Na konkursu za Evropsku jezičku oznaku za 2023. godinu, od 25 međunarodnih projekata iz Srbije, projekat „To read or not to read?“, koji su radili učenici Gimnazije „Stevan Jakovljević“ u Vlasotincu, dobio je ovo prestižno priznanje odlukom eminentne komisije.
Ove godine u Srbiji su dodeljne samo četiri oznake, a ovi radili su pod mentorstvom proferoske engleskog jezika Biljane Pipović.
Dodeljeno priznanje prepoznaje i ističe njihov rad u odnosu na druge kolege i škole. Sertifikat potpisuje ministarka prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije i evropski komesar za obrazovanje, kulturu, omladinu i sport.
„Moram da izrazim veliko zadovoljstvo i kažem koliko sam ponosna na svoje učenike i sve ono što radimo na časovima, u školi i u našem mestu, jer naši projekti su odavno izašli iz učionice i postali smo prepoznatljivi u lokalnoj zajednici kao deo kulturnog i javnog života“, kazala je Pipović.
Ona se projektnom nastavom bavi više od deset godina i prilikom planiranja projekata uvek se vodi razvijanjem jezičkih veština, razvojem komunikacije i saradnje, a veliku pažnju posvećuje i razvijanju kreativnog i kritičkog mišljenja, odnosno životnim veštinama koje će učenike učiniti konkurentnim na tržištu rada.
„Planiranje ovog projekta je bio pravi izazov, jer je ideja bila da koristim isti udžbenik kao polaznu osnovu za 4 različita projekta, i da materijal prilagodim potrebama i interesovanjima svake grupe. Za ovu posebnu grupu izazov je bio naterati ih da rade nešto sasvim drugačije i naterati ih da izađu iz zone komfora. Radi se o učenicima prirodno-matematičkog smera koji postižu izuzetne rezultate u prirodnim naukama, a moja ideja je bila da pišu pesme, recituju poeziju na engleskom, čitaju drame i romane. I to ljubavne“, dodala je.
Na projektu su gimnazijalci radili sa vršnjacima iz Grčke i Turske, odakle su bile dve partnerske škole. U zavisnosti od aktivnosti, učenici su radili individualno ili u međunarodnim grupama. Sarađivali su na mnogo različitih načina i bili motivisani da budu kreativni i maštoviti uz upotrebu različitih alata i savremenih aplikacija.
„Pre početka projekta učenici su popunili anketu o svojim čitalačkim navikama, jer smo želeli da vidimo da li će se nešto promeniti nakon projekta. Kako su se projektne aktivnosti zasnivale na lekcijama iz udžbenika, radili smo uglavnom na časovima, ali su učenici dobijali i kreativne domaće zadatke, i organizovali grupne sastanke na Diskordu sa partnerima u terminima koji su njima odgovarali. Imali smo i zajedničke događaje preko Zoom platforme kada su učenici prezentovali ono što su radili u grupama“, objasnila je mentorka.
Inače, Fondacija Tempus sprovela je konkurs u saradnji sa Ministarstvom prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, Zavodom za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja, Francuskim institutom, Gete institutom i Institutom Servantes čiji su predstvnici bili članovi komisije za dodelu ovog najznačajnijeg priznanja u oblasti inovacija u nastavi stranih jezika.
Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!