Generacije električnih skutera – rizik za sve učesnike u saobraćaju

Foto: Ilustracija

Električni skuteri postaju sve popularniji među mladima u Leskovcu, a sa tim dolazi i zabrinjavajući porast saobraćajnih nezgoda u kojima učestvuju upravo tinejdžeri, pa čak i dvoje-troje na njemu. Ovi električni skuteri za mlade predstavljaju praktičan način prevoza, ali kada krenu u saobraćaj samim tim i postaju izazov za bezbednost vozačima zbog njihove nepreglednosti, brzine kao i neopreznosti.

U poslednjih nekoliko meseci, Leskovac je postao svedok sve češćih nezgoda u kojima su učestvovali električni skuteri, automobili ali i pešaci. U većini slučajeva, vozači skutera su tinejdžeri, često bez adekvatnog poznavanja saobraćajnih propisa ili bez iskustva u vožnji. Brzina, nesmotrenost i nedostatak zaštitne opreme, kao što su kacige, dodatno povećavaju rizik od nesreća.

Jedno od najvažnijih pitanja koje se postavlja jeste kako saobraćajna policija može da utiče na smanjenje ovih nezgoda i poveća bezbednost svih učesnika u saobraćaju.

“Pre nekoliko dana bila sam svedok na raskrsnici Bulevara oslobođenja i ulice Nikole Skobaljića kada je žena automobilom udarila u zadnji deo električnog skutera dve devojčice. Videla sam da žena nije bila krivac, naravno stala je i izašla da vidi da li su devojke dobro. Njima ništa nije bilo, verovatno su posle nastavile vožnju. Ja sam u tom trenutku stala i nisam mogla da verujem šta sam videla. Pomislila sam u sebi da su deca na ovim električnim skuterima prevazišla svaku meru kao i roditelji koji im kupuju to”, kazala je jedna čitateljka našeg portala.

Ipak, vozačima je najteže u ovakvim situacijama, koliko god se smanji brzina kretanja, oni predstavljaju veliku pretnju na drumu.

Saobraćajna policija bi trebala da ima ključnu ulogu u sprečavanju nezgoda i zaštiti života na putevima.

Na primer mogla bi da se uvede pojačana kontrola, edukacija vozača, kao i strožije sprovođenje saobraćajnih propisa. No, nekoliko puta se dešavalo da saobraćajni policajci zanemaruju i ne kažnjavaju maloletne vozače ovog prevoznog sredstva.

Kada bi se malo više obratila pažnja, i na nekom od ovih slučaja sprovela sankcija, koja bi služila kao primer deci ali i roditeljima koji priušte ove električne skutere, podstaklo bi možda veću bezbednost u saobraćaju.

Policija bi mogla intenzivirati prisustvo na mestima gde je zabeležen najveći broj nezgoda i pojačati kontrolu vozača skutera. Na primer na Bulevaru Nikole Pašića gde se redovno tinejdžeri trkaju u obe trake.

Po Zakonu o bezbednosti saobraćaja na putevima ovo vozilo se tereti kao moped i za njega važe ista pravila. Dakle, Zakon ovde ne pravi razliku između motocikala na električni i na klasičan pogon – gleda se snaga motora, bez obzira da li je reč o elektromotoru ili klasičnom motoru.

Leskovac, kao i mnogi drugi gradovi, suočava se s izazovima usled brze popularizacije električnih skutera, ali uz adekvatnu regulaciju i angažman saobraćajne policije, broj nezgoda može biti značajno smanjen.

Saobraćajna policija svakako može, kroz intenzivniji nadzor i preventivne aktivnosti, igrati ključnu ulogu u smanjenju broja nesreća i zaštiti života na ulicama Leskovca.

Ovim tekstom Jugmedia ne želi nikoga da uvredi, niti da se kritikuje rad saobraćajne policije. Namera nam je da se podigne svest i poveća bezbednost svih građana i učesnika u saobraćaju.

Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!

Pretplati se
Obavesti o

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila: Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije portala juGmedia. Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Molimo čitaoce portala juGmedia da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila. Takođe je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija ima pravo da ne odobri komentare koji su uvredljivi, koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.

0 Komentara
Najstarije
Najnovije
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare