Nacionalne oznake kvaliteta vlasotinačkoj gimnaziji

Obrazovni portal eTwinning je pokrenula Evropska komisija za obrazovanje sa ciljem ohrabrivanja saradnje između škola u Evropi. Učenici Gimnazije „Stevan Jakovljević“ u Vlasotincu od 2012. godine sarađuju preko portala eTwinning sa svojim vršnjacima širom starog kontinenta. Glavni nosilac projekata je Biljana Pipović, profesor engleskog jezika i izbornog predmeta jezik, mediji i kultura. Ove godine su dobili 4 Nacionalne oznake kvaliteta koje dodeljuje Fondacija Tempus i Nacionalni tim za podršku.

Možete li nam nešto više reći o portalu eTwinning zbog onih koji nisu upućeni o čemu se radi?

eTwinning  je pravo mesto za razvijanje životnih veština i ključnih kompetencija neophodnih za život u savremenom društvu. Kroz saradnju sa partnerima iz 35 evropskih zemalja i približno 210000 škola (što je skoro polovina svih škola u Evropi), ruše se barijere, proširuju vidici, razvija tolerancija, prihvataju se različitosti i, što je možda najinteresantnije, uči se kroz praktičan rad. „Obrazovanje nije samo sticanje znanja i veština već i izuzetno važan element u razvoju ličnosti samog učenika – ukoliko želimo učenika spremnog za život u 21. veku“, kao što kaže Tibor Navracsics, Evropski komesar za obrazovanje, kulturu, sport i omladinu.

Objasnite koje ste to Nacionalne oznake kvaliteta dobili?

Radi se o 4 Nacionalne oznake kvaliteta koje dodeljuju Fondacija Tempus i Nacionalni tim za podršku, a koje su preduslov da se konkuriše za Evropsku oznaku kvaliteta koju dodeljuje Evropska komisija za obrazovanje, ukoliko i partner na projektu u svojoj zemlji dobije nacionalnu oznaku. Na tim projektima radili smo sa partnerima iz Italije, Španije, Turske i Češke. Bitno je istaći da je 63 učenika radilo na četiri različita projekta. Dobili smo dve oznaka kvaliteta za dva projekta u okvitu predmeta jezik, mediji i kultura, jednu u okviru engleskog jezika i jednu za projekat koji je bio deo vannastavnih aktivnosti koji je prerastao u odobreni Erasmus plus projekat mobilnosti učenika koji će finansirati Evropska unija.

Po novom reformisanom programu za gimnazije jedan od izbornih predmeta je jezik, mediji i kultura. Kako je on povezan sa  obrazovnim portalom eTwinning?

Izborni predmeti, koji se odskora izučavaju u gimnaziji, bazirani su na projektnoj nastavi, povezuju više predmeta i za njih nisu predviđeni udžbenici. Upravo to me je motivisalo da se prihvatim izazova i osmislim plan rada, koji je u stvari eTwinning projekat, tj. eTwinning projekat je obuhvatio ciljeve izučavanja predmeta kroz različite aktivnosti koje sam osmislila prateći date Module. Sloboda izbora sadržaja i kreiranje aktivnosti je nešto samo po sebi odlično, jer omogućava kreativnost i nastavnika i učenika, ali je samim tim i priprema zahtevnija, kao i sama realizacija, jer se izlazi iz zone komfora i rada u učionici i akcenat se stavlja na saradnju, komunikaciju i interakciju sa partnerima iz drugih zemalja. Po reakcijama učenika, njihovom entuzijazmu i motivaciju sa kojom su radili na projektnim aktivnosti, vidim da su eTwinning projekti pravi način za obradu ovog predmeta.

S obzirom da je bila vanredna situacija zbog korone, kako je to uticala na rad učenika i pretnera?

Naravno da smo svi bili zatečeni nesvakidašnjom situacijom, ali vrlo brzo smo se prilagodili. U stvari, mislim da su moji učenici lakše podneli prelazak na nastavu na daljinu, jer su tokom rada na projektnim aktivnostima već bili upoznati sa različitim alatima i mogućnostima, koje savremena tehnologija pruža za razvoj veština, interakciju, i nadasve vršnjačko učenje što je još jedna od prednosti rada na eTwinning projektima. eTwinning plaforma je bezbedno mesto gde učenici potpuno opušteno izvršavaju ozbiljne zadatake, stvaraju zajedničke završne proizvode, koriste engleski jezik, uče jezike partnera, prosto razvijaju sve komptencije uključujući i onu za celoživotno učenje. Prosto, ni pandemija nas nije sprečila da sve aktivnosti privedemo kraju i dobijemo odlične ocene od komisije za ocenjivanje kvaliteta proizvoda.

„Čestitamo! Upravo vam je dodeljena Oznaka kvaliteta za projekat Language, Media and Culture.

U ovom projektu primenjen je inovativni pristup po pitanju integracije u nastavni plan i program. Naime, čitav izborni predmet, koji je nov (sprovodio se prvi put ove godine) baziran je na projektu, odnosno ciljevi projekta su usklađeni sa ciljevima istoimenog predmeta. Ovim se ostavilo više prostora za kvalitetno sprovođenje i dostizanje ciljeva projekta. Učesnici su radili zajednički na stvaranju proizvoda projekta, uz konstantnu komunikaciju, razvijajući ključne kompetencije. Diseminacija je takođe jača strana projekta, uz posebnu pohvalu ideje za promotivnim videom za učenike osmog razreda.“

Piše u obrazloženju komisije za dodelu Nacionalnih oznaka za kvalitet međunarodnih projekata.

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila:
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije portala juGmedia. Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Molimo čitaoce portala juGmedia da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila. Takođe je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija ima pravo da ne odobri komentare koji su uvredljivi, koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.

  • Najbolja profesorka dok sam bila njen djak mrzela sam je, sad posle deset godina vidim da je bila najbolja u celoj gimnaziji.
    Pozdrav profesorki i jedno veliko bravo.

vaš komentar