NIŠ – Istraživanje javnog mnjenja o integritetu medija u Srbiji pokazalo je da manje od petina ispitanih smatra da im mediji pomažu u donošenju važnih odluka, dok jedva četvrtina ispitanih smatra da im mediji pomažu u ostvarivanju svojih prava, naveo je sociolog Zoran Gavrilović iz Biroa za društvena istraživanja (BIRODI).
On je istakao da je istraživanje javnog mnjenja takođe pokazalo da tek 17 odsto anketiranih smatra da im mediji pomažu u predviđanju onoga što će se desiti u društvu, a 19 odsto ispitanika potvrdilo je da zahvaljujući medijima dobro sagledava politiku Vlade Srbije.
„Ovi podaci nam govore da mediji gube funkcionalnost koju treba da imaju u društvu. Mediji u Srbiji su pre svega u funkciji promocije političara i državnih funkcionera“, naglasio je Gavrilović na skupu koji je u Media i reform centru organizovala Fondacija „Konrad Adenauer“.
Novinarka Tamara Skrozza iz Beograda podsetila je da se Fondacija „Konrad Adenauer“ već deset godina bavi medijskim monitoringom i kvartalno predstavlja stanje na srpskoj medijskoj sceni.
„Od marta do maja na srpskoj medijskoj sceni dešavale su se „nadrealne“ stvari. Imali smo pres konferencije na kojima novinari nisu ništa smeli da pitaju govornike, na kojima su čak i fizički bili sprečeni da postave pitanje, ili su bili ismejani zbog svojih pitanja“, kazala je Skrozza.
Ona je istakla da je u domaćim medijima sve prisutnija pojava medijske hajke koja nema za cilj da otkrije istinu, već da uništi čoveka.
„Suočeni smo i sa sve većim brojem prostakluka u medijima, a pojedini natpisi ni po čemu se ne razlikuju od natpisa na porno sajtovima. Takve stvari ne podižu rejting medijima, oni predstavljaju bruku“, istakla je Skrozza.
Prema njenim rečima, stanje u medijima u Srbiji mora se što pre promeniti i to primenom zakona, primenom Kodeksa novinara Srbije, i jačanjem profesije prvenstvno sindikalnim organizovanjem.
(Kraj)Mia
Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!