LESKOVAC – Ministar poljoprivrede i zaštite životne sredine Branislav Nedimović obećao je danas da će njegovo ministarstvo finansijki pomoći brendiranje “leskovačke sprže”, pre svega u delu marketinga i promocije.
Ministar je sa otpravnikom poslova ambasade Danske u Srbiji Mortenom Skovgardom Hansenom i s gradonačelnikom Leskovca Goranom Cvetanovićem obišao preduzeće “Vule komerc” u Šišincu koje je koristilo sredstva iz danskog projekta “Frutis and berries” za proširenje proizvodnih kapaciteta za doradu voća, a posetio je i novootvoreno preduzeće “MP Đorđević” u Gornjoj Jajini.
„Jako je važno posebno proizvode označavati terminima geografskog porekla, ali je važan i marketing, najvažniji deo posla, i mi ćemo kao ministarstvo dati sve od sebe da finansijski potpomognemo one organizacije koje će biti nosioci čitavog posla“, obećao je Nedimović, a Cvetanović je iskoristio priliku da ministra podseti i na ranije dato obećanje o pomoći od 120 miliona dinara za dalju elekrifikaciju leskovačkih polja pod plastenicima.
Inače, porodično preduzeće “Vule komerc” posluje od 1994. godine, a novcem dobijenim iz danskog projekta povećalo je hladnjačarske i preradne kapacitete i sa 18 broj zaposlenih povećalo na 59. Prerađeno voće izvozi u Nemačku, Francusku i Poljsku.
“Ovakvi primeri potvrđuju da razvoj voćarstva i prerađivačkog sektora može i treba da bude jedan od naših prioriteta. Cilj lokalne samouprave je da obezbedi uslove da naš grad bude važan otkupni centar u kome će prerađivači i proizvođači voća i povrća imati određeni ekonomski potencijal”, kazao je gradonačelnik Cvetanović.
S druge strane, ministar Nedimović obećao je veća podsticajna sredstva za poljoprivredu u nerazvijenim delovima Srbije, kakav je leksovački kraj, ali i veća sredstva za prerađivačke kapacitete i za razvoj stočarstva.
Najavio je i predlog uredbe za oznaku „srpski kvalitet“, koja će se odnositi na mesne prerađevine.
„Istraživanjem tržišta utvrdili smo da naši kupci žele da kupe ono što je proizvedeno na prostoru Srbije, odnosno, da su grla poreklom iz Srbije, i da ima još nekih oznaka kvaliteta. Donećemo propis kojim ćemo omogućiti prerađivačima mesa da mogu u rafovima da označe šta je srpskog kavlieteta. Time želimo da povećamo konkuretnost srpskih proizvoda“, istako je ministar poljoprivrede i zaštite životne sredine.
U „MP Đorđević“ gost iz Beograda imao je priliku da vidi kako se proizvodi brendirano „leskovačko roštilj meso“, preduzeće koje je 17. oktobra otvorio Goran Đorđević sa oko 100 miliona dinara, novcem prikupljenim od dvadesetogodišnjeg uzgoja goveda i uz pomoć svojih i roditelja svoje supruge.
Milica Ivanović
Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!
Podrška poljoprivrednicima od strane grada u poslednje 2, 3 godine je znatno veća. Pre svega u odnosu na 2012. godinu kada je izdvajano 1,5 posto od gradskog budžeta, danas je to 3 posto i postoje tendencije da to bude i više.
zahvaljujuci dosadasnjoj elektrifikaciji ulozeno je 66 miliona dinara za dovodjenje struje do parcela, a ostvaruje se usteda od 3 do 5 hiljada evra godisnje po domacinstvu. Ako se ulozi jos ovih 120 miliona to ce biti veoma dobro za nase poljoprivrednike
Odlicno je izmedju ostalog sto ce Leskovac dobiti jos jedan brend.
A takodje veliki znacaj daje lokalna samouprava koja izdvaja za subvencije i razvoj poljoprivrede,od 2013 do sada je izdvojeno 100 mil.dinara a izdvajace se i vise.
Do sada imamo mnogo koristi od brendiranja, rasipasmo se od prodaje roštilj mesa i ajvara … Brend ne prodaje robu, već kvalitet.
Idi bre bote edukuj se malo. Sendvič možeš zaraditi i kopanjem, utovaro, istovarom …
Grad i ova vlast ulazu mnogo vise u poljoprivredu,do 2012 iz budzeta Leskovca je islo 1.5% a sada je 3% a takodje se u nekoliko sela radi elektrifikacija u poljima.
Podrska ministra je od velikog znacaja i neka se ovako nastavi.
Obećanja, obećanja… Ha, ha, ha, kako yayebavayu.
Tako i treba! Ministar Nedimović je obećao veća podsticajna sredstva za poljoprivredu i za razvoj stočarstva, ali i pomoć od 120 miliona dinara za dalju elekrifikaciju leskovačkih polja pod plastenicima. Znamo svi veoma dobro sta je buducnost naseg kraja!
Tina, akcenat je na „obećao“
Obećanje zaluđenjom radovanje. I premijer je još 2014 obećao novu fabriku u Leskovcu do kraja te godine. Pa?
More jbš fabrike, nova radna mesta i razvoj. Oću bre da se sprža pod hitno brendira! Da ima etiketu (fotografa na sliku oivičenog zlatnim vencem od paprika) i da je umesto 500rsd/kg plaćam 1800 dinara.
Nemoj brate, tražiće debeo procenat za fotografiju.
U Leskovcu je mnogo toga promenjeno zahvaljuci nasem grdonacelniku Cvetanovicu i premijeru! Smanjene su plate, penzije, novac je koncetrisan u rukama malog broja ljudi, mladi odlaze iz grad, centar grada se ukrasava kako bi se oprale pare za tu malu bogatu klasu, fakultetski obrazovani ljudi ne rade u svojoj struci…jednostavno, od dolaska SNS na vlasti u Leskovcu, Leskovac je kao bajka! Najveci doprines ove vlasti je brendiranje sprze… 🙂
Zahvaljujuci nasem gradonacelniku Cvetanovicu ova vlast je ulozila velike napore da tera cirkus sa narodom! Hvala mu na tome. Njegov tim ljudi izvrsno radi svoj posao, manipulise narodom nekim brojkama koje niko ne razume, i koje su nebitne za normalno funkcionisanje. A ni ti ljudi sami koji to objavljuju ne shvataju sta znace te brojke. Manipulacije i lazi… a sta je sa ALER – om i njegovim programom HELP? 🙂
Роштиљ, ајвар, паприка, сада и спржа. Брендирање. Бићемо познати по овим стварима у целом свету и имаћемо од тога корист. Манте се глупости и доста више са овим замајавањем. Какво брендирање. Кога брига за спржу или било шта друго што је кобајаги овде аутохтоно. Па ајвар није наш производ, роштиљ такође, а и спржа.
Ce se prejedemo od silni brendovi! Sa ovi brendovi ima da odripimo ko tojaga od dupe!