Gimnazijalci nižu uspehe na republičkim takmičenjma

 

LESKOVAC – Sa ovogodišnjh republičkih takmičenja 24 učenika Gimnazije vratilo se u školu sa nekom od nagrada.

U poslednja dva meseca nizale su se dve druge i jedna treća nagrada iz fizike, drugo mesto na takmičenju iz hemije i druga i treća nagrada za strane jezike.

Stigla su i priznanja za dva treća mesta na Književnoj olimpijadi, nagrada na polju istraživačkih radova, takmičenju u stonom tenisu i četiri pohvale za znanje iz matematike. Očekuje ih takmičenje iz bilogije i srpskog jezika.

Na završnim nadmetanjima učestvovala su 88 učenika, što je gotovo desetina ukupnog broja đaka ove škole.

“Želim da naglasim da su ove rezultate ostvarili učenici škole koja je dobila neprelaznu ocenu na eksternoj evaluaciji, pa je pravo pitanje za članove komisije kako je moguće da je došlo do ovakvog nesklada između njihovih ocena i naših rezultata”, istakla direktorka škole Zorica Stojković.

(Kraj)mil

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila:
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije portala juGmedia. Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Molimo čitaoce portala juGmedia da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila. Takođe je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija ima pravo da ne odobri komentare koji su uvredljivi, koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.

20 komentara

  • Prosle godine DS je svim nagradjenim ucenicima podelio nagrade, ama bas svima. Deca su novac iskoristila da sebe caste necim, kompjuterima, patikama, letovanjem, uz dodatak roditelja ili za neki instrument jer su nagrade primila i deca iz muzicke skole. Ove godine nista. Hoce li biti para za decu da budu motivisana da dalje rade i uce i sviraju i takmice se ili nece? Iznos novca za nagradu je isao do 30 000 dinara po djaku, kako za osnovne skole, tako i za srednje.

    • Istine radi

      Nikakve nagrade nikome nije davao DS. Barem ja to nisam cuo. Ako mislite na proslogodisnji konkurs, na osnovu koga su u Aprilu dodeljeni jednokratni novcani iznosi Studentima i ucenicima, radi se o potezu Leskovacke lokalne samouprave.

      Dakle, grad Leskovac je prosle godine iz svog budzeta izdvojio preko 20 miliona za najbolje medju mladima. Ponavljam, grad Leskovac a ne neka stranka. Sasvim je druga stvar, to sto je to uradjeno na neposrednu inicijativu tadasnjeg gradonacelnika Slobodana Kocica.

      Ta deca su u svoj grad donosila samo dobre vesti. Stari je obicaj da se mustuluk bogato nagradjuje. Tako je barem kod pravih domacina.

      Ima jos mnogo slicnih inicijativa koje je grad realizovao u vreme Slobodana Kocica. Ne zelim da ih nabrajam da ne bih davao ideje sastavljacima krivicnih prijava.

      http://jugmedia.info/2012/04/18/studentima-po-30-ucenicima-po-20-hiljada-dinara/

    • Hahaa, nemojte me zasmejavati. Kao takmicar koji je prosle godine osvojio jedno od prva 3 mesta na republickom takmicenju tvrdim da nije bilo ama nikakve nagrade… A novcanih sigurno nije bilo….

  • БРАВО, ГИМНАЗИЈАЛЦИ!
    Онолико пута браво колико сте награда освојили!

    Све што вреди у нашем Лесковцу,
    а вешег је узраста – то сте ВИ!

    Где су са наградама „они“ набеђени-равноправни,
    издувани од СКЕЛЕТА и назови …ника!

    Где су….!

    Све су урадили и раде да ВАС понизе –
    али ВИ, просто, ВРЕДИТЕ!

    Децо, знање је Ваша светлост,
    Децо, памет је људска моћ!

    Политиканте што нам воде образовање у Округу јабланичком и Министарству просвете, препознајемо по не-делима!

    Никад остали неће бити као гимназијалци,
    вазда је тако било и биће док памети буде!

    Искрене честитке од светог Вида – бога старословенског!
    Само напред!

    • Kazes:“Све што вреди у нашем Лесковцу,
      а вешег је узраста – то сте ВИ!“

      A, ostala deca tog uzrasta? Ona koja su slaba, nejaka, bolesna, potisnuta na rubove drustva, napustena, ostavljena, gladna, bosa, nevoljena, nezeljena, s posebnim potrebama, sa govornim manama, sa telesnim nedostacima, deca koja zive bez roditelja, koja nisu automati za postizanje rezultata, ta deca ne vrede, a?

