Kosine kroz Grdeličku klisuru se još završavaju, najneobezbeđenija druga kosina

Autoput je predivan, kao našminkana žena, milina je voziti ali sve do tunela Predejane. Odatle pa do druge kosine vozim sa strahom jer je vidljivo da se zemlja obrušava iznad zaštitnih zida. Imam utisak da taj zid nije završnen, priča za „Blic“ vozač Zoran Radović iz Niša, koji svakog dana putuje na relaciji Vranje – Niš.

Ovaj vozač nije hteo da se fotografiše, a vozač iz Brezovice, koga smo sreli na naplatnoj rampi kod Grdelice je hteo da se fotografiše, ali nije kazao svoje ime.

„Od kada se otvorio novi autoput vozim s uživanjem kroz Grdelički klisuru, a na eventualno urušavanje kosina i ne razmišljam. Mislim da vi to malo preuveličavate“, kaže.

Kosina dva na Koridoru 10 nalazi se tri do četiri kilometara od Sarajevskog mosta, tamo gde je, praktično, ulaz u Grdeličku klisuru i tamo odkale je nedavno predsednik Srbije Aleksandar Vučić sa ministrima i predsednicom Vlade Anom Brnabić započeo obilazak rute od 26,3 kilometra pre nego je je u saobraćaj pušten kroz ovu najtežu deonicu na tom kraku Koridora 10.

PROČITAJTE VIŠE:


Da li je zaista bezbedno putovati kroz Grdeličku klisuru?


Ova kosina prepuna betona i gvožđa urušila se avgusta prošle godine kada je pukao beton pod teretom klizećeg brda, a potom su zabeležena još nekoliko manja urušavanja.

U međuvremenu je zid saniran, ojačan, a visina je povećana. Urađena je i galerija sa mini otvorenim tunelom, kako bi dodatno zadržala klizeće brdo, za koje je ranije Vučić kazao da bi trebalm da se sruši.

Nepoznanica koliko je zemlje skinuto s tog brda, ali iz daljine, sa starog autoputa, se vidi da posao zaista nije završen. Urađene su kaskade, ali na njima još nema odbrambenog betona. U podnožju brda vide se zemlja i kamenje, što navodi na zaključak da su skliznuli s vrha, a zemlje i kamenja ima i iznad galerije, tamo gde je jedan deo prostora ograđen samo žicom i ta žicana zašttitna ograda stoji samo tu, gde je najkritičnije, pa je nejsano kakvu ulogu ima.

Radnike i mehanizaciju tu nismo zatekli, ali jesmo malo dalje, između Kosine dva i tunela Predejane, na zemljanoj uzbrdici, daleko blažoj od one iznad same problematične kosine.

Uproks tome i naknadnim analizama stručnjaka o mogućem novom urušavanju Kosine dva, na novom autoputu tutnje kamioni i vozila, dok je stari autoput, u pristojnom stanju, poptpuno prazan.

I u Koridoru Srbije potvrđuje da se u Grdeličkoj klisuri svakodnevno nalazi barem 50 do 70 inženjera i članova eksperstske grupe Svetske banke koji se bave projektnim rešenjima, to jest, nadziru izvođenje radova na konstrukcijama koje će trajno stabilizovati kosine dva, tri, četiri, pet i šest, kazao je gostujući u Jutarnjem programu RTS-a direktor Sektora za izgradnju u Koridorima Srbije Aleksandar Senić.

Dodaje da će kosina dva u u narednih nekoliko meseci u potpunosti biti sanirana.

„Intezivno se radi i saobraćaj se u potpunosti bezbedno odvija, slika. Ni u ovom trenutku, ni kasnije neće postojati nikakva opasnost“, naglašava Senić.

Ugovor sa izvođačima nalaže da ćemo najmanje godinu, ali prema trenutnim okolnostima i dve, vrštiti konstantni monotoring kosina zajedno sa izvođačem. U sklopu momnitoring centra biće postavljeni instrumenti koji će kontrolisaati da li je došlo do pomeranja.

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila:
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije portala juGmedia. Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Molimo čitaoce portala juGmedia da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila. Takođe je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija ima pravo da ne odobri komentare koji su uvredljivi, koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.

11 komentara

  • Verujem da nije bezbedno onda autoput ne bi bio pusten.Koliko je nama toliko je i izvodjacima radova bitna bezbednost svih ucesnika saobracaja na tom delu autoputa

  • Juče sam prošao dva puta, zastrašujuće izgleda. Prizor izaziva kod ljudi veliku nelagodnost.

    11
    1

  • Koliko cete medicinske sestre da zaposlite ove godine?

    1
    1

  • Nisam inzenjer ali ove kosine mi izgledaju nakaradno, nabacano, nedovrseno i skarabudzeno…

    18
    2

  • Ma te potporne zidove potkopavaju Boško Obradović,Djilas,Jeremić i Lutovac.

    33
    4

    • Dok se po Srbiju motaju Aca iz Bugojna i Mile, neznam odakle je, nista u Srbiji nece biti sigurno. Pa koj ste moj otvarali, kad je ocigledno da kosina dva nije zavrsena, a radnici i dalje prisutni.

      13
      4

  • Pa zar nije vlast u pojedinim medijima negirala bilo kakav problem na toj kosini, jos je ispalo da opozicija pokusava da umanji znacaj ovog projekta?

    29
    3

  • Ko je pravi rutu taj je kriv gde je sada Dinkic, Zika Zmigavac, koji su trasu autoputa priblizili Vlasotincu i odsekli Leskovac te umesto da uporedo sa starim ide novi auto put dobili smo ovaj problem sa klizistima. Odgovorne u zatvor zbog nestrucnosti, jer jos u Titovo vreme kada se gradio autoput taj pravac je izbegnut upravo iz ovog razloga. Dokle vise da se tudje greske samo saniraju.

    24
    4

    • Kizo , nemaš pojma. Dinkić nije sigurno odredio trasu puta, to je učinila struka mnogo pre njega i to sa pravom. Ne misliš valjda da je trebao auto put da ide pored starog i tako ograniči širenje grada. A ako misliš da grešim ili ioš bolje da su projektanti grešili-proveri gde ide obilaznica oko Niša, obilaznica oko Beograda, obilaznica oko Sofije ili obilaznica oko Soluna. Ne sigurno na kilometar od grada. A problem na kosini je zbog političara i nihove jurnjave rokova, da se pokažu kako su eto oni završili sve.

      2
      1

    • Kizo , nemaš pojma. Dinkić nije sigurno odredio trasu puta, to je učinila struka mnogo pre njega i to sa pravom. Ne misliš valjda da je trebao auto put da ide pored starog i tako ograniči širenje grada. A ako misliš da grešim ili ioš bolje da su projektanti grešili-proveri gde ide obilaznica oko Niša, obilaznica oko Beograda, obilaznica oko Sofije ili obilaznica oko Soluna. Ne sigurno na kilometar od grada. A problem na kosini je zbog političara i nihove jurnjave rokova, da se pokažu kako su eto oni završili sve.

      2
      1

vaš komentar