Leskovčanima stigli trostruko veći računi za vodu bez očitavanja vodomera

Pojedine Leskovčane je početkom ove godine zateklo neprijatno iznenađenje kada su dobili trostruko uvećane račune za vodu, a u gradskom “Vodovodu” priznaju da u zimskim mesecima ne vrše očitavanja brojila.

Vidoje Đorđević u letnjim mesecima, kada najviše troši vodu zbog polivanja baste u dvorištu, račun plaća maksimalno 700 dinara. Pre nekoliko dana mu je stigao račun od 1.700 dinara.

“Da li mistilite da je normalno da neko u zimskim mesecima potroši 20.000 litara vode? To nije realno”, komentariše ovaj Leskovčanin.

Za glavu se zbog astronomskog računa hvata i Ivan Janjićijević iz Donjeg Stopanja.

“U proseku plaćam vodu po 1.000 dinara. Sada mi je stigao račun  na 2.500”, žali se.

Direktor JP “Vodovod” u Leskovcu, Branislav Stanković, priznaje da radnici ovog preduzeća u zimskim mesecima uopšte ne očitavaju vodomere.

“U zimskom period se ne vrši očitavanje već akontiranje u odnosu prethodnog perioda. To znači da uzimamo prosek potrošnje, uglavnom iz letnjih meseci, i na taj način naplaćujemo račune”, objašnjava Stanković.

On kaže da se očitavanje potrošnje vode trenutno ne vrši zbog hladnog vremena.

“I eventualnog snega. Ne smemo da otvaramo šahte. A onda se na proleće, kada se prolepša vreme, sve svede na pravo stanje”, navodi.

Stanković dodaje da je “Vodovod” u obavezi da “čita” vodu četiri puta godišnje, ali da njegovi radnici inače to rade mnogo češće.

U svakom slučaju, zaključuje, građani koji sumnjaju da su im računi enormno povećani ili da je došlo do greške prilikom obračuna, mogu sami da očitaju svoje vodomere i da prijave problem na šalterima ovog preduzeća.

Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!

Pretplati se
Obavesti o

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila: Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije portala juGmedia. Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Molimo čitaoce portala juGmedia da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila. Takođe je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija ima pravo da ne odobri komentare koji su uvredljivi, koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.

58 Komentara
Najstarije
Najnovije
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare
Bot
13.01.2020. 13:52

I da su stigli tridesetostruko veċi računi oni moraju da se plate. Kome se ne sviđa neka ide da radi u Nemačku ili neka čeka Đilasov vruċ sendvič.

botu
14.01.2020. 16:36
Odgovor za  Bot

Koeficijent inteligencije ti je manji od telesne temperature!

BAKI
13.01.2020. 13:54

Ispred zgrade u Ilije Strele 6 već nekoliko meseci teče voda koju niko ne popravlja. Stanari kažu da je prijavljivano ali da iz Vodovoda neće da dođu da saniraju kvar. Ako ne verujete idite i pogledajte trotoar ispred te zgrade a nekoliko meseci je tako.

proveriti
13.01.2020. 14:24

Ako nije rec o usamljenim slucajevima tj.ako ih ima vise od 50, zatim ako nijedan prosek od bilo koja tri meseca u celoj godini ne iznosi kao sadasnji ispostavljeni racun(ne postoje 3 meseca u 2019. koja kad se saberu i podele sa 3 ne daju nikad sadasnji iznos), rec je o klasicnoj nameri zloupotrebe polozaja, zbog cega organi hitno treba da reaguju. Naravno iz izjave se vidi da je odgovorno lice u toku, da nije finansijska radila sama na svoju ruku. To prakticno znaci da zele da uzmu gradjanima unapred pare, da gradjani plate trostruku potrosnju za tri meseca unapred, da bi povecali prilive, da stabilizuju destabilizovano poslovanje vodovoda. Ovde se radi o necem vecem. Ocekujemo da se ovim povodom oglasi neko iznad direktora, vecnik za komunalne delatnosti ili nadzor recimo iz uprave za komunalnu delatnost. Duzni su da provere koliko ovakvih gresaka ima, ako ih je vise od 50, odmah prijaviti slucaj. To je to laziranje rezultata poslovanja o kojem se prica po Leskovcu. Cak se secam da su ranije akontirali samo ako su minusne temperature, tada inkasanti nisu citali da ne popucaju stakla na vodomerima, sto sada nije slucaj. Ne zasluzuju da prime platu. Sramota da ocekuju da gradjani izdrzavaju zaposlene.