      Znas li ko je u istoriji zastupao takve teze?

  • Е, сад ја,
    цитирам: „ A, ostala deca tog uzrasta? Ona koja su slaba, nejaka, bolesna, potisnuta na rubove drustva, napustena, ostavljena, gladna, bosa, nevoljena, nezeljena, s posebnim potrebama, sa govornim manama, sa telesnim nedostacima, deca koja zive bez roditelja, koja nisu automati za postizanje rezultata, ta deca ne vrede…“

    Прво, слабих, нејаких, болесних, потиснутих на рубове друштва, остављених, гладних, босих, невољних, нежељних, са говорним манама, са телесним недостацима, без родитеља, чак и са посебним потребама – додао бих, и неодговорних, лењих, оних који изостају са наставе, и слично – има и међу гимназијалцима, али много мање! Они вреде мање, они не могу да постигну никакве резлтате, они не могу да буду узори доброј деци, они уопште не могу никоме да буду узори, они неће никада створити ништа ваљано и велико ни за себе ни за друштво, државу, нацију, човечанство, а питање је какви ће сутра и бити људи! Ако су само та деца брига владајућих, онда је медиокретизам погубна будућност за децу СВЕ ТЕ деце.

    Друго, то што су та деца таква одговорно је неодговорно друштво, средина, државни органи, институције, породица, појединци – нису одговорна одговорна и успешна деца!

    Треће, вредну, одговорну, самосвесну, дисциплиновану, даровиту, децу која уче, децу која ће сутра бити наша једина памет – не примерено је називати „аутоматима за постизање резултата“!

    Четврто, изједначавање неизједначивог је погубно наслеђе комунистичког модела васпитања и образовања у коме једнако вреде „умни“ и „мануелни“ (ови други чак више, јер их је више, у коме „чистачица“ одлучује о судбини академика!).

    Пето, погрешно схватање једнакости за последицу има примену тоталне неједнакост, више корака назад уместо корака напред!

    Шесто, има још … за прозване и фрустриране је и ово довољно!!!

      • Kритичка је упућена ОНИМА који би морали да имају више слуха за децу са резултатима и није имала за циљ да омаловажи ону другу децу и нема ничег заједничког са „еугеником“.

        Наши изабрани представници морају много више, но досад, да УЛАЖУ и у ову децу – и она су из сиромашних породица и питање је какве услове за рад имају – АЛИ УЧЕ и ПОБЕЂУ, упркос свему!

        СВЕ ПОХВАЛЕ ГИМНАЗИЈАЛЦИМА и свима који побеђују!
        Победе и награде су подстицај за још боље резултате!

        Ако нисам био довољно прецизан, извињавам се.

  • E moj Djuro od tih 20 miliona deca nisu videla nista.Tvoj ideolog, a nazalost i moj bivsi gradonacelnik nije nasao za shodno da prosle godine makar iz kurtoaznosti primi jedno dete,jednog ucenika os Trajko Stamenkovic koji je osvojio prva mesta (Zlatne Medalje) na republickom takmicenju iz matematike i fizike.Taj isti decko je i ove godine(2013) osvojio prvo mesto na medjuregionalnom takmicenju u Nisu iz informatike,prvo mesto(Zlatna Medalja) iz fizike u Srbiji odrzanom u Zrenjaninu kao i drugo mesto iz matematke(Srebrna Medalja)u Srbiji odrzanom u Banji Koviljaci.
    E pa Duro ,debelo si u svadji sa istinom jer ovaj decko nije bio pozvan ni na jednu prigodnu proslavu za vreme mandata tvog veeeliko obozavanog ideologa i istomisljenika,niti mu je ikada od iste nomenklature bila urucena bilo kakva pohvala i nedaj boze nagrada.
    Da ne bude bolje postarala se i ova garnitura na celu sa gradonacelnikom Cvetanovicem koju isto tako ne zanima uspeh ovog decaka.Pa na svetosavskoj proslavi znate ko je sve dobio nagradu kako prosle tako i ove godine.Ovde se uspeh ne ceni.Nazalost.

    • Nisam u svadji ni sa kim. To sto ti imas nameru da se svadjas sa mnom, ne znaci i da cu ti ja praviti drustvo.

