baš lako, jer će te se prepoznavati po pokislom garderobom i facama. Nekom lepo vreme, a nekom… Razmisli sam

Bane
14.06.2023. 18:02
Odgovor za  Goran

Brsvo

Sudija Dread
14.06.2023. 17:07
Odgovor za  Naivna opozicija

„Valjanijih razloga za proteste“!? Gde ti zivis!? Prvo, apsolutna podrska za Siskina i za svakog coveka koji ce se suprotstaviti …..! Drugo, koji „valjaniji razlog“ ti jos cekas??? Ma ustvari, jedi taj svoj sendvic i cuti.

Naivna opozicija
14.06.2023. 21:06
Odgovor za  Sudija Dread

Posto ste kompletni amateri, predlazem da poslusate pravu opoziciju u LE i da postupate racionalno, jer cete se uskoro razocarati i odazivom i rezultatima koje cete ostvariti. P.S. Nije Dread nego Dredd.

Zveki@
14.06.2023. 23:53
Odgovor za  Naivna opozicija

Čak i privatne sedenke i prepirke koriste u političke svrhe kako bi prikupili jeftine poene. Protest i dodatno uznemiravanje javnosti neće promeniti ništa. Ako nisu znali postoje državne institucije koje rešavaju probleme ovog tipa i tamo trebaju potražiti pomoć za rešavanje konflikta.

Harry
15.06.2023. 17:43
Odgovor za  Zveki@

Postoje- ama ne rade!

Bumbar
14.06.2023. 19:04

Šiškin žrtva? Stvarno smešno

Svašta
14.06.2023. 19:32

Gospodo iz ove opozicione frakcije, optużili ste Cvetanovića za slučajeve nasilja u gradu?! Građani se u Leskovcu osećaju nebezbedno?
Pa jeste realni? Evo, ja sam sto posto siguran da mi nijedan zelenaš neće slomiti ni ruke i noge.
I ako se neko primi na ovo infantilno političko podmetanje, taj i ne zaslużuje bolje nego da u njegovo ime govori i da ga predstavlja neki tamo Šiškin.
Nasilje je nedopustivo. Tačka.
Manipulacija počinjenim nasiljem je możda još gnusnija kad se, umesto da se prst uperi u krivce, uperi u neki tamo apstraktni sistem koji navodno ne funkcioniše i pozove na odgovornost onaj ko, to se iz aviona vidi, nikakvih dodirnih tačaka s tim nema.
Nije politički napad, a krivi Vučić i Cvetanović?
Uozbiljite se malo.

SAMANTA
14.06.2023. 20:26

Svaki vid nasilja je za osudu, a takođe mislim da ovo nema veze sa politikom.

MisterS
14.06.2023. 22:07

Pustimo nadležne organe da rade svoj posao. Ovo što desilo Šiškinu ne bi smelo da se politizuje i da bude povod za političarenje. Bez pritiska na pravosuđe i istražne organe! Da nije u opoziciji, visoki funkcioneri leskovačke opozicije se ne bi ni okupili. Samo traže senzaciju i povod!

Baš svašta!
14.06.2023. 22:16

Nerazumem kakve veze ima Cvetanović sa zelenašima i ispadima ispuštene omladine što od strane roditelja pa društva, školstva itd. Šiškin me nezanima koliko me brine to što policija zna u ovom malom gradu ko se čime bavi i ćuti, pitam se zašto? Počećemo stvarno dase osećamo ugroženo i sa prvim mrakom zatvaramo u kuće?! A deca će nam biti sve raspuštenija, bahatija i korisnici mnogo čega pa iz dokonosti ko zna šta će se dešavati? E tu bi trebalo da gradonaćelnik kao svaki dobar domaćin vodi računa o domaćinstvu, da sve bude na svom mestu i da se zna red u ovom slučaju radi se o gradu tj gradjanima! Tu on u s aradnji sa policijom i svojim sendvičarima uspostavi red a ne samo da daje blagoslov i inicijativu, kako podići cene komunalija i razbacuje novac gradjana! Za sve postoji početak i kraj!!!!

ANDJA51
14.06.2023. 23:47

Gradonačelnik dr Cvetanovic nema nikakve veze sa napadom na Šiškina. Zato nema razloga za njegovo prozivanje od strane tzv.opozicije, kao ni najave protesta u vezi sa tim.

Milka
15.06.2023. 00:13

Zasto bi gradonacelnik trebao da resava necije privatne probleme?

Dželi
15.06.2023. 07:53

Nasiljem se ništa ne postiže.

PELE
15.06.2023. 09:06

Kafanske tuče rešava policija I tužilaštvo, gradonacelnik sa tim nema nikakve veze.U ovom slučaju nadležni su brzo i efikasno reagovali, prema priznanju Siskina, tako da mi ove prozivke nisu jasne.

Bojana
15.06.2023. 09:20

Jel čuo Šiškin za nadležne institucije? Kad je toliko ispravan neka se obrati na pravu adresu.

Kate
15.06.2023. 12:20

Mustra do mustre. Sve izvikana imena i neostvarena u struci. Sa ovakvom opozicijom će AV vladati do večnosti.

Sandra6
15.06.2023. 22:20

Sramno ponašanje Šiškina i politizovanje njegovih ličnih kontakata i odnosa sa lokalnim kriminalcima ili opet neka izmišljena priča ko zna…. Cvetanović i Vučić nemaju ingerencije da obavljaju poslove Tužilaštva i suda niti da postupaju u takvim predmetima. Ovo su čiste nebuloze i poziv na proteste protiv nasilja sa elementima nasilja. Mutni poslovi gore pomenute persone predstavljaju rizik. To bi Šiškin svakako trebao da zna, tako „jak“ i pun „znanja“ kako i sam navodi u obraćanju. Ne znam samo u čemu je ekspert i šta mu je osnovna delatnost: reketiranje, prebijanje ili nešto slično? No, bilo kako bilo, treba bar da ostavi gradonačelnika Leskovca na miru, da čovek nastavi da obavlja odgovorno svoj posao kao i do sada. Šiškinu dobronameran savet da što pre angažuje tim advokata….

Jagodinka
15.06.2023. 23:59

Svaki vid nasilja je za svaku osudu. Treba pustiti nadležne da odrade svoj posao. Ne može za sve biti kriv gradonacelnik.

Marija Dj
16.06.2023. 15:36

Svi građani trebaju da se osećaju bezbedno a nadležni organi da rade svoj posao.

Marijana Ana
16.06.2023. 16:25

Siskin se malo zaneo..previše daje sebi na značaju..

Dushan
17.06.2023. 21:40

Bez argumenata, bez ideja i konstruktivnih predloga. Samo neka prazna prica i pokusaj kritikovanja aktuelne vlasti. Opozicija je potpuno izgubila kompas.

M.C.D
18.06.2023. 15:20

Koliko ja znam ovo je privatna stvar ,tuca u kafiću ??? Dešavale se tuče i ranije pa se ne sećam da su bili neki protesti . Rešiće se i ovo.