Leskovac srpski rekorder po vukovcima

LESKOVAC/BEOGRAD – Najnovija analiza junskog završnog ispita pokazuje da je na području Školske uprave Leskovac svaki peti učenik iz prošle generacije osnovaca nosilac Vukove diplome (19,7 odsto), najviše u Srbiji.

Za Leskovcem sledi Niš sa 17 odsto vukovaca, zatim Jagodina i Kosovska Mitrovica.

Analize Zavod za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja su pokazale, kako piše dnevni list Danas, da je oko 14 odsto učenika u Srbiji završilo osnovnu školu sa peticama iz svih predmeta.

Da se u osnovnim školama masovno poklanjaju visoke ocene, svedoči i podatak da je prosečna ocena prošle generacije osnovaca 4,09. Čak 43 odsto đaka završilo je osnovnu školu sa odličnim uspehom, 33,8 odsto sa vrlo dobrim, svaki peti učenik je bio dobar, a 1,6 odsto je dovoljnih.

Prosečne ocene govore o izraženoj tendenciji zaključivanja viših ocena, što znači da je u grupi odličnih bilo najmanje onih sa prosekom 4,5, a najviše vukovaca, dok je u kategoriji vrlo dobrih najmanje učenika sa prosekom 3,5.

 

Izvor: Danas, Jugmedia

Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!

Pretplati se
Obavesti o

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila: Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije portala juGmedia. Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Molimo čitaoce portala juGmedia da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila. Takođe je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija ima pravo da ne odobri komentare koji su uvredljivi, koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.

17 Komentara
Najstarije
Najnovije
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare
Stojanka Đurović
05.11.2013. 08:19

Molimo čitaoce portala juGmedia da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila.
Reč „vukovci“ se piše malim slovom, zato što to nije vlastita imenica.

Студент није запалио жито
05.11.2013. 08:52

Молим Стојанку и остале читаоце да пишу јединим српским писмом! Хвала.

Beli Listic
05.11.2013. 09:43

Latinica je srpska isto koliko i cirilica.
Odnosno cirilica je srpska isto koliko i latinica.
Doduse, Hrvati veruju da je cirilica ekskluzivno srpsko pismo, mada isto to misle i Nasi,1389,Dveri,Obraz,DSS i ostali skinhedsi.

Ćiri-miki-tompus
05.11.2013. 13:39
Odgovor za  Beli Listic

Ne misle hrvati da je ćirilica srpska, pokušavaju čak i da je prisvoje: http://www.matica.hr/vijenac/488/Hrvatska%20ćirilica%20dio%20je%20bogatstva%20hrvatske%20povijesne%20raznolikosti/

Студент није запалио жито
05.11.2013. 14:17
Odgovor za  Beli Listic

Ако пишем ћирилицом значи да сам фашиста. У овом случају скинхед !

Karlo
05.11.2013. 09:48

Četiri noge dobre, dve noge loše…

poklon
05.11.2013. 09:48

Ili je rekorder po deci funkcionera kojima se ocene poklanjaju u srednjoj [koli, pa ih proteziraju i po fakultetima? Zvuci li vama normalno to sto ste culi? Meni je to primer da nesto nije nije u redu u prosveti, kao ni u drzavi, uostalom

ucitelj
05.11.2013. 10:36

Nisam bio vukovac zbog trojke u VI razredu iz istorije (nisam hteo da se takmicim u kvizu „Tito, revolucija mir“, vec sam hteo da se takmicim iz fizike ). Opet sam zavrsio neke skole. Vukova diploma je devalvirala. Pre sam za to da se „cene“ uspesi na takmicenjima. Budimo realni, vukovac iz npr. sejanicke skole, nikako se ne moze porediti sa vukovcem iz, recimo, skole „na brdu“ (da iskarikiram neke novinare koji potenciraju kolokvijalne nazive skola umesto zvanicnih). Naravno, bez namere da omalovazim rad dece i nastavnika iz Sejanice.

majka gradskog đaka
05.11.2013. 22:12
Odgovor za  ucitelj

Moj učitelju, nešto ste me motivisali da primetim pojave u školovanju dece u gradu i na selu, povlačeći paralelu i podvlačeći razlike. Generalno gledano, ne uzimajući izuzetke, deca u gradu imaju veće mogućnosti za šire obrazovanje, kao i u svakoj većoj sredini, a što nije slučaj na selu. Ipak neka deca to iskoriste, a druga prođu pored tih podrazumevanih prednosti ne mašeći se ni rukom ni pameću da pokupe deo toga. A na selu deca čeznu za mnogo čime, uočavajući razlike zahvaljujći obaveštenosti. Pa tako na takmičenjima iz matematike deca sa sela iz osnovnih škola beleže fantastične rezultate ispred tzv.gradske dece takmičara. Ja tu vidim želju da se izbore za bolje uslove, posvećivanjem učenju, za razliku od gradske dece koja iako ispod kruške ne dobaciju toliko daleko. Naravno ona svesna deca iz grada sa kojima ima ko da radi i koja prihvataju obrazovanje, takođe su sa izuzetnim postignućima.