      Konkurs je bio veoma jasan i precizan. Vazio je do 22 Marta. Sasvim je normalno da oni, koji su uspehe ostvarivali posle tog datuma, nisu mogli da budu nagradjeni. To vazi i za dete koje pominjes.

      To znaci da su u stvari nagradjeni uspesi iz mahom 2011 godine.

      Zar zaista mislis da je neko sa spiska na kome se nalazi preko 350 nagradjenih, skinuo jedno jedino dete? Na kraju krajeva, decu su predlagali nastavnici i direktori skola, po tacno utvrdjenim kriterijumima.

      Ja o dogadjaju ne znam nista posebno, osim onoga sto su objavili mediji. Te vesti jos uvek mogu da se procitaju.

      Jedino sto je zbunjujuce je da su neki mediji naveli cifru od 20 a neki od 10 miliona. U svakom slucaju svi se slazu da je 295 studenata drzavnih univerziteta, dobilo po 30 hiljada, a da je 57 uzenika dobilo po 20 hiljada dinara. Tom prilikom nagradjene su i neke skolske ekipe, kao i neki projekti.

      Po mom misljenu, veoma darezljive i pristojne nagrade.

  • Svaka čast na zaista osvojenenim nagradama, ali ovde ima puno neistine i napumpavanja. Pobrojane nagrade ne odgovaraju pravom činjeničnom stanju.Svrha ovakvog obraćanja je da se pokaže kako se u ovoj školi mnogo radi i postiže i da eksterna evaluacija nije bila objektivna. Istina je negdje izmedju. Ipak, kao bivši gimnazijalac tvrdim da ova škola nije ni približno kakva je nekada bila. Nažalost!

    • Zasto ne razmislite pre nego sto napisete nesto ovakvo? Ja, kao jedan od tih „nepostojecih“ takmicara, uopste nemam potrebu da Vama ili bilo kojoj drugoj osobi pokazujem svoje diplome i dokazujem Vam ovo sto pise. Stvarno ne razumem, kako iko moze da napise ovako bezobrazan komentar?! Cak i da nismo osvojili tih 20 nagrada, ko ste Vi da se pitate? I sa jednom nagradom smo uspeli mnogo vise nego sve ostale skole u gradu. Sramota…

  • СВУ ДЕЦУ и њихове наставнике-менторе,из свих основних и средњих школа (и најуспешније школе) која су освојила од првог до петог места на републичним такмичењима из Јабланичког округа треба, одмах да окупи и награди начелним Јабланичког округа, а децу по општинама, градоначелници и председници општина!

    Таква инвестиција има смисла и никад није промашена!

    • Bog s tobom, covece! Ne znam iz koje si struke ali se nadam da nisi prosvetar! Pa ti svima delis savete i pretstavljas se kao bog („Искрене честитке од светог Вида – бога старословенског!“).

      Pa zar mislis da Nacelnik raspolaze sredstvima za nagradjivanje ucenika i isfrustriranih prosvetara, tzv. mentora, kako ih ti zoves, koji nisu nikakve znacajne rezultate postigli u svom ucenju i naucnom radu pa se kite uspesima ucenika da bi podigli cenu svoje sujete?

      Raspitaj se da li Nacelnik ima ovlascenja i sredstava da nagradjuje po kriterijumima koje je bog „свети Вид“ formulisao i objavio na Jugmediji? Tek onda pisi i deli lekcije onima o kojima imas misljenje takvo kakvo imas i koje si jasno iskazao(„Политиканте што нам воде образовање у Округу јабланичком и Министарству просвете, препознајемо по не-делима!“).

  • Deco, samo tako učite, pa da postanete gradonačelnik ko Goran CVETANOVIĆ, pa putujete SVUDA PO SVETU.Svakog vikenda sa jednog na drugi kontinent.

    • Ko je Šeherezada? Nagradno pitanje. Ne ide bez nje nikud, vodi je sa sobom svuda, u inostranstvo pogotovo. Ona je uvek na funkciji, predstavnik je svake partije i uvek na vlasti. U stopu prati sve, pa i njega. Razumem da putuje prvi čovek, mora, potrebno je. Ali mene zanima ko je ta poslovna pratnja što se ne odvaja od njega, još je i muško. Čemu služi?

