„Zebra“ koja vodi u ćorsokak

P

ešački prelaz između sedišta Muzeja i Regionalne privredne komore u Leskovcu ne vodi, praktično nigde, odnosno, vodi pravo na parking mesto za invalidna lica i dalje, ako je to mesto slobodno, do dela parkovske površine.

Kad se ulica pređe, pešak bukvalno nema mogućnost da ide levo i desno ako je parking popunjen, pa kada se s mukom provuče između parkiranih automobila,  jer tu je parkiralište, naiđe na novu prepreku. Zapravo, kad se isprlja od automobila ima dve mogućnosti. Prva da se provalči duž parkiranih vozila, pazeći da ih ne izgrebe tašnom ili kišobranom, ili da zagazi pravo u travu.

Moguće je preskočiti taj uzani pojas trave i stati na stazu koja taj deo deli od samog parka, ali za to su potrebne dugačke noge i mladalačka snaga, a nismo svi mladi, jer, Leskovac ubrzano stari.

Leskovčani se najčešće odlučuju da premoste problem tako što zagaze na travu pa onda na asfalt, i taj deo je sada, kako reče jedan čovek što umešno preskoči – „ćelav“.

„Zebra se radi po starom rešenju horizontalne signalizacije“, kažu nadležni.

„U međuvremenu je napravljeno parkiralište, popločan je trotoar i posađena trava između parka i parkirališta i trotoara, ali je nastavljeno da se radi po starom panu“, objašnjava upućeni sagovornik Jugmedie.

Da bi se to ispravilo, odnosno, uklonila „zebra“ iz ćorsokaka, potrebno je da se promeni plan za celu ulicu. Naš sagovornik kaže da nije neizvodjivo, ali da zahteva vreme i da taj posao treba da bude uključeno JP „Urbanizam i izgradnja“, kao i Odeljenje za saobraćaj.

Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!

Pretplati se
Obavesti o

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila: Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije portala juGmedia. Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Molimo čitaoce portala juGmedia da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila. Takođe je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija ima pravo da ne odobri komentare koji su uvredljivi, koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.

10 Komentara
Najstarije
Najnovije
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare
Deki
07.06.2023. 16:00

Leskovac: ni manji grad ni vise pesackih prelaza. Tzv Bulevar od Madere do Veternice ima 11 pesackih prelaza na duzini od 800 metara, sto je nenormalno! Takodje jos nenormalnije je sto ulica Kralja Petra Prvog od Madere do pruznog prelaza prema naselju Podrum u duzini od 1.5 kilometra ima ukupnu nula (0) pesackih prelaza. Doduse grad Leskovac ima i najnekulturnije „gradjane“ u Srbiji koji i ne postuju pesacke prelaze, semafore, saobracajne znakove… tako da ovaj prelaz koji ne vodi nikuda je samo odraz grada i onih koji ga vode, koji zive u njemu i onih koji tokom dana dolaze u „grad“ Leskovac.
Podvoznjak kod Madere je horor!!!!
Kompletna Ulica Strahinjica Bana horor!
Niska ulica Tadzikistan!
Autobuska stanica, polukruzni tok kod nje Avganistan!
Nadvoznjak preko pruge na ulazu u grad nezavrsen Skadar na Bojani.
U sustini, vrlo verovatno najruzniji i naj neuredjeniji grad u Srbiji, i to ubedljivo!
Kakvi gradjani, seljaci u okolini, vlastodrsci i kakve institucije ugradu, takav i grad, takva i primanja, takav i odnos ostatka Srbije prema Leskovcu!

Bravo Deki
07.06.2023. 20:53
Odgovor za  Deki

Aplauz, čovek je sve lepo rekao.?????????????????????
Previše saobraćajne nekulture u gradu.
Svako od pesaka prelazi ulicu van „zebre“ gde mu se ćefne, iako vec imamo previše pešačkih prelaza u gradu.

Bicikliste moraš obilaziti po 2 metra, jer niko od njih ne čini ustupke ni pešacima niti vozilima, noću voze bez signalizacije i bez reflektujućeg prsluka.

Pojedini trotoari ispred kuća prepuni automobila, a svako ima mesto u dvorištu da utera auto.

