Završna ceremonija projekta „Svetionik znanja“, koji se tradicionalno održava peti put za redom, uspešno je realizovana nakon tri meseca sprovođenja projekta. Prvo mesto dobio je tim iz Šapca, drugo iz Čačka, a treće je otišlo srednjoškolcima iz Vršca.
Stručni žiri sačinjen od predstavnika Erste banke, Delta Holdinga, Delhaize Srbije odabrao je pobednički projekat pod nazivom „Yummy“ tima iz Šapca.
Među osam timova srednjoškolaca iz čitave Srbije, koji su se takmičili sa idejama kojima žele da unaprede sredine iz kojih dolaze, pobedu je odneo projekat tima iz Šapca koji za cilj ima promociju i informisanje mladih o značaju zdrave ishrane.
Kako bi projekat ovih mladih ljudi zaživeo u budućnosti, Erste banka je za njegovu realizaciju obezbedila nagradu u iznosu od 250 000 dinara.
Drugoplasirani tim dolazi iz Čačka i osmislio je projekat “Florin kutak” koji ima za cilj razvoj ekološke svesti kod mladih kroz opremanje eko učionica, kreativnih radionica i sadnje drveća. Treće mesto pripalo je srednjoškolcima iz Vršca sa projektom „Kultura pod bregom“ u okviru kojeg planiraju održavanje kulturnih i edukativnih programa za mlade Vrščane kako bi promovisali kulturnu svog grada.
Zahvaljujući knjižarama “Booka” i “Službeni glasnik” omogućene su nagrade za drugo i trećeplasirani tim. Pored javnih prezentacija koje za cilj imaju promociju projekata najboljih timova na lokalnom nivou, učesnici su dobili personalizovane Evropske omladinske kartice.
Svečanoj ceremoniji prisustvovala je i Snežana Žugić v.d. pomoćnik ministra za omladinu i sport koja je tom prilikom poželela sreću svim finalistima i izrazila veliko zadovoljstvo što je Ministarstvo omladine i sporta podržalo Svetionik znanja, ističući značaj ovog projekta za omladinski aktivizam.
Svetionik znanja svake godine okuplja 60 srednjoškolaca iz 15 gradova Srbije i osmišljen je tako da učesnici, uz stručnu pomoć mentora, u timovima rade na osmišljavanju i pripremi projekata na neku od pet tema (ekologija, javno zdravlje, turizam, kultura i društvena odgovornost) u cilju unapređenja zajednica u kojima žive, ali i ličnog profesionalnog usavršavanja. Sve što je potrebno je da uoče neku dobru promenu koju bi želeli da realizuju u svom mestu, i prijave se na konkurs.
Projekat se sprovodi uz finansijsku podršku Ministarstva omladine i sporta, Erste banke u Srbiji i dm drogerie markt Srbija. Gradovi koji su učestvovali ove godine su: Beograd, Valjevo, Vranje, Vršac, Kruševac, Leskovac, Novi Sad, Pirot, Užice, Šabac, Sremska Mitrovica, Zrenjanin, Zaječar, Čačak i Novi Pazar.
Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!