  • Ја бих се задржала на питање релације дате оцене екстерне евалуације и датих постигнутих резултата. Наиме, видим да је ово питање имала намеру да отвори директор школе. Да се одмах изјасним – ја такође питање екстерне евалуације видим као дискутабилно.
    Међутим, оно што је мени овде засметало је то што директор гимназије на маргину ставља колеге – појединце који су (за постигнућа ученика) заслужни (мада не би се могло речи чак и да их можда злоупотребљава) у тенденциозној намери офирања Школске управе.

    Кренућу обрнутим редом од наведеног…

    1. Да би питање (како директор гимназије каже) – несклада отворило, требало је да нам напоредно буду изнешени подаци остварених постигнућа ученика и (од стране комисије за евалуацију) дате оцене за ЈЕДНУ (у овом случају – нашу гимназију) школу и исти подаци неке ДРУГЕ школе.
    Будући да ово није учињено, директор школе може да очекује да се појаве питања типа: Каква би па тек постигнућа ученика била да је дата оцена прелазна?

    2. Феномен зван екстерна евалуација неизоставно јесте дискутабилан зато што (од стране екстерне комисије дата) оцена представља дословце ГРУПНУ и ЗАЈЕДНИЧКУ оцену рада свих упошљеника – наставника и руководства. При том, опште је познато да ту заједницу игром случаја сачињавају и они који знају и желе да раде и они други а потупно супротни првима. У прилици какво је екстерно евалуирање, наведени као први ни криви ни дужни испаштају због оних других. Штавише, наведени први се постављају у положај да размишљају: Шта (шта можемо учинити) са наведеним другима? Наравно, одговор је ништа и то је околност које су сви свесни. Резултати постигнућа ученика, при том јесу резултати рада ПОЈЕДИНАЦА којих, по свему судећи, у нашој гимназији има.

    Ето директор гимназије, не би требало да „меша“ резултате појединаца и резултат (оцену евалуације) целог колектива а посебно то не би смео да чини због неких својих личних разлога и интереса.

  • Možda moja nekadašnja škola nije ono što je nekad bila, nama je najbolja iz našeg vremena. Ali, ni uslovi rada sada nisu isti, sada je najgore u prosveti uopšte.

    Mnogo razloga ima da budemo ponosni na našu Gimnaziju i nekad i sad. Ona jesta najbolja u gradu, svidelo se to prosvetnoj birokratiji ili ne. Ne iznenadjuje me „učiteljeva“ reakcija – on je „jak“ partijski radnik, možda dobar i uzoran učitelj, ali nije za to što radi.

    Treba li sva deca da budu prosečna i ispod toga da bi prosvetne birokrate bile zadovoljne – moj odgovor je: ne!

    Umesto da se radujemo uspehu naših gimnazijalaca – budućih dobrih studenata i stručnjaka, neki pridikuju, pametuju, brane foteljaštvo. Ako niste sposobni da toj uspešnoj deci izlazite u susret i da ih nagrađujete – idite, doći će oni koji će moći i umeti sve ono što vi, gospodo, niti možete, niti umete.

    Šta je naša Školska uprava – ona je PROSVETNA VLAST! Pa zašto joj nije stalo do uspeha naših sadašnjih gimnazijalaca? Odakle taj imunizitet potiče i ko ga je stvorio?

    Ja sam, kao pobednik na Republičkom takmičenju, sa grupom gimnazijalaca, takođe takmičara, poznih 80-tih, bio nagrađen od Školske uprave i od gradonačelnika. Te nagrade su mi draže od onih koje sam kasnije dobijao od Beograda.

    Nagrađeni su i predmetni nastavnici koji su neumorno radili sa nama i bez kojih naš uspeh ne bi bio moguć. Danas, vidim iz komentara, nastavnike pominju u pežorativnom smislu. Ružno i nekorektno!

    Vrmena su se promenila, a i ljudi. Ovakvo odsustvo sluha za uspehe gimnazijalaca, nikada nije bilo u Leskovcu.

    Gospodinu sv. Vidu, penzionisanom i uzornom – mom nekadašnjem profesoru – iskren pozdrav od nekadašnjeg učenika-gimnazijalca, sada profeora na Univerzitetu u Nišu, takođe, dugogodišnjeg. Imali ste petlju da kažete da su uspešni dostojni pomena, a nedostojni pomena to žele da ospore.

