Čak četvrtina automobila u Srbiji od 5. jula neće moći da bude registrovana zbog novih propisa

Foto: Ilustracija Jugmedie

Čak četvrtina, odnosno 25 odsto automobila, od 5. jula neće moći da bude registrovana, jer na snagu stupaju novi propisi za tehničke preglede, upozoravaju u Privrednoj komori Srbije (PKS).

Glavni problem vozačima predstavlja provera „ovalnosti“ kočionih diskova, jer ako su „istrošeni“ više od 20 odsto, nećete proći tehnički pregled, pišu Novosti.

U još goroj situaciji su vlasnici teretnjaka jer se procenjuje da 44 procenta neće ispunjavati uslove za registraciju za koje stručnjaci tvrde da su besmisleni i stroži nego bilo gde u Evropi. Reč je o proveri kočionog sistema, gde će se, pored dosadašnjih parametara, proveravati i takozvana ovalnost diskova, koja nikako ne utiče na bezbednost učesnika u saobraćaju.

Domaći stručnjaci objašnjavaju da je postavljena granica veoma rigorozna i da neće moći da je ispoštuje ogroman broj vozila. Pored toga, dodaju oni, ovakav vid provere iziskivaće i mnogo više vremena jer će morati da se skidaju i točkovi na vozilima kako bi se sprovodila ova merenja i proveravalo stanje diskova.

Prema rečima Andrije Vujičića, člana Odbora grupacije tehničkih pregleda pri Privrednoj komori Srbije (PKS), najveći problem je što veliki broj vozila ne ispunjava uslove koji su propisani novim pravilnikom.

„Reč je o Pravilniku o tehničkom pregledu vozila („Sl. glasnik RS“, br. 31/2018, 70/2018 i 62/2022) i Pravilniku o podeli motornih i priključnih vozila i tehničkim uslovima za vozila u saobraćaju na putevima („Sl. glasnik RS“, br. 40/2012, 102/2012, 19/2013, 41/2013, 102/2014, 41/2015, 78/2015, 111/2015, 14/2016, 108/2016, 7/2017 – ispr., 63/2017, 45/2018, 70/2018, 95/2018, 104/2018, 93/2019, 2/2020 – ispr., 64/2021, 129/2021 – dr. pravilnik, 143/2022 i 110/2022 – dr. pravilnik). Konkretni problemi se odnose na ovalnost kočnica, priključke za pneumatske kočione sisteme i sisteme za izduvne gasove. Problem je što skoro 44 odsto teretnih vozila ne bi zadovoljilo uslov ovalnosti, a kada je reč o putničkim vozilima, procena je da oko četvrtina ne bi zadovoljila visoko postavljeni kriterijum, odnosno 25%. Mi smo na vreme ukazali na neprimenjivost ovih propisa i očekujemo da će biti izmenjeni“ – ističe Vujičić.

U Privrednoj komori Srbije navode da se cena tehničkog pregleda za putnička vozila, koja se kreće od 3.070 do 6.020 dinara, za sada neće menjati. Kako navode, grupacija trenutno najviše radi na tome da se izmene propisi za proveru tehničkog pregleda.

„Segment o ispravnosti kočnica je veoma strogo postavljen. Ukoliko merenje bude pokazalo da vaše vozilo ima više od 20 odsto ovalnosti diska, što znači da je za toliko istanjen, nećete proći pregled. Ovo čak nije predviđeno ni evropskom direktivom. Drugi problem su priključci za teretna vozila, odnosno vozila koja imaju pneumatski kočioni sistem. Veliki broj vozila to ne poseduje, što bi podrazumevalo da bismo morali da ih isključimo iz saobraćaja, a to svakako nije u interesu privrede. Što se tiče uređaja koji regulišu izduvne gasove, odnosno katalizatora, mnoga vozila ih nemaju, a trebalo bi da ih imaju. Sve ovo znači da automobili i teretna vozila koja posle 5. jula dođu na tehnički pregled i ne ispune sve ove uslove neće moći da se registruju“, rekao je Vujičić, pišu Novosti.

Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!

Pretplati se
Obavesti o

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila: Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije portala juGmedia. Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Molimo čitaoce portala juGmedia da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila. Takođe je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija ima pravo da ne odobri komentare koji su uvredljivi, koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.

5 Komentara
Najstarije
Najnovije
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare
FORum LIvii
04.05.2023. 13:12

Veci Katolici od Pape !
U EU koja odredjuje standarde i propise , u zemljama sa automobilskom tradicijom , NEMA mnogih zakonski obaveza koje ima kod nas .
-Tehnicki pregled za nova vozila tek posle 4 (cetiri) godine
-tehnicki pegled vazi 2 (DVE) godine
-ne polaze se Prva pomoc vec samo teoretski
-nije obavezna Prva pomoc
-nisu obavezne rezervne sijalice
-nije obavezno uze za vucu
Srbija sa ovim propisima u vezi kocnica , postaje AVANGARDA , ne u evropskim , vec i svetskim razmerama.A Putevi , koji su osnov sigurnosti , smo na nivou Azije, Afrike i Latinske Ametike !
Jos da napomenem , da sve adninistrativne radnje oko kupovine i prodaje vozila , oko registracije , tehnickog pregleda , dokumenata i sve sto je vezano za vozilo , radi MInistarstvo saobracaja !
Policija vrsi kontrolu dokumenata , saobracaja i bezbednosti !!!

Nikolic Zoran
04.05.2023. 13:33

Sve naucnik do naucnika sve bolesnik do bolesnika i nove diskove da kupite mogu da budu ovalni a istrisenost vise od 20% to znaci da svake godine treba da menjamo diskove. Sve ovo govori koliko je vlast nepismena bolesna narod bedan jos samo mu oduzmi i auto. Ovde se ne isplati vise da se zivi.

FORum LIvii
04.05.2023. 15:13

Izvinjavam se sto je javljam drugi put na istu temu !
Kola ne sluze samo za provod i zadovoljstvo .Ona sluze da bi funkcionisao zivot mnogih porodica .Njima radnici idu na posao , seljaci ih koriste za svoje poslove , zanatlijama je osnovno sredstvo za rad, trgovcima isto , …
Nema ni jedne delatnosti gde vozila ne cine glavnu ulogu.
Da li ce primena ove mere poremetiti zivot i rad u Srbiji ?
Naravno da hoce !
S druge strane , da li su auto servisi , trgovina i proizvodjaci auto delova i uvoznici , spremni za oznenadnu potraznju koja ce se javiti ?
U zemljama EU , drzava daje posebne povlastice za kupovinu vozila za privrednike ,poljoprivrednike i zanatlije .
Bilo bi zanimljivo da nadlezni Instituti , Fakulteti i Agencije za saobracaj , nacine studiju o opravdanosti novih mera, koliko je ovalnost diskova uticla na broj auto nesreca.Ili da posle nekoliko godina daju analizu primene ovih mera.

Dijagnoza F1
04.05.2023. 19:02

Bolest uzima mah!!!

vojislav
08.05.2023. 13:28

Ovalnost diskova ???
A šta je sa vozilima koja imaju i „doboš“kočnice. Šta će se tu meriti????