Rak dojke je najčešći maligni tumor kod žena kako u svetu, tako i u našoj zemlji. Svake godine, od raka dojke oboli preko milion i po žena. U Srbiji se svaka četvrta žena suočava sa ovim oblikom maligniteta, dok njih 1.600 izgubi bitku, što ovu bolesti čini jednim od vodećih uzroka smrtnosti među ženama u Srbiji.
Kompanija Avon je u okviru Akcije za borbu protiv raka dojke, koja se sprovodi od 2004. godine, uručila donaciju Udruženju „Žena uz ženu“ i na taj način ponovo pomogla akciju „Budi hrabra – pregledaj se“.
Zahvaljujući tome sve devojke i žene koje imaju do 45 godina moćiće u „pokretnoj ordinaciji“ opremljenoj ultrazvučnim aparatom i pratećom opremom, tokom oktobra da obave preventivne preglede dojki i informišu se o značaju prevencije i ranog otkrivanja i lečenja raka dojke u 17 gradova širom Srbije, među kojima se nalaze Bojnik, Lebane, Medveđa, Vučje i Niška Banja.
Karavan „Budi hrabra – pregledaj se“ obićiće 17 gradova, kreće u nedelju 24. septembra od Vrbasa, zatim ide do Srbobrana, Kule, Kisača, Novog Sada, Bojnika i Lebana, a narednih dana u Medveđu, Vučje, Nišku Banju, Sokobanju, Svrljig, Knjaževac i Bor. Nakon Bora nastavlja u Majdanpek, Koceljevo i na kraju biće na Zlatiboru. Karavan će u navedenim gradovima biti postavljen od 12 do 18 sati, a svoj ultrazvučni pregled zainteresovane dame mogu zakazati tog dana, na licu mesta, u periodu od 11:30 do 12 sati.
„Od 1992. godine naša kompanija je u svetu donirala preko 1,1 milijarde dolara za borbu protiv raka dojke, dok smo u Srbiji do sada obezbedili preko 700.000 dolara za opremu koja je potrebna za ranu dijagnostiku, edukativne programe i kampanje u borbi protiv raka dojke. Svesni koliko su redovni i pravilni pregledi važni za rano otkrivanje i lečenje ove bolesti pokrenuli smo kampanju #volisvojegrudi i podržali karavan „Budi hrabra – pregledaj se“ sa ciljem da se poveća broj pregleda i samopregleda dojki kako bismo zajedno uticali na svest kod žena o značaju prevencije“, izjavila je Danijela Šantić, direktorka kompanije Avon za Adriatik.
Šantićeva je dodala: „Tokom cele godine u našim brošurama i na sajtu možete poručiti proizvode sa roze vrpcom čiji je celokupan bruto profit namenjen aktivnostima za borbu protiv raka dojke. A omogućene su i novčane donacije na Avon sajtu“.
„Zahvalna sam saradnicama iz kompanije Avon koje već tradicionalno podržavaju aktivnosti u cilju prevencije i ranog otkrivanja raka dojke. Žene mogu sve, a zajedno možemo da dostignemo neslućene visine kojima menjamo svet. Često u brzini života zaboravimo na sebe i svoje potrebe iako smo svesne da moramo odvojiti to neko vreme za ono što nas ispunjava, okrepljuje, uliva snagu za dalje ali i čuva naše zdravlje i održava zdrave navike. Zato smo mi tu da zajedno sa našim partnerima iz Avona podsetimo žene širom Srbije, bar ovog meseca, koliko je važno je da redovno obavljamo samopreglede i idemo na redovne kontrolne preglede. Ali i da te preglede učinimo dostupnim što većem broju žena“, rekla je Ana Dornik iz udruženja „Žena uz ženu“.
Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!