LESKOVAC / BEOGRAD – Udruženje Narodni parlament obaveštava građane da je u postupku pred Ministarstvom trgovine, turizma i telekomunikacija dokazalo da Telekom Srbija krši prava velikog broja korisnika svojih usluga.
Naime, u ugovorima sa obaveznim periodom trajanja (tzv. ugovor na 24 meseca) koje Telekom zaključuje sa korisnicima svojih usluga nalazi se odredba kojom je propisano da će u slučaju raskida ugovora od strane pretplatnika, korisnik biti u obavezi da nadoknadi sve mesečne pretplate do kraja perioda trajanja tog ugovora.
„U praksi bi to značilo da ako građanin npr. zaključi ugovor o korišćenju interneta na 24 meseca i koristi ovu uslugu samo 4 meseca pa isti raskine, ima obavezu da nadoknadi preostalih 20 pretplata iako uslugu više ne koristi„, objašnjavaju u Narodnom parlamentu.
Na navedenom primeru se može uočiti da je šteta na strani potrošača očigledna jer on ostaje bez mogućnosti korišćenja usluge i ima obavezu da to i plati, dok šteta na strani kompanije praktično ne postoji, već samo novčana korist.
Na taj način se stvara značajna nesrazmera u pravima i obavezama ugovornih strana na štetu potrošača.
„Potrošačima koji su se javljali udruženju Narodni parlament, kao regionalnom centru za zaštitu potrošača Istočne i Južne Srbije, nije bilo moguće pružiti pravnu zaštitu jer je operator kao druga ugovorna strana sebe zaštitila ovim nepravičnim odredbama i svaki pokušaj raskida ugovora stvorio bi finansijsko opterećenje samo na strani korisnika usluga, odnosno ekonomski slabije strane. Upravo iz ovih razloga pokrenut je postupak za zaštitu kolektivnog interesa potrošača„, ističu u Narobnom parlamentu.
Rešenjem nadležnog Ministarstva naloženo je Telekom-u da obustavi ugovaranje nepravičnih ugovornih odredbi, što bi značilo izmenu Opštih uslova za pružanje usluga koji su sastavni deo svakog ugovora.
Ukoliko se Telekom odluči da osporava ovakvo rešenje i tuži Ministarstvo, konačnu odluku o ovome će doneti Upravni sud Republike Srbije.
Dragan Marinković
Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!
Bravo ! Samo sto takve ugovore imaju i ostali operateri . Ja imam s Telenorom . Hoce li to da vazi i za njih ?
То је невладина организација а не као тамо неки едукацијски центри и слично.
I jedni i drugi su udruzanja.Nevladine organizacije su svi oni koji nisu direktno ili indirektno na budzetu RS ili lokalne samouprave,a to je hiljade raznih organizacija koje se bore za svoj dinar dok su ovi drugi povlasceni.
Lepo ste rekli nisu direktno vec indirrektno na budzetu. Ono drugo udruzenje kao i Odbor za ljudska prava su na svim budzetima od 2000 do danas. Narodni parlament povremeno i uradi nesto za gradjane za razliku od drugih.
Ne lupaj. Indirektno jeste, sisate nekoliko ministarstava redovno. Tu pricu pricaj subotom na pijac kad kupujes sir. Ne moze se biti …va a pricati o ljubavi.
Ne traskaj ko otvoren prozor, ne lazi narod.
Pogledaj ovog NGO, kao sektaši kad objašnjavaju svoje učenje „nepismenom“ narodu pa ponavljaju kao papagaji naučene laži.
“ hiljade raznih organizacija koje se bore za svoj dinar „. ma šta nam napriča, pazi da ti ne poverujemo. Svaka 3-4 meseca konkurišete kod Ministarstava.
Nisam znao da ovo postoji. Bravo za inicijativu, konačno neko da štiti malog čoveka
nisam znao ni ja ali je super,neznam da li to i u telenor moze da prodje
Poslednja firma kod nas sa kojom treba imati saradnju, ali je nerealno očekivati napredak pre privatizacije, do tada će se njeni zaposleni ponašati kao i u prošlom veku.
plaćao sam 24 meseca slab internet po završetku uzeo sam drugi paket otišo sam da radim na 3 meseca uporedo su mi dolazili računi i od novog i starog ugovora sada me duže za nešto što nisam koristio u iznosu od7000 din a novi ugovor plaćam redovno ima li pravde