Često je motivacija u bekstvu od loših uslova, u izazovu da izađeš na crtu sa manjom prednošću, u pokušaju da spereš neravnopravne mogućnosti za školovanje, pa su tako najveći biseri ponikli sa planina i gora, iz zabitih krajeva, jer njihovi bistri umovi nisu priznavali granice jednog sela, kojim imenom se zvala cela planeta gledano iz ugla naše dece snobova što po gradskim školama dangube.

Beli Listic
05.11.2013. 10:44

Toliki broj tzv. Vukovaca inace dokazuje da se ocene dele sakom i kapom!
Verujem da bi polovina tih vukovaca osamdesetih godina verovatno bili jedva vrlodobri ucenici.

Шефтелија
05.11.2013. 14:33

Треба мало дубље заћи у ту проблематику, не паушално нападати и изводити закључке. Ево нпр. ја могу да закључим да је у питању лош рад школске управе и саветника који раде тамо….
Како год ово било схваћено – позитивно или негативно, евидентно је да у систему образовања има пуно проблема. Најгори је тај што се у већи број случајева догодило накарадно тумачење а самим тим и спровођење неких иностраних решења који су преузети. Једно од њих су стандаради постигнућа ученика.
Најжалосније је то што већина директора, запошљених у ШУ и запошљених на факултетима уопште није свесна да мање зна од оних којима соле памет.
Најсмешније је када просветару падне на памет да буде активан…. Иако је формално одређено, право напредовање заправо не постоји. Радио не радио, свира ти радио…

Klovn
05.11.2013. 17:50

Pa kad su nam deca pametna, a učiteljice i nastavnice dobro rade svoj posao 🙂

genetski kod
05.11.2013. 18:13

Hoćeš da kažeš da ti i ja u naše vreme nismo bili pametni pa smo imali od tri do pet odlikaša čistih u odeljenju i jedva tri vukovca na kraju osmog? Hajde mi, molim te reci, a na koga su onda naša deca bistra, na komšiju možda?

Само Свој
05.11.2013. 19:34

Брука!!! За град, просвету, школе, наставнике, професоре…и наравно, родитеље који се бескомпромисно, чак и уз претње и уцене, боре да им деца имају петице.
За очекивати је да неко од оволиких вуковаца осмисли перпетуум мобиле, све остало је већ измишљено, као и њихове оцене.

uprosečenost
05.11.2013. 20:34

Kada sam se bunila kod učiteljice zašto nema, kao nekad, više programa za najtalentovaniju decu, odgovor je glasio da je školi cilj da izvuče što više prosek naviše i da slabih bude što manje jer se sve škole u tome takmiče, a da o toj darovitoj deci roditelji sami brinu dodatnim, plaćenim časovima. Nisam je pitala pa kako misli da Leskovac dobije i zadrži najbolje kad o njima ne brine, ne favorizuje ih. I tako odavno nema malih naučnika, inženjera, filozofa, filologa, književnika, samo u seriji profesrora Vujića! Najbolji su dobili pogrdni nadimak-Štreberi, a danas ih u političkom svetu odbacuju kao ambiciozne, a dobri su nam za razvoj države mediokriteti, a za političke saradnike-poslušnici bez kapaciteta. To su ti vukovci.

Musa
05.11.2013. 21:27

Cik prosvetari da ne daju petice tamo gde treba, obrisace patos s njima, ionako najmanje plate imaju …

đaci nasilnici
05.11.2013. 22:23
Odgovor za  Musa

Pojedinim nastavnicima i prete, fizički ih zlostavljaju. Ja bih tu odmah reagovao tražeći da svi mi kao roditelji ne dozvolimo svojoj deci da idu u školu zajedno sa takvim nasilnicima, na čemu socijalni radnici insistiraju. Ali, mi nećemo dozvoliti da nam prebijaju nastavnike kojima smo sa puno poverenja predali našu decu da ih uče dok mi s mukom zarađujemo za život za razliku od roditelja obesne dece što ne uče a uslovljavaju i maltretiraju nastavnike.