Milenković: Preuzimanjem odgovornosti i uvođenjem reda, grad je smanjio dug i uredio finansije

Milenković: Preuzimanjem odgovornosti i uvođenjem reda, grad je smanjio dug i uredio finansije
Podeli:

Vranje je od Državne revizorske institucije (DRI), nakon sprovedenih mera na korekciji finansijskih nedostaka utvrđenih prilikom kontrole za 2016. godinu, dobilo izveštaj da su sve nepravilnosti uspešno ispravljene, saopštio je danas gradonačelnik Vranja Slobodan Milenković.

„Nakon zatečenog haotičnog stanja javnih finansija, ovaj izveštaj znači da smo svi zajedno preuzeli odgovornost, maksimalno radili i otklonili nedostatke koje su uočili državni revizori“, rekao je Milenković i dodao da se lokalna samouprava trudi da uvede red i organizovani sistem koji je rezultirao smanjenjem duga i uređenjem finansija.

On je podsetio javnost da je DRI vršila kontrolu i 2011. godine, ali da gotovo ništa nije preduzeto, što je samo uslovilo gomilanje finansijskih problema.

„Imamo umanjenje ukupnog duga. Na dan  31. decembar 2016. godine, dugovanje grada iznosilo je 1,67 milijardi dinara što je više od polovine ukupnog budžeta loklalne samouprave. Nakon svih preduzetih mera uz pomoć Državne revizorske institucije, godinu dana kasnije, dug je umanjem za više od 350 miliona dinara, odnosno na 1,3 milijarde“, saopštio je Milenković.

Osim toga, ističe, smanjena su i kreditna zaduženja za oko 30 odsto.

„Odnosno sa 669 na 466 miliona dinara. Vratili smo oko 300 miliona dinara, ali ništa od ovoga ne spada u izvršne sudske presude koje su nam nemilosrdno dolazile u drugoj polovini 2016. i tokom cele prošle godine. Ukupan dug koji smo vratili po osnovu izvršnih sudskih presuda je oko 400 miliona dinara“, ističe Milenković.

Lokalna samouprava, naglasio je, redovno servisira jednokratna davanja, a nisu izostale ni investicije i broj nezaposlenih smanjen je za 1.500.

Na konferenciji je govorio i gradski većnik za budžez i finansije Bojan Kostić, koji se, najpre, osvrnuo na nasleđene probleme.

„Imali smo sudske presude čak iz 2007. i 2008. godine kao što su sudski spor sa slovenačkim Tušem i neizmirene obaveze prema Novogradnji. Sve ove obaveze iznosile su oko 400 miliona dinara koje je grad morao da isplati u prošloj godini. A, te obaveze koje nisu isplaćene na vreme, sprečile su ovo rukovodstvo da ostvari svoje ciljeve jer je novac otišao na to izmirenje, umesto na komunalni program, socijalnu pomoć, za razvoj poljoprivrede i druge stvari“, rekao je Kostić.

Nijedna lokalna samouprava, dodaje, ne može da krene napred, ukoliko ima finansijske dugove.

On je govorio i o funkcionisanju Centralnog registra faktura, koji je, prema njegovim rečima, dobra ideja, ali je potrebno vreme da zaživi u praksi.

„Nije samo Vranje bilo u problemu, već 115 lokalnih samouprava u Srbiji, koje nisu blagovremeno dobile transfer. Podsetiću da je Vranje krajem 2017. godine usvojilo pravilnik kojim se tačno definišu obaveze direktnih i indirektnih budžetskih korisnika. Iz budžeta neće biti plaćene fakture, koje nisu u skladu sa finansijskim planovima“, zaključio je Kostić i dodao da će se Vranje založiti kod Ministarstva finansija po pitanju visine transfera, koji po svim parametrima mora biti veći.    

 

 


Podeli: