Gradsko veće Niša usvojilo je Projekat javno-privatnog partnerstva za obavljanje gradskog i prigradskog prevoza kojim je predviđeno da na području ovog grada od 1. februara naredne godine počne da funkcioniše novi sistem prevoza, sa novim prevoznicima, boljim autobusima i delimično izmenjenim linijama.
Direktor JKP Direkcije za javni prevoz Milan Milić rekao je da će novi sistem imati brojna poboljšanja, a poseban akcenat stavljen je na kvalitet autobusa i na veći komfor putnika.
„Sva vozila u gradskom i prigradskom prevozu moraće da budu niskopodni sa rampama za invalide, da imaju ispravne klima uređaje i da ih uključuju kada je temperatura iznad 25 stepeni Celzijusovih“, rekao je Milić.
Prema njegovim rečima, svi autobusi imaće internet, brojače putnika, sigurnosne kamere i displeje na kojima će se najavljivati naredno stajalište.
„Prevoznici će imati obavezu da konkurišu sa autobusima koji imaju najmanje Euro 3 motore, a po isteku druge godine od zaključenja ugovora, moraće da 25 odsto autobusa zamene savremenijim vozilima, sa Euro 4 ili Euro 5 motorima. Posle isteka treće godine moraće da još 25 odsto autobusa zamene autobusima sa Euro 4 ili Euro 5 motorima“, naglasio je Milić, pišu Niške vesti.
On je istakao da će ugovornim odredbama biti predviđene kazne za prevoznike koji ne poštuju preuzete obaveze.
Javna nabavka za izbor novih prevoznika biće raspisana tokom septembra, a pošto će biti velike vrednosti rok za konkurisanje biće 52 dana.
„U javnom pozivu će umesto četiri paketa linija biti predviđena dva paketa, tako da ćemo imati dva, umesto četiri prevoznika, jer se pokazalo da mali prevoznici mogu da zapadnu u poteškoće u organizaciji“, ocenio je Milić.
Predviđeno je da linija 10 od Ledene stene do Ćele kule bude produžena do Lidla, biće uvedena linija od Medoševca do Duvaništa, dodatna vozila biće na kružnoj liniji. Linija pet biće produžena do raskrsnice Matejevačkog puta i Somborskog bulevara, nakon izgradnje kružnog toka na tom bulevaru.
Ugovor sa prevoznicima biće zaključen na sedam godina, a grad će godišnje za organizaciju javnog prevoza izdvajati 350 miliona dinara, od 1,2 milijarde koliko iznosi ukupna vrednost tog posla.
Planirano da se cene karata menjaju, svakako ne u prvoj godini, s tim što će umesto karata za četiri zone, biti u prodaji karte za tri zone.Uvažen je i zahtev građana tako da će se prva zona završavati kod Ekonomske i Ugostiteljske škole, a ne kao do sada na Trošarini.
Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!
Vozim se godinama gradskim u Nisu,i moj je savet da se ne menja rezim naplate karata,znaci da ostanu i dalje kondukteri koji ce naplacivati karte,a ne kao u Beogradu da se svercuje gro putnika