Novinari napustili skup dok je govorio Vučić

Desetak novinara nekoliko redakcija iz protesta su napustili regionalni medijski skup u Beogradu, tokom govora predsednika Vlade Srbije Aleksandra Vučića.

Skup su napustili novinari Centra za istraživackco novinarstvo Srbije (CINS), KRIK-a, BIRN-a, Centra za istraživačko novinarstvo iz Crne Gore i Magločistača iz Subotice, kao i još pojedine kolege.

Direktor CINS-a Branko Čečen rekao je da se odlučio na taj korak jer je Vučić propustio priliku da započne pravi dijalog sa medijima i sa novinarima, dok su se , kako kaže, njegovi saradnici koji su se još gore ponašali prema novinarskoj profesiji.

„Za mene bi bilo lično ponižavajuće da sedim na ovoj konferenciji i da sa čovekom koji je pokazao da mu ni malo nije stalo do slobode medija, razgovaram o slobodi medija. Još mi je manje stalo do toga da slušam od njega o kvalitetu medija i o kvalitetu novinarskog rada u ovoj zemlji. Niti je stručan za to, niti je posle svega što je radio u tom pogledu čovek koji ima pravo da o tome govori“, rekao je Čečen.

Posle Vučićevog obraćanja, generalni sekretar medijske organizacije SEEMO Oliver Vujović saopštio je prisutnima da će Vučić odgovarati samo na pitanja stranih novinara.

Predsednik Nezavisnog društva novinara Vojvodine (NDNV) Nedim Sejdinović otkazao je danas iz protesta učešće na regionalnoj medijskoj konferenciji u Beogradu i naveo da to čini jer je najavljeno da će je otvoriti predsednik Vlade Srbije Aleksandar Vučić, za koga je rekao da je „provereni neprijatelj medijskih sloboda“.

„Medijski skup koji otvara Aleksandar Vučić, provereni neprijatelj medijskih sloboda, za mene ne samo da nije relevantan nego ga smatram šamarom svim onim novinarima koji su žrtve političkog nasilja vlasti koje on personifikuje“, naveo je Sejdinović u otvorenom pismu upućenom generalnom sekretaru SEEMO Oliveru Vujoviću.

Vučić: Sloboda medija od velikog značaja

Premijer Srbije Aleksandar Vučić rekao je da je za Vladu Srbije od velikog značaja sloboda medija i govora i dodao da je zbog toga okončan postupak privatizacije medija i da su uvedeni konkursi za njihovo sufinansiranje.

Premijer je u svom govoru rekao da Vlada Srbije i on direktno nikada nisu vršili pritisak na medije i da želi da obeshrabri one koji to rade.

„Protivim se bilo kakvom mešanju u uređivačku politiku, ali ako i ima samoprozvanih zaštitnika moga dela – nema potrebe da me bilo ko brani, sposoban sam da to sam učinim“, rekao je Vučić.

Prema njegovim rečima, u medijskoj sferi „nedvosmisleno postoje nedostaci i problemi“ i da ne može da „kao noj zabija glavu u pesak“ i pravi se da tih problema nema, kada se deo javnosti žali na nedostatak medijskih sloboda i onemogućavanje finansiranja „medija koji pišu protiv vlade“.

„Vlada želi da razgovara kako bi se to stanje promenilo, da razgovara, a ne da odgovara na uvrede“, rekao je Vučić.

Kako kaže, voleo bi da se mediji u Srbiji više ugledaju na strane medije kada su u pitanju profesionalni standardi.

„Važno da mediji učestvuju u rešavanju konflikata iz prošlosti i da doprinesu pomirenju na Balkanu“, rekao je Vučić.

Kao posebno važnu Vučić je označio komisiju koja se bavi rasvetljavanjem zločina nad novinarima.

„Kada postoji politička volja nema nepremostivih prepreka i pokazuje da zločini prema novinarima neće biti zaboravljeni i opravdani“, rekao je Vučić.

Naučio lekciju iz 1997.

Upitan šta se promenilo od kada je bio ministar informisanja 1997. godine i sa Vučić je rekao da je naučio svoju lekciju.

„Danas je lako da se upire prstom u mene na osnovu toga. U to vreme je Ćuruvija ubijen, da, to je tačno, ali dok nisam došao na vlast niko to nije rešio“, rekao je Vučić i dodao da je tada i zakon o javnom informisanju bio loš kada je reč o slobodama govora, ali da nije toliko loš kao onaj iz 2009. godine.

Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!

Pretplati se
Obavesti o

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila: Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije portala juGmedia. Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Molimo čitaoce portala juGmedia da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila. Takođe je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija ima pravo da ne odobri komentare koji su uvredljivi, koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.

37 Komentara
Najstarije
Najnovije
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare
Kolos
22.11.2016. 08:03

Ma ko naucio lekciju on? Nema sanse. Smenio Olju Neckovic, Antonelu Rihu, Danicu Vucinic, zatvorio televizije, ucukao rogove Blicu, Novostima, novinarama se preti hapsenjima.. i on i oni naucili lekciji. Dok su oni na vlasti nema slobode. Pa oni i naucnicima preze hapsenjima. Opozicijo sram te bilo. Novinari da rade cas posao

pozdrav
22.11.2016. 11:43
Odgovor za  Kolos

Sve te novinarke koje ste nabrojali rade i dalje, pisu za novine, uredjuju i vode emisije, tako da vas komentar pada u vodu. Koliko znam, a znam, Vucicu mozes na konferenciji da postavis bilo koje pitanje i on ce da odgovori, ne bezi od novinara, ne sklanja se od javnosti.

Uplasen covek
22.11.2016. 16:10
Odgovor za  pozdrav

Vucic za 4 godine nije imao nijekim medijsko suocavanje ni sa kim.Toliko o njegovoj transparentnosti.

Marrija
22.11.2016. 19:43
Odgovor za  Uplasen covek

A sta mislite ko je dostojan protivnik Vucicu iz opozicije za medijsko suocavanje? Svi smo svedoci dokle su nas doveli predstavnici opozicije dok su bili na vlasti.

vojin
22.11.2016. 12:20
Odgovor za  Kolos

Pišete krajnje gluposti. Pa B92, Blic, Večernje i većina medija u Srbiji su vise okrenuti ka kritici vlasti nego pohvalama. O kojim pritiscima pricate. Pa Olja Bećković je još žustrija kada je u pitanju kritika, a i na RTS je slična priča.

Marrija
22.11.2016. 12:48
Odgovor za  Kolos

Ne slazem se sa Vama. Aleksandar Vucic nikada nije pretio novinarima hapsenjem. Da je tako kako tvrdite zar mislite da bi postojale emisije poput Kesiceve? Vucic se ne mesa u uredjivacku politiku i svedoci ste toga koliko puta su ga sta sve novinari pitali i sta su sve pisali o njemu.

Pomocnik
22.11.2016. 18:46
Odgovor za  Marrija

A bre Marrijo, radis li ti svoj posao za koji te placaju poreski obveznici ili samo „botujes“ na Jugmediu. Dovodis me u iskusenje da objavim tvoj identitet pa onda………..

Marrija
23.11.2016. 06:09
Odgovor za  Pomocnik

Objavi slobodno…

Gradjanin Nisa
22.11.2016. 09:39

Tuzno je sto su novinari prvi koji se suprostavljaju sili i bahatosti. Bojim se za njih. A vi opozicijo nabijajte glavu u pesak posto ste se nafatirali i udomili. Sram vas bilo.

Marrija
22.11.2016. 15:35
Odgovor za  Gradjanin Nisa

A kako su se suprotstavili? Sto su na krajnje nekorektan I nekulturan napustili salu i time iskazali nepostovanje prema premijeru drzave? Bojim se da su pokazali nepovedenje prema njima samima i novinarskoj profesiji.

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
22.11.2016. 11:42

Krajnje neprofesionalno, time nisu ponizili premijera vec sebe. Problemi se resavaju dijalogom, a ne bekstvom od problema….,a Vucic je uvek bio otvoren za medije i javnost! Valjda su time demonstrirali slobodu medija – da mogu da odu kad god zele:) Unizili su svoju profesiju…jadno….

(Ne)provereno
22.11.2016. 11:50

Premijer je prihvatio krivicu i ne odrice se svoje proslosti, za razliku od drugih. A to nekima opet smeta! Danas sloboda govora i te kako postoji! Novinari pisu sta god zele, razvlace po novinama premijerovu porodicu, iznose neproverene informacije…. , a niko ih ne dira!Ozbiljnih novina vise (skoro) i da nema, svaka cast pojedinim,…..svi prate tiraz, a kvalitet nula…. Demantujte me

Duca
22.11.2016. 12:00

Kako se vidi iz prilozenog, Aleksandar Vučic se protivi bilo kakvom mesanju u uredjivačku politiku, da nije tako ne bi se borio za slobodu medija, i podrzavao njihove sufinansirajuce konkurse. A i svima dokazuje iz dana u dan da je spreman da na svako pitanje argumentovano odgovori. Vazno je da mediji učestvuju u resavanju konflikata iz proslosti. Zalaze se za isterivanje pravde i bori se za bolji zivot u Srbiji.

Gile
22.11.2016. 12:32

Premijer je uvek otvoren za medije i javnost.Svuda gde se pojavi novinari bombarduju pitanjima a covek odvovara strpljivo,precizno i pitaju ga apsolutno sve.
Pa zar Kesiceva „24minuta“ nije dokaz slobode medija,pa list Blic i Danas.
A to sto pisu razne lazi o premijeru,izmisljaju,vredjaju postenog coveka nema veze,cak su mu i porodicu umesali u razne price..

Mila
22.11.2016. 14:08

Napustanje sale tokom govora jednog premijera je najveci odraz nepostovanja drzave, pa i samog premijera, ko god to bio. I dete bi provalilo da je napustanje bilo vec unapred osmisljeno.

Garagan
22.11.2016. 14:45

Novinari? Ha, koji bre novinari, Krik, Mutna magla padnala? Novinari po sistemu plati il ću pišem… to novinari, ma idi begaj. Svako li se u ovoj zemlji naziva novinarem. Dok ogromna većina sedme sile profesionalno radi svoj posao poslenika javne reči, to fukara pokušava da odradi prljave judine srebrnjake koje je dobila.

Kolos
22.11.2016. 16:19

Draga Marrija, čitao sma tvoje komentare iz kojih se očigledno vidi da si pripadnik Vućićeve stranke, pa je i normalno da ga braniš. Jedino mi nije jasno kako se u sve razumeš, u rukovođenje lokalnom samoupravom, bolnicom, javnim preduzećima i sl. Pretpostavljam da si ti neko dobro upućen iz samog kabineta gradonačelnika, a tvoj rukopis sam primetio i pod drugim nikovima, isti sklop rečenica.

Marrija
22.11.2016. 18:33
Odgovor za  Kolos

Ja nikada nisam tvrdila da se u sve razumem ja samo iznosim svoje misljenje. Kada se ne razumem u nesto ja to ne komentarisem, mozda ste primetili, ali drugi koji komentarisu I tada iskoriste priliku da me prozivaju ili vredjaju tako da tada moram da se oglasim. Komentarisem samo pod jednim imenom, Marrija. Nemam drugo ime a to je i moje pravo krsteno ime.

Stanko
23.11.2016. 03:35
Odgovor za  Marrija

Vidis, nista ti ne pomaze ni to sto si krstena.