    Bravo gimnazijalci i nemojte da se ugledate na partijske birokratije neadekvatno raspoređene na funkcije kojima nisu dorasli. U tome je razlika između Vas deco i vaše budućnosti i njih bez budućnosti.

    Nemojte nikada da budete kao oni – to je dovoljno za Vaš uspešan početak i njihov neminovni kraj.

    Slušajte svoje profesore i roditelje – oni su vaši sigurna podrška. Budite bolji i od njih, i to je pobeda!

  • Upadam u ovu polemiku iako mislim da do nje nije smelo da dodje. Delim misljenje svih koji kazu da uspesnu decu treba nagradjivati i dodatno motivisati.

    Takodje sam pristalica nagradjivanja i profesora koji su tu decu „vodili“ do tih uspeha. Razlog za to je veoma jednostavan. U svakoj skoli a ne samo u gimnaziji, gotovo uvek i bez izuzetka, samo ucenici jednih te istih profesora osvajaju nagrade. Ne bih ulazio u dubinu tog fenomena. Najprostije receno, izgleda da je nekim profesorima stalo a da drugima nije.

    Moj otac je zavrsio gimnaziju. Ja nisam i apsolutno ne zalim zbog toga. Ni moje dete nije, ali ga vec mesecima za predstojeci upis na fakultetu, priprema jedan gimnazijski profesor.

    Kad pogledam sta su u svom zivotu ucinili i postigli moji gimnazijski ispisnici, ne mogu a da ne postujem tu skolu. Svi oni koji tu skolu hvale po njenim prohujalim dometima, hvale je sa ogromnim razlogom.

    Ja je necu ocenjivati kroz danasnju prizmu. Danasnje vreme je toliko zlo, da ne zasluzuje da udje u istorijski „bilans uspeha“ ove Leskovacke institucije. Moram ipak da primetim, da ta skola vise nije ni blizu onoga sto je nekada bila. Ni po uspesima, ni po vecem delu nastavnog kadra, a Boga mi ni po ucenicima koji je pohadjaju.

    Za ove moje tvrdnje je dovoljno pogledati visegodisnje upisne pragove, odnosno minimalni broj poena, koji su bili dovoljni za upis u ovu skolu. Gimnazija u tom pogledu nije cak ni u prve tri skole u Leskovcu. To znaci da jos uvek zivi na starim lovorikama koje su nesumnjivo velike, ali da danas na zalost vise nije elita.

    Ne zelim da budem pogresno shvacen svojom sledecom „metaforom“ ali od ulazne sirovine u mnogome zavisi i finalni proizvod. Na danasnjem prosvetnom trzistu Leskovacka gimnazija ocigledno vise ne predstavlja ono sto je predstavljala u proslosti.

    Sa buducom strategijom prosvete, u kojoj ce nam 40% dece zavrsavati „gimnazije“, ova nekada prestizna skola ce na zalost jos vise potonuti u prosek.

    A onda cemo jednoga dana, kada konacno budemo dostigli sve Evropske obrazovne standarde, shvatiti kako su nam deca preko noci postala glupa.

    Ne dao Bog da ispadne da sam bio u pravu. 🙁

  • СТРАТЕГИЈА је жмигавац лево, а идеш ултра-десно!

    Шта се жели:

    – чистка „неподобних“ уз незапамћене притиске,
    – арогантно и демагошко „изједначавање“,
    – смањење гимназијских одељења (пример, Ниш: http://jugmedia.info/2013/05/13/peticijom-brane-odeljenja)до укидања појединих гимназија,
    – учестале контроле са злурадом намером,
    – оспоравање резултата,
    – уједначавање или „хомогенизација“ наставних планова,
    – тзв. „екстерна“ вредновања,
    – стварање негативних слика о просечности у раду,
    – записници о „грешкама“ које диригује политика,
    – отварање врата приватним школама за преквалификацију у свим занимањима и профилима, брзински за „ситну пару -сигуран успех“, раширених и по нашем Округу – њима школски објекти нису потребни, могу да раде и у кафићима,
    – и још много, много других активности на штету школа које припремају ученике за студије.

    Срби су непожељни – ако су писмени, а неписмен човек је изван политике, са њим се лако манипулише.

    Па ви сада добро размислите куда воде нашу децу ови „реформатори“ са приватних факултета и њихови локални просветни послушници (и жбирови), а у државним структурама одлучивања – ови „наши“, а „туђи“!

    О томе се ради.

vaš komentar