Godinu 2023. obeležile su inflacija i racionalizacija potrošnje

E– commerceReport 2023, za koji su istraživanje sproveli platforma za uporednu online kupovinu Idealno! (deo Heureka grupe) i Valicon, agencija za istraživanje tržišta, pokazuje da je 2023. godina bila godina racionalizacije i stagnacije u online poslovanju.

U digitalno doba, kada se internet kupovina sve više utvrđuje kao ključni segment trgovine, razumevanje trendova i potrošačkih navika veoma je važno za uspeh poslovanja. U tom duhu, Igor Martinović sa platforme za upoređivanje cena Idealno! i MatjažRobinšak, direktor istraživanja pri Valiconu, agenciji za istraživanje tržišta, 7. februara su na vebinaru “Online kupci u 2023. i očekivanja u 2024. godini” predstavili nalaze izveštaja o e-trgovini 2023. Ovaj online skup bio je prilika da stručna i zainteresovana javnost proniknu u dinamiku i promene koje su obeležile online poslovanje u prošloj godini, i bolje razumeju šta nas čeka tokom 2024.

Godina 2023. u znaku uvećanog šopinga generacija Z i Y

Istraživanje E-commerceReport 2023, koje su sproveliIdealno! i Valicon, otkriva da je 2023. bila godina racionalizacije i stagnacije u svetu online poslovanja. Međutim, neke kategorije kao što su elektronika (sa udelom od čak trećine ukupnih prihoda, 33,3%), moda (25%) i proizvodi za kuću i baštu (22%) zadržale su svoju popularnost, a na domaćem tržištu je uočen i ozbiljan razvoj kupovine namirnica preko interneta. Zanimljivo, iako je domaća kupovina i dalje dominantna, udeo kupovine iz inostranstva je porastao sa 24% na 30% u odnosu na 2022.

MatjažRobinšak istakao je uticaj generacije Z (do 27 godina starosti) i generacije Y (28-43 godine), koje postaju sve izraženije na online tržištu. Mobilni telefoni igraju vodeću ulogu u procesu kupovine (čak 70% pretraživanja ponuda i 58% ukupnih prihoda ostvareno je putem smartfona), što pokazuje stalno prilagođavanje tehnologije i online platformi potrebama savremenog potrošača.

Najveći broj povraćaja odnosio se na odeću, uglavnom zbog neispravnih veličina, što govori o važnosti detaljnih podataka o proizvodu, i to je jedan od segmenata gde veliki broj veb-prodavnica i dalje ima prostora za napredak.Ipak, najveća urgencija razvoja uočena je u logističkom domenu (pre svega, u brzini i ceni dostave).

Od nameštaja do sportske garderobe

Igor Martinović istakao je da su potrošači u 2023. godini postali izrazito racionalni, što je dovelo do smanjenja impulsivnih kupovina. Ovaj trend potvrđuje i E-commerceReport 2023. Kućni i baštenski nameštaj i sportska odeća bili su među najčešće pretraživanim pojedinačnim proizvodima.

U tekućoj godini predviđaju se važni pomaci u korišćenju napredne tehnologije poput veštačke inteligencije i čet-botova. Ovi trendovi ukazuju na evoluciju e-trgovine, sa sve većim naglaskom na prilagođavanje ponude individualnim potrebama kupaca i poboljšanje korisničkog iskustva.

U marketingu se očekuje dalji razvoj performansnih kampanja korišćenjem alata kao što su PMax i CDP, dok se u SEO predviđa udaljavanje od prakse pretrpavanja ključnim rečima. Umesto toga, fokus će biti na kvalitetnom sadržaju, što mnogo govori o potrebama i interesovanjima potrošača.

E-commerceReport za 2023. pruža vredan uvid u trenutno stanje, ali i u doglednu budućnost online kupovine. Promene u navikama i očekivanjima potrošača, zajedno sa tehnološkim napretkom, oblikovale su dinamično i sve više personalizovano online okruženje.

Ovo istraživanje ne samo da otkriva ključne trendove, već pre svega omogućava firmama da bolje razumeju tržišnu situaciju i da budu dobro pripremljene za suočavanje s novim izazovima ubuduće.

O metodologiji

U oktobru i novembru 2023, Idealno! i Valicon sastavili su E-commerceReport 2023. Fokusirali su se na analizu internet kupovine. U anketu su uključili 1.521 osobu odabranu putem Valiconovogonline panela JazVem i grupe kupaca različitih veb-prodavnica. Takav način izbora učesnika obezbedio je uzorak koji predstavlja širok spektar potrošača. Podaci koje su prikupili korišćeni su za osnovnu analizu.

Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!

Pretplati se
Obavesti o

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila: Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije portala juGmedia. Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Molimo čitaoce portala juGmedia da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila. Takođe je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija ima pravo da ne odobri komentare koji su uvredljivi, koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.

0 Komentara
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare