Nova pravila za registraciju vozila od jula

Foto: Arhiva juGmedie

Od 5. jula automobili na tehničkom pregledu moraju da ispune određene kriterijume za emisiju štetnih gasova. Pre sledećeg tehničkog pregleda, proverite da li na vašim kolima postoji katalizator, ili DPF filter, jer ukoliko ste ga skinuli, ili kupili kola bez toga, od jula nećete moći da ih registrujete.

Prilikom tehničkog pregleda kod vozila sa dizel motorom biće proveravan sadržaj čađi u izduvnim gasovima, dok kod benzinskih motora pažnja će se posvetiti sadržaju ugljen monoksida, piše portal b92.

„Do sada se to merilo, ali nije uticalo na ispravnost vozila. Od 5. jula svim vozilima će da se mere gasovi, sad se tu javlja problem, na nekim vozilima su skinuti katalizatori. Ti katalizatori će morati da budu vraćeni, moraće da budu homologovani, znači da budu original, a ne kupljeni negde na buvljaku ili tako, moraće da budu originalni delovi, i ako to ne budu imali, neće moći da pređu tehnički pregled“, napominje Vladimir Kolonić iz tehičkog pregleda.

To neće biti mali trošak za vlasnike takvih vozila. Za benzince se cena ugradnje originalnog katalizatora kreće od 300 do 600 evra, a za neke modele dizelaša može da košta i više od 1000 evra. Neki su kola kupili bez katalizatora, a neki su ga sami skinuli.

„Skidaju zato što taj katalizator, ima u sebi platinu, ima neku vrednost koju mogu da prodaju, od 80 do 100 evra. I onda ne misle o tome, i naprave sad problem, ali uglavnom, zbog toga se skidaju“, dodaje on.

Stroži standardi važiće za sva vozila koja su u Srbiji prvi put registrovana posle 1. marta 2014. u odnosu na ona registrovana pre ovog datuma.

Tako benzinski motori, prvi put registrovani do ovog datuma, moraju imati manje od 4,5 odsto ugljen-monoksida, pri broju obrtaja na praznom hodu motora.

Vozila koja su prvi put registrovana posle 1. marta 2014. godine moraju imati manje od 3,5 odsto ugljen-monoksida.

Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!

Pretplati se
Obavesti o

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila: Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije portala juGmedia. Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Molimo čitaoce portala juGmedia da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila. Takođe je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija ima pravo da ne odobri komentare koji su uvredljivi, koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.

4 Komentara
Najstarije
Najnovije
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare
Ghhf f jj
04.04.2021. 22:44

A sto li na svakom ćošku niču tehnički pregledi? Nafatiraše se mnogi i kolko znam to je visokoprofitabilan poso u gradu.

Alex
05.04.2021. 11:53

Ma ako nek uzme bic Vucic i neka nas bicuje kao robove kad cutimo i trpimo… ZA NASU DECU !

Protiv Vucica
05.04.2021. 17:28

Kakve veze ima katalitatir i skinuti DPF ako je motor dobar i nema prekomernu dozu ugljen moNoksida,vozila koja du i da DPF i katalizatorom a sa losim motorom dzsba im sto to imaju kad ne mogu fa prodju tehnicki pregled

Kobac
05.04.2021. 20:53
Odgovor za  Protiv Vucica

Katalizatori navodno smanjuju emisiju izduvnih gasova do 20kmh vise od toga nista.Nema nikakve svrhe,u pravu si ako je motor dobar to je to sto stvarno treba.