MODERAN SVET

Mislimo na sigurnom smo. Sami u svom ozidanom bunkeru kojim nazivamo svoj dom. Ne znajući da smo se više nego ikad predali, ogolili i prepustili svetu punom predatora koji možda baš nas čekaju.

Živimo u modernom svetu koji je samo na par klika od nas. Uživamo gotovo sve privilegije novog, modernog doba, koje nam pruža digitalna, socijalna platforma. Bez mnogo restrikcija i penala, brzo i jednostavno postavljamo fotografije i pišemo postove o čemu god želimo. Prija nam socijalna interakcija jer na koncu svega, čovek je društveno biće.

Uljuljkani smo u konformitet lepote koja nas okružuje i koju nam oči gladno traže i željno posmatraju. Sakupljamo lajkove, smajliće i srciće, hraneći pomalo svoju i tuđu sujetu. A sujetni smo svi.

Činjenica je da danas previše vremena trošimo na društvenim mrežama. Telefoni su nam stalno pod prstima. Taj četvrtasti, laki i zabavni predmet lako nas uvuče u neki, nama već dobro poznat, magični – virtuelni svet. Krade nam vreme lopovski vešto. Uigrano. Dok mu se mi doborovoljno predajemo, željni uvek nečeg novog i drugačijeg.

Tako smo iz dana u dan, sakupljajući sitniše svoje duše, prodavali komadić sebe nekom modernom, nestvarnom svetu. “Tamo su kuće od čokolade…Tamo svako radi ono šta hoće…”. Mislimo na sigurnom smo. Sami u svom ozidanom bunkeru kojim nazivamo svoj dom. Ne znajući da smo se više nego ikad predali, ogolili i prepustili svetu punom predatora koji možda baš nas čekaju. To je uigrana ekipa zvana čovečanstvo koja od nas izvlači samo neku korist za sebe. Igrom. Taktikom. Alatima i instrumentima u cilju svoje ekonomske dobiti.

To je novi, moderni svet Instagram, Tiktok i Fejsbuk ekonomije. Marketeri su i ovde vešto ovladali svojim vučjim veštinama kojima će nas najpre ubediti da smo neadekvatni, nedovoljni, nepotpuni i prazni. Da nas je potrebno popraviti i prepraviti. Modelovati i modifikovati i stvoriti od nas ljude novog, modernog doba. Lepe i nasmejane. Srećne. Fotošopirane i galantne. Savršene modele lišene svoje autentičnosti.

Prodavaće nam neistinu o nama i mi ćemo, ovakvi nestalni i krhki, njima lako poverovati. Da nam je sreća baš tu, nadohvat ruke i treba je samo pojuriti. Kupiti. Ubediće nas da je tražimo svuda sem u nama samima gde već postoji, ćušnuta u neki zabačeni i mračni ćošak našeg bitka. Jer mi smo igru prihvatili. Igru novog, modernog doba. Virtuelne sreće i hepi enda. Jer se novcem sreća može kupiti.

“Ako smo pali, bili smo padu skloni”, potvrđuje nam ono što već znamo naš Branko Miljković. Kockali smo se sa svetom i mogo puta izgubili. I baš kao stari kockari poverovali da je sledeće bacanje – dobitak.

Surov je svet koji nam je nadohvat ruke. Surova su njegova pravila igre. Zato treba igrati mudro. Stati i odustati na vreme. Prepustiti entuzijazam drugim igračima – kockarima, koji možda nemaju šta da izgube. A mi ostali, kako znamo i umemo, da na povik: Let’s play!, nakrivimo glavu i odvažno obrusimo: Let’s play not.

Dajte da svetu bar jednom kažemo: Game’s over. I napustimo zgradu. Kao u filmu Brus Vilis. Šmekerski.

 

    Dr Nataša Dimitrijević   

Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram i Twitter!
Budite uvek u toku dešavanja!

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila: Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije portala juGmedia. Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Molimo čitaoce portala juGmedia da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila. Takođe je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija ima pravo da ne odobri komentare koji su uvredljivi, koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.

0 Komentara
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare