Leskovčani nezadovoljni kupovinom obuće, telefona, uslugama interneta, kablosvke…

Prema analizi statističkih podataka koje je uradio pravni tim Narodnog parlamenta, najveći broj potrošača na jugu Srbije se žale na telekomunikacione usluge (24% od ukupnog broja potrošača koji su nam se obratili za pomoć ovom udruženju građana).

Ipak, statistička analiza je pokazala da se od ukupnog broja obrađenih potrošačkih prigovora samo 38% odnosi na usluge, dok se 62% prigovora odnosi na robu. Kada je u pitanju roba na koju potrošači najčešće izjavljuju prigovor, prednjači obuća, potom mobilni telefoni i na trećem mestu je bela tehnika.

Narodni parlament je u septembru 2018. godine, započeo sa realizacijom programa „Potrošačko savetovalište jugoistočne Srbije“ uz finansijsku podršku Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija

“U svakodnevnom kontaktu sa potrošačima primetili smo da se sve veći broj građana opredeljuje za kupovinu robe putem interneta i telefona, odnosno sve češće sklapaju kupoprodajne ugovore na daljinu. Kako često nisu dovoljno informisani o svojim pravima, građani nam se obraćaju za pomoć prilikom raskida ovakve vrste ugovora”, navode u Narodnom parlamentu.

Ugovor na daljinu jeste onaj ugovor koji potrošač zaključi posredstvom nekog od sredstava komunikacije (npr. putem Interneta, telefona, TV prodaje), pod uslovom da prodavac na taj način vrši organizovanu prodaju ili pružanje usluga (npr. kupovina odeće ili bele tehnike putem Interneta).

“Vaše pravo kao potrošača jeste da se predomislite, odnosno da odustanete od kupovine u roku od 14 dana od dana kada vam je isporučen proizvod i to bez navođenja razloga za odustanak. Obaveza trgovca je da vam ovo pravo predoči i da vam dostavi obrazac za odustanak od ugovora. Popunjen obrazac za odustanak od ugovora i robu/proizvod šaljete poštom (o vašem trošku) na adresu trgovca u roku od 14 dana od dana prijema robe i potom trgovac ima zakonom predviđen rok (14 dana od dana prijema vaše izjave o odustanku od ugovora) da vam vrati novac”, objašnjavaju u Narodnom parlamentu,


Zakon o zaštiti potrošača (čl. 37) predviđa i posebne slučajeve u kojima potrošač nema pravo da odustane od ugovora zaključenog na daljinu ili izvan poslovnih prostorija trgovca. To su sledeći slučajevi:

  • isporuka robe proizvedene prema posebnim zahtevima potrošača ili jasno personalizovane;
  • isporuka robe koja je podložna pogoršanju kvaliteta ili ima kratak rok trajanja;
  • isporuka zapečaćenih audio, video zapisa ili računarskog softvera, koji su otpečaćeni nakon isporuke;
  • isporuka novina, periodičnih izdanja ili časopisa osim pretplatničkih ugovora za isporuku ovih izdanja;
  • ugovora zaključenih na javnoj aukciji.

Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram i Twitter!
Budite uvek u toku dešavanja!

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila: Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije portala juGmedia. Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Molimo čitaoce portala juGmedia da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila. Takođe je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija ima pravo da ne odobri komentare koji su uvredljivi, koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.

1 Komentar
Najstarije
Najnovije Najviše glasova
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare
Bilja
13.03.2019. 17:18

Kazu da volimo da se tuzimo ! Kako da resim problem sa firmom koja radi tende i od skora stolariju.Duva na sve strane ma katastrofa.Kad smo sklonili foliju lajsne izgrebane ,brave isto a i tesko rade.Kome da se obratim ?Varaju ljude u Le i najgore nece da poprave.Nece da dodju da poprave .