Od 5. jula automobili na tehničkom pregledu moraju da ispune određene kriterijume za emisiju štetnih gasova. Pre sledećeg tehničkog pregleda, proverite da li na vašim kolima postoji katalizator, ili DPF filter, jer ukoliko ste ga skinuli, ili kupili kola bez toga, od jula nećete moći da ih registrujete.
Prilikom tehničkog pregleda kod vozila sa dizel motorom biće proveravan sadržaj čađi u izduvnim gasovima, dok kod benzinskih motora pažnja će se posvetiti sadržaju ugljen monoksida, piše portal b92.
„Do sada se to merilo, ali nije uticalo na ispravnost vozila. Od 5. jula svim vozilima će da se mere gasovi, sad se tu javlja problem, na nekim vozilima su skinuti katalizatori. Ti katalizatori će morati da budu vraćeni, moraće da budu homologovani, znači da budu original, a ne kupljeni negde na buvljaku ili tako, moraće da budu originalni delovi, i ako to ne budu imali, neće moći da pređu tehnički pregled“, napominje Vladimir Kolonić iz tehičkog pregleda.
To neće biti mali trošak za vlasnike takvih vozila. Za benzince se cena ugradnje originalnog katalizatora kreće od 300 do 600 evra, a za neke modele dizelaša može da košta i više od 1000 evra. Neki su kola kupili bez katalizatora, a neki su ga sami skinuli.
„Skidaju zato što taj katalizator, ima u sebi platinu, ima neku vrednost koju mogu da prodaju, od 80 do 100 evra. I onda ne misle o tome, i naprave sad problem, ali uglavnom, zbog toga se skidaju“, dodaje on.
Stroži standardi važiće za sva vozila koja su u Srbiji prvi put registrovana posle 1. marta 2014. u odnosu na ona registrovana pre ovog datuma.
Tako benzinski motori, prvi put registrovani do ovog datuma, moraju imati manje od 4,5 odsto ugljen-monoksida, pri broju obrtaja na praznom hodu motora.
Vozila koja su prvi put registrovana posle 1. marta 2014. godine moraju imati manje od 3,5 odsto ugljen-monoksida.
Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!
A sto li na svakom ćošku niču tehnički pregledi? Nafatiraše se mnogi i kolko znam to je visokoprofitabilan poso u gradu.
Ma ako nek uzme bic Vucic i neka nas bicuje kao robove kad cutimo i trpimo… ZA NASU DECU !
Kakve veze ima katalitatir i skinuti DPF ako je motor dobar i nema prekomernu dozu ugljen moNoksida,vozila koja du i da DPF i katalizatorom a sa losim motorom dzsba im sto to imaju kad ne mogu fa prodju tehnicki pregled
Katalizatori navodno smanjuju emisiju izduvnih gasova do 20kmh vise od toga nista.Nema nikakve svrhe,u pravu si ako je motor dobar to je to sto stvarno treba.