Drugi dan Izložbe suvenira i turističkih pubilikacija, koju po 11. put organizuje Turistička organizacija Leskovac (TOL) Leskovac, protekla je uz zabavni program, podelu zahvalnica i obraćanje zvaničnika, a obelodanjene su i nagrade za najuspešnije izlagače u 11 kategorija.
Na izložbi održanoj u holu Leskovačkog kulturnog centra bilo je izlagača iz iz Hrvatske, Republike Srpske, Makedonije i Bugraske, pa je ona imala i međunarodni karakter.
Direktor TOL Nebojša Kocić rekao je da je reč o svojevrsnom prazniku lepote.
”Našu Srbiju je bog podario lepotom i tradicijom. I da ništa osim toga nemamo, imali bismo razloge za ponos. Međutim, ako se to potkrepi dobrom organizacijom i posvećenim pristupom, rezultati su neizbežni”, ocenio je Kocić.
Natalija Cakić je ispred grada Leskovca otvorila ovu manifestaciju, rekavši da je Leskovac grad bogate tradcije i kulture koji svim svojim posetiocima pruža brojne mogućnosti.
”Tako, svi turisti koji dolaze u naš grad mogu, između ostalog, uživati u lepotama Jašnjuskih manastira,u jednoj od najstarijih hidrocentrala na Vučjanki, u bogatim postavkama našeg muzeja, ali i u čuvenim festivalima kao što su Lajf, Ledamus, FAPOR, kao i Roštiljijada, manifestacija po kojoj je naš grad prepoznatljiv”, kazala je.
I izložba suvenira i turističkih publikacija, naglasila je, takođe je dobar način da se predstave turistički potencijali Leskovca, istorijka i kulturna bogastva i doprinose razvoju turizma.
Na izložbi je učestvovalo oko 40 izlagača, iz Hrvatske po prvi i to dva izlagača.
Nakon trodnevnog žiriranja, petočlani žiri, sastavljen od eminentnih leskovačkih likovnih i književnih umetnika i predstavnika Turističke organizacije grada Leskovca je dodelio sledeće nagrade:
NAGRADE
1. Jednolisna turistička publikacija
– Treću nagradu dele Turistička organizacija opštine Babušnica i Turistička organizacija Bujanovac
– Drugu nagradu dele Turistička organizaciji opštine Trstenik za iscrpnu i informativnu publikaciju o destinacijama i TO Brus (za „Volim Brus“) – likovno i vizuelno osmišljenu publikaciju
– Prva nagrada dodeljuje se Turističkoj organizaciji Kraljevo za kvalitetno informativno i grafički osmišljenu publikaciju.
2.Višelisna turistička publikacija do 50 strana
– Treću nagradu dele Turistička organizacija Čačka (za grafički dobro urađenu i preglednu publikaciju „Manastiri čačanskog kraja), Turistička organizacija opštine Žabalj (za mudro osmišnjenu i grafički bogatu publikaciju „Opština Žabalj“) i Turistička organizacija grada Loznice za sveobuhvatne informacije i smišljene ilustracije u publikaciji „Turistički vodič“
– Drugu nagradu dele Turistička organizacija grada Kruševca (za informatino bogatu publikaciju) i Turistička organizacija opštine Stara Pazova (za kvaliltetno vizuelno osmišljenu dvojezičnu publikaciju „Opština Stara Pazova“).