Leskovčanin
13.01.2020. 14:50

Kraj godine. Rade se popisi. Njima je velikaa razlika između proizvedene i fakturisane vode. Kako to rešiti? Najbolje po leđima i novčaniku građana. Naprave tri puta veće račune od potrošnje da pokriju gubitke vode na godišnjem preseku i rešili su problem do kraja ove godine. SRAMOTA i BEZOBRAZLUK. Januara kada ljudi imaju najmanje novca oni rade ovakve mahinacije da bi pokrili njihov nemar. I ja mogu potvrditi slučaj ulice Ilije Strele. Njima je tu istekla voda za potrošnju preko 100 domaćinstva. Gde su sad odbornici da postave pitanje gradonačelniku i direktoru vodovoda

Душан Дојчиновић
13.01.2020. 15:41

Срамота!Ем сте ме изнервирали због оног календара за 2020.годину,који ми службенице нису дале, а упутиле у канцеларију бр.4, а мој отац редовно измирује рачуне за утрошену воду, ем сад ово паушално рачунање утрошене воде.То говори о Вашој небризи за треће доба, за савесне грађане, за Вашу нестручност и алавост на паре.И бригу једино за Ваше џепове.Само да знате да сте смењиви, Браниславе,и много савеснији претходници нису овако аљкаво радили, а то јадање на шалтеру за рекламације, Ви вежите мачки о реп!

Castrol GTX
13.01.2020. 16:13

Zakon o zaštiti potrošača, član 91.: „Trgovac je dužan da u računu za pružene usluge od opšteg ekonomskog interesa navede elemente koji potrošaču omogućavaju da:
1) proverava i prati iznos svog zaduženja;
2) ostvaruje uvid u tekuću potrošnju radi provere ukupne potrošnje prema pruženom kvalitetu usluge… “
U ovom slučaju, primenjujući navedeni Zakon podneti nadležnoj tržnoj inspekciji prijavu, jer je ovde sve jasno. Jel može neko da vam prodaje gorivo odokativnom metodom? Ne može, naravno! I šta mene kao krajnjeg korisnika briga što s ne čita vodomer? Jel pao sneg? Nije! I zašto nisu očitana merila? Bilo ladno, a? Gde to ima da vam neko nešto proda, a piše račun na otprilike? Ni u Iraku! E pa gospodo iz Vodovoda, ovde treba netko i da popase disciplinsku radi neobavljanja poslova i radnih zadataka, jer za to čitanje uredno prima platu. Ne sećam se nešto da je neko dobio manji račun, samo veći. Primer, pre neku godinu mojim roditeljima došla očitana potrošnja za stan od 50 kvm, za svoje starih ljudi, 53 kubna metra, odnosno 53.000 litara. Nisu ni hteli da razgovaraju samnom, izbacio ne njihov šef iz kancelarije, uputio na Inspekciju. A onda tri meseca nakon toga stanje potrošnje bilo 0. Ali uzeli ljudi pare za 3 meseca unapred. Dok ih Inspekcija ne odere po džepu, stanje će biti isto.

Natasa
13.01.2020. 19:28
Odgovor za  Castrol GTX

Tako negirate sami sebe. Je li dosao racun aa 0. Znaci niko nije pokrao nista.

