Koliko je novca, odnosno mesečnih zarada potrebno građanima Leskovca da kupe novi ili polovni automobil iz prethodne godine, poredili smo sa istraživanjima prosečnih plata u gradu na Veternici. Podsetimo da je prosečna plata za decembar mesec 2023. godine u Leskovcu iznosila 68.836 dinara.
Najniža neto zarada u Jablaničkom okrugu bila je u opštini Bojnik 58.861 dinar, zatim sledi Vlasotince sa 61.288 dinara, pa Crna Trava sa 62.759 dinara.
Lebančani su u decembru primili prosečnu neto platu u iznosu od 63.016 dinara, Leskovčani 68.836 i najviša neto zarada obračunata je u Medveđi, 71.430 dinara
U poređenju sa ovim opštinama, Lebančani su primili prosečnu neto platu u iznosu od 63.016 dinara, dok su Leskovčani ostvarili prosečnu zaradu od 68.836 dinara.
Prema prošlogodišnjim podacima ukupno prodato 25.422 automobila, što je za 2.637 više nego godinu pre.
Najprodavanija marka automobila bila je „Škoda“ sa isporučenih 5.533 automobila, nakon čega slede Tojota, Hjundai, Folksvagen, Dačija, Reno, Kija, BMW, Audi, pa Mercedes.
Prema podacima koje je Danas dobio iz Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova, prvi na listi 10 najprodavanijih novih modela u 2023. godini našao se automobil Škoda Oktavia.
Nakon njega, idu još dva vozila istog proizvođača, pa je tako na drugom mestu Škoda Skala, dok je na trećem Škoda Kamik.
Na četvrtom mestu našao se automobil Tojota Korola, a na petom ponovo Škoda, ovog puta Superb.
Šestu poziciju zauzeo je automobil Kia Sportaž, zatim iza nje idu Hjundai Tukson, Dačija Daster, Reno Klio i na desetoj poziciji našao se ponovo automobil marke Škoda, a to je Kodijak.
Cena novog najprodavanijeg modela u Srbiji, Škode Oktavia, prema podacima sa portala prodavca, iznosi 23.196 evra, odnosno prema današnjem kursu NBS 2.718.571 dinara.
Prema tome, ukoliko primate prosečnu leskovačku zaradu za ovaj automobil biste morali da izdvojite 40 plata. Tačnije, bilo bi potrebno da skoro četiri godine ostavljate čitavu mesečnu platu na stranu, kako biste mogli sebi da priuštite ovaj automobil.
Što se tiče drugog na listi, Škoda Skala sa najjeftinijim paketom košta 17.424 evra, što je u dinarima 2.024.092, što znači da za ovaj automobil, sa prosečnom platom u Leskovcu, morate da skupljate oko 30 meseci, bez da novac od mesečne zarade trošite na bilo šta drugo.
Nišlije za prvi automobil na listi treba da štede više od 30 meseci, dok za drugi na listi to moraju da rade oko 23 meseca, odnosno blizu dve godine.
Ipak, u našoj zemlji je još uvek dominanta kupovina polovnih autombila.
Prema podacima sa portala Polovni automobili, u 2023. godini u našoj zemlji u ovoj kategroiji najčešće su se kupovali Folksvagenovi modeli Golf, Pasat i Polo, svih generacija.
Osim nabrojanih modela Folksvagena, u 2023. godini su se kupovali Fijat Punto, Audi A4 i dva Opelova modela, Korsa i Astra.
Iza Folksvagena, koji je prvi na ovoj listi, nalaze se modeli Audija, Opela, Pežoa i Renoa.
Portparol portala „Polovni automobili“ Petar Veličković rekao je ranije za RTS da je Srbija u prošloj godini uvezla više od 132.000 polovnih automobila, što znači da je prodaja opala za skoro tri odsto u odnosu na 2022. godinu.
Prema njegovim rečima, naši ljudi najčešće su kupovali vozila koja su proizvedena između 2007. i 2011. godine, (oko 43 odsto), a preovladavali su automobili sa dizel-motorom (64,5 odsto).
Kada se sve uzme u obzir, Golf 5 godišta između 2007. i 2011. može da se pronađe u proseku po ceni od 4.500 evra, što je oko 527.400 dinara.
Dakle za ovaj automobili, ukoliko zarađujete prosečnu platu u Leskovcu, morate da odvojite nešto više od sedam zarada, bez da trošite novac na bilo šta osim toga.
Recimo za Audi A4 koji je, takođe, između 2007. i 2011. godišta, a koji se u proseku kreću oko 7.000 evra, odnosno 820.400 dinara, u Leskovcu je potrebno izdvojiti jednu godišnju platu, dok u Nišu 10 prosečnih zarada.
Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!
Ovakve teme dajte, to zanima građane, a i političari koji obezbeđuju bolji život građanima, da čuju koliko je većina građana uskraćena za osnovne stvari njihovom krivicom. Automobil nije luksuz, već potreba.
I Nemcu pocetkom 90ih trebalo 10 plata da kupi mercedes 190E, danas mu treba od 25-30 plata, 90ih mogao da ustedi 2000maraka danas 0€ . Znaci moze da ga kupi na kredit uz ucesce od 15 hiljada €, a toliko nekad kostao isti taj auto. Zato tera belu Daciju samo prsti