– Prva nagrada dodeljuje se Turističkoj organizaciji Novi Bečej (za originalnu, informativnu i znalački osmišljenu publikaciju „Povelja varoši Novi Bečej“)
3.Turističke publikacije sa preko 50 strana
– Treća nagrada pripala je TO Novi Bečej („Graditeljstvo – nasleđe Novog Mileševa“)
– Druga nagrada pripala je TO Vršac (za bogatstvo informacija i fotografija u publikaciji „Grad vetra i vina“)
– Prva nagrada dodeljuje se Organizaciji za turizam, kulturu i sport Sokobanja (za kvalitetno osmišljen album umetničkih fotografija u publikaciji „Sokobanja u slikama“
4 – a. Video publikacija – promo film
-Treća nagrada pripala je TO Kraljevo („Maglić – srednjevekovni grad“)
-Druga nagrada pripala je GTO Kragujevac za film „200 godina prve prestonice)
– Prva nagrada dodeljuje se TO Dragačevo za film „Sabor trubača“
4 – b. Video publikacija – reportaža – spot
-Prva nagrada dodeljuje se TO Bujanovac za reportažu „Lepša strana Srbije“
Napomena: prvi put ove godine smo nakon žiriranja odlučili da dodelimo specijalnu nagradu u kategoriji Promo spot, koja će od naredne godine biti uvršćena kao podkategorija u kategoriji Video publikacija, te su sledeći nagrađeni:
– Drugo mesto pripalo je TO grada Požarevca za spot „55. LJubičevske konjičke igre“
– Prvo mesto pripalo je Organizaciji za turizam, kulturu i sport Sokobanja za spot „Zeleno srce Srbije“
5.Suvenir
– Treću nagradu dele TO Blace za set suvenira i TO opštine Lebane za suvenir „Dve statue sa zastavama“
– Drugu nagradu dele TO opštine Knjaževac (za magnet Ovčica“) i TO opštine Ivanjica za majicu
– Prva nagrada dodeljuje se Turističkoj organizaciji grada Loznice za set suvenira
6. Upotrebni predmet
– Treću nagradu dele TO Bojnik (za set upotrebnih predmeta) i TO Kuršumlija za „Jestivi kolačić sa motivima Kuršumlije““
– Drugu nagradu dele TO grada Zrenjanina za „Ja Zrenjanin vojim“, i TO Blace za bojanku „Blacki bukvar“
– Prva nagrada dodeljuje se TO opštine Trstenik za majicu
7. Najoriginalniji eksponat
-Prva i jedina nagrada dodeljuje se GTO Kragujevac za „Stereoskopsku razglednicu sa 3D efektom“
8. Turistički plakat
– Treću nagradu dele TO Vlasotince za plakat „Ukusi juga“ i TO opštine Medveđa za plakat „Gejzerske noći“
– Druga nagradu dele TO Dragačevo za plakat „58. Sabor“ i TO Koceljeva za plakat „Festival zimnice“
– Prva nagrada dodeljuje se TO opštine Kuršumlija za plakat „850 godina“
9. Turistička fotografija – KOLEKCIJA turističkih fotografija
– Treća nagrada dodeljuje se GTO Kragujevca za set fotografija
– Druga nagrada dodeljuje se TO Pirot za kolekciju fotografija
– Prva nagrada dodeljuje se TO Kraljevo za set fotografija „Manastir Studenica“
10.Turistička fotografija – POJEDINAČNA fotografija
-Treća nagrada pripala je TO Čačka za fotografiju „Zimski pejzaž“
– Druga nagrada dodeljuje se GTO Kragujevac za fotografiju „Fića“
– Prva nagrada dodeljuje se Turističkoj organizaciji Dragačevo za fotografiju „Deca na livadi“
10. Turistička mapa
-Treće mesto dele TOO Knjaževac i TO Kraljevo
-Drugo mesto dele TO Niš i TO grada Požarevca
–Prva nagrada dodeljuje se Turističkoj organizaciji opštine Bela Crkva
11.Turistička razglednica
-Treće mesto dodeljuje se TO grada Loznice („Banja Koviljača“
-Druga nagrada dodeljuje se TO opštine Trstenik za set razglednica
–Prva nagrada dodeljuje se TO Brus za najoriginalniju razglednicu
Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!
Pa iskreno, osim uvažene predstavnice grada, nikakav „praznik za oči“ ja ovde ne vidim. ?
Svratio sam danas na kratko i video da je u pitanju prezentacija flajera i kataloga.