Castrol GTX
13.01.2020. 21:05
Odgovor za  Natasa

Vi očigledno ništa, Nataša, ne razumete! Ako vam neko napiše da ste za mesec dana potrošili 53.000 litara vode ( a u stanu žive dvoje 80-godišnjaka), taj ili je napisao potrošnju otprilike ili je lud. Zar vi verujete da dvoje ljudi mogu potrošiti 53.000 litara vode za mesec dana, ili oko 1.750 dnevno? Znači, momčina koja očitava vodomere je to merenje uradio u nekom kafiću. I kada je to uradio, Vodovod je uzeo unapred pare od krajnjeg korisnika koji je platio uslugu koju nije ostvario. Vama j to normalno? Meni nije. A ako vam je normalno, da vas pitam, da li vi plaćate struju, recimo, tri meseca unapred pa ste onda tri meseca voljno, ili čekate da vidite potrošnju, pa onda platite? Nastavite da glođete vaš sendvič, Nataša!

Vladimir
13.01.2020. 16:44

Odgovor direktora Vodovoda je jasan i rešava sve nedoumice.

Leskovčanin
13.01.2020. 18:05
Odgovor za  Vladimir

Zar i u komentarima na ovu vest trebaju botovi objašnjavati nešto nespojivo s razumom. Treba akontirati prosečnu potrošnju iz predhodne godine a ne trostruke vrednosti. Niko se ne bi bunio da mu je naplaćena prosečna potrošnja. Da li trebamo da im na početku godine platimo za celu godinu pa da imaju malo pare za trošenje. Ovo je ljudi prosto rečeno PLJAČKA.

Dida
13.01.2020. 18:33
Odgovor za  Vladimir

Jel nas posao, gospodo iz vodovoda, da ocitavamo vodomere..? Sta ce Vasi radnici onda da rade..? Dajte njihove dnevnice ljudima koji zele sami da ocitavaju vodu i racuni ce biti ispravni…

Marija Mišić
13.01.2020. 16:55

Direktor je lepo istakao da svi koji imaju neke nedoumice mogu da se pozale na salterima ovog preduzece. Takodje, ukazao je na uslove rada u zimskim mesecima, tako da je suvisno bilo sta komentarisati.

Madam
13.01.2020. 17:02

Pa ako vec postoji mogucnost da gradjani prijave na salterima eventualnu gresku, ne vidim u cemu je problem, prijavice i greska ce se otkloniti.

Bk
13.01.2020. 17:11

Ne vidim da je ovo toliko veliki problem jer greska moze da se potkrade, ali isto tako i ispravi. Stanje na vodomeru svakog od vlasnika pokazuje potrosnju i lako se moze utvrditi pravo stanje.

Sofi Marso
13.01.2020. 17:14

Gospodo osim kritika treba nesto i da znamo o radu javnih preduzeca. Svuda u svetu se utrosak vode cita jednom eventualno dva puta godisnje a radnici vodovoda citaju 7-8 puta godisnje i opet ste nezadovoljni. Korisnici mogu sami da ocitaju potrosnju i posalju mejlom ili donesu u preduzece. Ako tezimo tom svetu treba i tako da se ponasamo.

Ŝomi
13.01.2020. 17:15

Budimo realni. U svakom radu, postoji mogućnost da se pogreši… Možda neki račun i bude već i neka potrošnja viša od realne ali se to na kraju svede na realno stanje… Ne vidoh nikog da se pobuni kad mu stigne manji račun od onoga što je potrošio… Kao što kažu, obaveza vodovoda je da 4 puta godišnje vrši očitavanje, ali i da na kraju godine ima tačno svedeno stanje…

Sofi Marso
13.01.2020. 17:27

Treba imata u vidu cinjenicu da je mreza stara preko cetrdeset godina, da je od salonita i da ima do1500 kvarova godisnje. Ljudi to ne skrivaju vec pogledajte njihove izvestaje o radu i videcete podatak. To su pravi uzroci gubitka. Gospodo najlakse je kritikovati a brzo svi zaboravismo rekostrukciju 30km vodovodne mreze od strane vodovoda. Investicija od pet miliona eura je
uspesno zavrsena i predstavlja obnovu vodovodne mreze samo10 procenata. Apelujem na sugradjane sve svoje probleme resavaju zajedno sa vodovodom jer je to najefikasniji i nabolji nacin.

Dulence
13.01.2020. 17:31

Владимире, јеси и ти директор а ла Шојић;“пиши под ордевер, Лепа Брена за четри особе“!?:)

Cradle
13.01.2020. 17:36

Ovakva naplata se vrsi u svim gradovima Srbije, a i u Evropi (bio i imao prilike da vidim). Ako se i desi da racun bude enormno veci, nije nikakav problem da pogledamo sami potrosnju na vodomeru i zatrazimo korekciju racuna. A zaposleni u Vodovodu ce, siguran sam, svakom izaci u susret.

Snezana Krstović
13.01.2020. 17:43

Poznato je da se tokom zimskih meseci ne vrši čitanje vodomera. Uzima se prosek koji se nakon sledwćeg čitanja revidira tako da niko nije oštećen.

Marina
13.01.2020. 19:21

Sramota sta se pise. Otkud ovolika povika – za racun molim vas od 2500 dinara. Za telefone placate po 5000, a ne za vodu. Na racunu jasno stoji stanje- ukoliko je vise faktirisano kada se ocita platice se manje. Meni se to redovno desava, jer mi je zakljucana kapija, pa onda po dva meseca ne placam nista. Za flasu vode placate 65 dunara a za 1000 litara koliko se placa

Nika
13.01.2020. 19:24

Građanima je poznata činjenica da se očitavanje vodomera ne vrši u zimskom periodu. Ukoliko je pojedinim građanima stigao veći račin, to ne znači da je posredi neka zla namera, već da će prilikom sledećeg očitavanja biti u pretplati.

Tanja Marinkovic
13.01.2020. 21:16
Odgovor za  Nika

Direktor Vodovoda je lepo objasnio. Ne postoji nikakva teorija zavere. I ptice na grani znaju da se u zimskom periodu ne vrsi ocitavanje vodomera. Sve se radi onako kao je propisano i to je to. Ako neko ima bilo kakve nedoumice ode na salter i razresi to ocas posla. Pitam se pitam hoce li se buniti i onda kada za par meseci budu u pretplati.

True.....
13.01.2020. 19:28

Treba tražiti krivce u Kosarinim pulenima, jer je ona prva počela sa 2 kubika više fakturisanih, a prohtevi sledbenika rastu i kako prikazati 7.5 miliona nestvarne dobiti?
Bane nije krivac jer više direktor vodovoda. Ko je?

Jovanovic
13.01.2020. 19:44
Odgovor za  True.....

Kako neko moze da vam ocita vise kada vam je vodomer u dvoristu i sami mozete da pratite stanje? Vec godinama unazad proveram sam svoju potrosnju i ocitavali oni ili ne, nekada koji kubik vise, nekada manje, sve se sravna kada se uporedi upisani stanje i stanje na vodomeru.

100 dinara i 1000 dinara nije isto
13.01.2020. 20:31
Odgovor za  Jovanovic

Ma ovde nije rec o 2 kubika, 2 kubika to je 100 dinara vise. Ovde je sistemski svima podignut racun vise puta. I to treba proveriti. Jer vidite da oni nisu iznenadjeni, znaci nema greske nadole, cim znaju za to. Svesno je od gore tako uradjeno iako nije zima, nije minus, a ipak nisu isli na teren i nisu procitali. Raonicu, ti napadas ljubomoran na Tanjin sektor, a bio si pasivan parkselans! Naterali ga da radi, igrao je pasijans ceo radni vek na kompjuter u radno vreme, pa sad zavidan napada Tanju. Tanja nije smela sama da dodaje, dobila je nalog. E ako je nalog usmen, ona ce popije poparu od gradske uprave, u ime osnivaca.

Stefani
13.01.2020. 19:34

Svako ko misli da je potrošio manje, jednostavno može sam da očita stanje na vodomeru. Ukoliko je u pretplati, na sledećem računu će platiti manje.