Ovih dana mnogo se priča o Rešenju koje je donelo Ministarstvo trgovine i telekomunikacija, a kojim se ukida obaveza korisnika mobilne telefonije koji prevremeno raskinu ugovor sa operaterima da im odjednom plate sve mesečne pretplate koje su preostale do isteka ugovora.
Međutim, šta tačno ovo rešenje znači za potrošača i da li će penala ipak biti?
Pravnik Borivoje Đorđević iz Udruženja Narodni parlament objašnjava na primeru paketa jednog od mobilnih operatera kako bi sada trebao da izgleda raskid ugovora.
Operateri moraju da izmene praksu tokom raskida ugovora i ponude korisnicima dve opcije – naplatu pretplata do kraja ugovorenog perioda ili naplatu popusta koje je korisnik ostvario do trenutka raskida ugovora.
“Visina popusta koji je korisnik ostvario se može preračunati tako što se popust na mesečnu pretplatu pomnoži brojem meseci u kojima je usluga korišćena. Od ove dve opcije prilikom raskida ugovora biće primenjena ona koja je povoljnija po potrošača, tj ona gde je iznos penala koje plaća potrošač manji”, objašnjava Đorđević.
Na primeru paketa jednog od operatera, to izgleda ovako:
Ako ste sa operaterom sklopili ugovor za paket XY sa ugovornom obavezom od 24 meseca, mesečna usluga paketa košta 500 dinara. Isti taj paket bez ugovorne obaveze koštao bi vas 700 dinara mesečno.
Nakon 10 meseci raskidate ugovor sa operaterom i imate dve opcije:
- Da platite celokupan iznos svih preostalih pretplata do kraja ugovora, što iznosi 14 meseci * 500 dinara = 7000 dinara
- Da platite razliku tj popust koji ste ostvarili u toku korišćenja paketa, što iznosi 10 meseci * 200 dinara = 2000 dinara
U ovom slučaju, operater treba da vam predoči oba obračuna i omogući da izaberete onaj koji je povoljniji za vas.
Ukoliko ste uz paket odabrali i neki od uređaja za koji ste ostvarili popust, dužni ste da isplatite punu cenu uređaja prilikom raskida ugovora, tj razliku maloprodajne cene u odnosu na cenu uređaja sa ugovornom obavezom.
Pravni tim Udruženja Narodni parlament savetuje potrošače da prilikom raskida ugovora obavezno traže oba obračuna od operatera i po potrebi kontaktiraju organizacije za zaštitu potrošača za dalja pojašnjenja i pomoć pri ostvarivanju svojih prava.
Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!
I sta smo ovde mi dobili???Il sam ja glup??
I koliki je moj deo..OVOLIKI…haha…Izgleda da smo svi glupi…i meni smesno ovo..
Ne, nismo glupi, nego Narodni parlament pokušava da nas napravi glupim po ko zna koji put.
To što se zove Parlament (?!) pa još narodni, ko da je neki preki sud, ili kao da je Kulturna revolucija u Kini je zbirudija bašibozuka kao što su i druge lokalne nvo, a koji su uzeli pare d.a nam saopšte da moramo da platimo ono što smo potpisali u ugovoru.
Dobijaš mogućnost da za raskid ugovora (po prikazanom primeru) platiš ili 7000 ili 2000 dinara odn. da u svakom konkretnom slučaju odabereš povoljniju opciju. Pre ovoga nije bilo izbora.
Razlika 5000 din na paket od 500 din. A svi koje znam koriste skuplje pakete. Baš mi drago što su Leskovčani toliko bogati da im ova razlika ne znači ništa