Otvorena autobuska stanica na Novom Beogradu, za putnike sa juga Srbije stajalište blizu Autokomande

Foto: beograd.rs

Nova glavna beogradska autobuska stanica u Bloku 42 na Novom Beogradu, počela je sa radom tokom noći između subote i nedelje. Poslednji autobus sa stare lokacije ispraćen je u 50 minuta posle ponoći za Ljubljanu.

Prvi autobus sa nove glavne beogradske stanice u Bloku 42, koja je svečano otvorena u petak, krenuo je u četiri ujutro za Suboticu, piše Blic.

Očekuje se da stajalište „Jug“ na Autokomandi bude završeno za dva-tri meseca.

Uskoro će, prema najavama, započeti sređivanje dela grada gde se nalazio BAS u prethodnih 58 godina.

Otvara se i stajalište „Beograd Jug“

Uporedo sa novom glavnom autobuskom stanicom na Novom Beogradu otvara se i stajalište „Beograd Jug“ kod Autokomande.

Lokacija „Beograd Jug“, predviđena za dolaske i polaske autobusa iz Beograda ka jugu Srbije, praktično će biti veliki prostor na Autokomandi gde će autobusi moći da se parkiraju i prime putnike, odnosno da tu izađu ako dolaze iz pravca juga Srbije.

Foto: Blic

Tu neće biti stanične zgrade, ali će biti bezbedno ući i izaći iz autobusa.

“Stajalište „Beograd Jug“ po svojoj suštini treba posmatrati kao prolazno, odnosno protočno stajalište kojim će upravljati Grad Beograd, a koje će biti potpuno odvojeno u funkcionalnu celinu, gde će putnici bezbedno moći da uđu i da izađu iz autobusa” rekli su Blicu u Sekretarijatu za saobraćaj grada Beograda.

Šta je izgrađeno

Stanični plato sa 65 perona i to 12 dolaznih i 53 polazna perona. Polazni peroni su raspoređeni tako da je 8 rezervisano za prigradski saobraćaj, 14 za međunarodni, 22 za međugradski i 9 za vanlinijski-turistički saobraćaj.

Izgrađen je i pripremni parking za autobuse sa 80 mesta kao i parking za putnike sa 186 mesta od kojih je 89 namenjeno putnicima u dolasku dok je 97 mesta rezervisano za putnike u odlasku.

U sklopu staničnog platoa će se nalaziti i taksi stanica sa 25 mesta.

Prekoputa nove autobuske stanice biće izgrađena i stanična zgrada za železnički saobraćaj čime će ovaj deo grada postati centralno saobraćajno čvorište ne samo Beograda, već i cele Srbije.

Ovakva integracija navodno će olakšati putnicima prelazak sa jednog na drugi vid prevoza čime će se skratiti vreme putovanja i unaprediti efikasnost saobraćaja u celom regionu.

Veza između autobuske i železničke stanične zgrade biće aneks od 1.200 kvadratnih metara koji je već izgrađen i koji će u narednom periodu biti u funkciji privremene stanične zgrade.

Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!

Pretplati se
Obavesti o

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila: Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije portala juGmedia. Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Molimo čitaoce portala juGmedia da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila. Takođe je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija ima pravo da ne odobri komentare koji su uvredljivi, koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.

1 Komentar
Najstarije
Najnovije
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare
Veroljub
02.10.2024. 10:35

Uvek je bilo što južnije to tužnije. Oni koji su stvorili Srbiju iskakace iz autobusa i uskakati u njega kao padobranci. Vazno je da se ugodi srednjeevropljanima. Ovo je politički, ne samo s ljudske strane gledano, krajnje pogrešna odluka. Još jedna podela medju Srbima. Dušan Kovačević bi mogao da je ubaci u novo izdanje knjige o podelama.