Bulevar Nikole Pašića kao da su projektovali za frekvenciju saobraćaja za mesto poput Bojnika, Lebana ili Medvedje, a ne Leskovca, pa kada krenu gradjani na posao ili sa posla, kolona u desnoj traci od semafora do nadvožnjaka, a leva traka ili prazna ili par vozila.

Uslovno zeleno svetlo samo troši električnu energiju i buni vozače. Više udesa je načinjeno zbog zbunjujuće signalizacije uslovnog zelenog nego zbog pijanstva. Eno vam Niš, pa naučite malo od njih kako se vertikalna signalizacij usaglašava, na nijednom uslovnom zelenom, nema razloga za okretanjem levo ili desno da neko ne naleti na vas, jer su sve lepo usaglasili.

U Radničkoj ulici semafori neusaglaseni, pa često kaznjavaju gradjane gledajuci iz suprotnog pravca kao da su vozaci prosli na crveno,a ustvari semafor neusaglasen i to traje godinama.

Ovih dana kada su padavine, svaki druga-treća kanalizacioni odvod je zapušen, puni zemlje, a Vodovod to ne čisti.

Potop
08.06.2023. 01:56
Odgovor za  Bravo Deki

Vlast je nesposobna,a i svaka zabrana ili kažnjavanje bilo kakvog prestupa koji se kosi sa njihovom logikom(koje naravno nemaju)je direktno nezadovoljstvo i moguće gubljenje glasova što je njima jedino bitno jer su glasači ti koji im dozvoljavaju da sprovode svoje represivne zamisli nad svima koji su protiv njihovih kombinacija i zarade.Narod i država njih ne interesuje samo lična korist,a to slabo pismen narod ne razume jer trebaš da nešto znaš da te neko ne bi ucenjivao.Narod sa visokim mišljenjem o sebi,a u stvari nema nas nego šaka jada zato tako i živimo jer se plašimo za golu egzistenciju.

Bace
08.06.2023. 08:16
Odgovor za  Bravo Deki

Da dodam – U uredno obeleženoj Vlajkovoj ulici znacima za zabranjeno parkiranje, trotoar, naročito ispred firmi koje su verovatno donatori, zna se već kome, redovno zauzeti. Građani iz bočnih uličica se sa strahom uključuju na kolovoz u Vlajkovu po kojoj se juri. A tek opasnost po decu koja idu ili se vraćaju iz hale i moraju da koračaju kolovozom umesto trotoarom.
p.s. Da li redakcija sme da uputi upit policijskoj upravi zašto ne kažnjava, ne postavlja radare, jednostavno, ne reguliše saobraćaj?

djura
08.06.2023. 15:53
Odgovor za  Deki

Ponovo ću izgleda morati da branim i odbranim leskovačku lokalnu samoupravu i njene stručne službe. Ovo je već drugi put u poslednjih nekoliko dana, i ta pojava zaista počinje da me zabrinjava. 🙂 

Pre nego što se upustim u „odbranu jazavca“, imam jedan savet za sve one koji kritikuju vlast, opoziciju, ili bilo koga drugog. Osnovno pravilo kritikovanja je da kritika mora biti tačna i precizna, da bi bila kredibilna! „Pesničke slobode“ zbog „umetničkog dojma“ i poentiranja u kritikovanju su sasvim legitimne, ali pre svega argumenti moraju biti neoborivi. U komentaru ispod koga pišem to svakako nije slučaj.

Dakle, najpre moram da primetim da Vama poštovani #Deki nije baš najjasnije šta je to Madera. Da li je to za Vas nekadašnji restoran poznat pod tim imenom (a današnja kladionica), ili čitav taj niz lokala od uliva ulice Kralja Petra prvog u Bulevar oslobođenja do uliva ulice Ilije Strele u isti, smatrate Maderom? Ovakvu nedoumicu izvlačim iz Vašeg navođenja da od Madere do Veternice ima 11 pešačkih prelaza, i da ulica Kralja Petra prvog polazi od Madere?!

Za mene je Madera samo prvi lokal u tom nizu (kod uliva Ilije Strele) i ako brojite od njega do Veternice ima 13 pešačkih prelaza. Ako brojite i onaj jedan na raskrsnici kod mesare Braća Đokić (do pre neki dan mesara MK), onda ih ima 14. Vi ste izbrojali 11. i bez obzira šta je po Vama Madera, niste u pravu.

To što ste se zabrojali i nije neki problem. Problem u Vašem razmišljanju je da Vama izgleda nije poznato da na tom bulevaru (nije tzv bulevar već bulevar!), postoje samo dva „iz čista mira“ pešačka prelaza, od kojih jedan ima svoju „raskrsničku“ istoriju. Prvi je kod LKC-a, a drugi je između Robne kuće i prolaza koji odvaja mesaru i banku.

Taj kod LKC-a bi u idealnim uslovima trebalo zameniti podzemnim prolazom (ali podzemni prolazi i nisu baš najpraktičnije rešenje, primer Niš).

Ovaj drugi između Robne kuće i prolaza koji odvaja mesaru i banku je malo delikatniji slučaj. Naime, on je prirodni produžetak prastare leskovačke ulice koja se nekada zvala „Kneza Mihaila“ i koja se negde kod stepenica u Robnoj kući ulivala u originalnu ulicu Kralja Petra prvog. Njome je narod (i Srbi i Turci) hodao vekovima, a onda je neko od nje pre šezdesetak godina napravio slepo crevo. Međutim, ljudi su kao reka. Uvek teže starom koritu. (Ovo je bila moja „pesnička sloboda“ 🙂 . )

Ostalih 11 ili 12 pešačkih prelaza (u zavisnosti od toga šta je za Vas Madera) su tamo gde moraju biti bez obzira na 800 metara dužine! Ti pešački prelazi se nalaze na raskrsnicama saobraćajnica, a na njima u urbanoj zoni po prirodi stvari moraju postojati pešački prelazi.

Ako za Vašu polaznu tačku Maderu, smatramo lokal na ulivu Ilije Stele u bulevar (a samo tako može!), dve od tih raskrsnica su četvorokrake i semaforizovane. To su presek bulevara sa Nikole Skobaljića i Cara Lazara, i presek bulevara sa Koste Stamenkovića i Vojvode Mišića.

Preostale četiri raskrsnice su trokrake. Ilije Strele, Masarikov trg, izlaz kod Hotela (nekadašnja Vojvode Bojovića) i Ivana Milutinovića, i one nemaju semafor. Čak kod Ivana Milutinovića nedostaje jedan pešački prelaz (morate prihvatiti da su u saobraćaju u urbanim sredinama pešaci najjači faktor, i da se svi moraju prilagođavati njima!), ali on nikada nije ni postojao zbog veoma izdignutog trotoara na početku mosta na severnoj strani desne obale reke.  

Dakle, to bi bilo to.

Što se preostalih „pesničkih sloboda“ u Vašem komentaru tiče, manje-više sam saglasan sa njima. 🙂  

Drća
07.06.2023. 16:48

SNS – naučnici, to mozak ne uključuje, samo da se ugradi…

Mavashi
07.06.2023. 17:48

Razum u SNS-u može da ima samo predvodink krda, ostalima se zabranjuje korišćenje razuma na poslu.

čaki
07.06.2023. 21:44

Još veća glupost su pešački prelazi kod katastra. (Danas u ih radili u špicu oko 3 sata) U ulici Babičkog odreda na dužini od oko 100 metara ih ima 4 ( slovima četiri) . od toga 2 prelaza na udaljenosti od 5 metara jedan od drugog. Da li neko razmišlja od nadležnih. Da se možda ne plaća po komadu ucrtanih prelaza, ili po metru kvadratnom, ili možda po litru utrošene farbe. E , onda sve ima smisla.

aAAnaANAanana
08.06.2023. 09:25

Slazem se da je mnogo pesackih prelaza ali je verovatno to posledica nepropisno parkiranih automobila na trotoarima pa ljudi moraju da idu ulicom.Konkretno, ulica Mose Pijade br.10 svako jutro parkiraju se dzipovi ispred ulaza iako na vratima zgrade stoji tabla zabrabranjeno parkiranje,jer u zgradi ima porodice sa bebama koje nemogu da udju niti izadju skolicima a doticni iz dzipova piju kafu kod ……Takodje, parkiranje oko poreske uprave,takodje sluzi za dzipove.Trebao bi da se napravi jedan pesacki prelaz kod …..,posto ljudi nemogu od parkiranih automobila da idu trotoarom nego da predju ulicu.Parking servis bi dobro zaradio kada bi krenuo ujutru od 7 sati ovom marsutom i podigne nepropisno parkirana vozila,ali dali sme,pitanje je,pa je lakse sa pesackim prelazima.