Kolos
22.11.2016. 16:19

Malo mi je čudno, priznaćeš, da od 20000 članova samo ti braniš čast i delo svevišjeg SNS-a, no nema veze, ti to radiš legitmno se krijući, kao i svi ostali, iza nika, i to radiš na kulturan način, pa ne razumem zašto te ovoliko napdaju i to ponekad veoma prostački.

Marrija
22.11.2016. 18:38
Odgovor za  Kolos

Branim Aleksandra Vucica jer smaram da ga neosnovano napadaju. Moje misljenje imate u pretgodna moja 2 komentara. Budite sigurni da sve sto napisem je moje misljenje i da ja pisem komentar kad osetim potrebu da to treba da uradim. Dobro ste primetili da me zestoko napadaju i vredjaju na veoma agresivan nacin a zasto? Ne krijem se i nemam razloga ja se potpisujem svojim imenom.

DS Propo
22.11.2016. 16:00

Novinari su valjda ljudi sa imenom i prezimenom, a naslov bi bio mnogo precizniji da je rečeno: „Predstavnici nevladinihih organizacija napustili skup dok je govorio Vučić“ Jer, šta su drugo tamo neki KRIK:
https://www.krik.rs/wp-content/uploads/2016/06/Statut-KRIK-a.pdf
ili BIRN: http://birnsrbija.rs/o-birnu/
A moglo bi i: „Predstavnici Fonda za otvoreno društvo, Freedom House-a i USAID-A napistili konferenciju šefa marionetske Vlade Srbije.“

Kolos
22.11.2016. 16:20

No, da se vratmo mi na našu temu, a ona je Vučićeva strahovlada među novinarima i u medijima. Draga Marrija, koristeći svoj uticaj na vlasnika B92 i PRVE TV – Grka, Vučić je lično otpustio sa B92, bolje reći zabranio produkciju Olje Bećković, ženskog barda srpskog novinartsva. A sećaš li se zbog čega? Zato što je pomenula da se premijer oženio, eto zato, ono što je u evropskoj civilizaciji sasvim normalna stvar, šta više, poželjno je reći.

Marrija
22.11.2016. 21:01
Odgovor za  Kolos

Koliko se ja secam Oliveri Beckovic je bilo ponudjeno da predje na Info Kanal B92 I da tu radi svoju emisiju. Dakle niko joj nije zabranio emisiju. Ukoliko stojite iza toga sto radite i stalo vam je da gradjane informisete pravi novinar bi nasao nacina da dopre do gledalaca /slusalaca.

Stanko
23.11.2016. 03:41
Odgovor za  Marrija

Haha.. a ko joj je ponudio da predje na INFO kanal B92? Vucic? Pa tako kazi. Kako te bre zeno nije vise sramota da se javljas ovde? Zna li Vucic da mi se sa svakim tvojim Botovanjem i on i Mesko sve vise gade. Povraca mi se kad god ih ti stitis.

Kolos
22.11.2016. 16:20

Posle Olje, najureni su svi uz B92 koji se sada sveo na malo suptilniji Pink. To nije više ona informativna kuća na kojoj smo mogli da vidimo krtičku misao, nema više sučeljavanja političkog mišljenja, nema ničega. Ima samo Kesića i svi mi strepimo kada će i njega da oteraju.

Kolos
22.11.2016. 16:21

Tvoj Vućić drži monologe na konferencijama za novinare, a pitanja su unapred dogovorena, sa Pinkom i Informerom, na primer. Kada mu se provuče neki strani novinar, da bi se ispoštovala forma, i postavi nezgodno pitanje, sav pocrveni od besa, jedva se suzdržava da ne krene sa onim starim radikalskim vokabularom.
Tvoj Vućić drži monologe na konferencijama za novinare, a pitanja su unapred dogovorena, sa Pinkom i Informerom, na primer. Kada mu se provuče neki strani novinar, da bi se ispoštovala f

Marrija
22.11.2016. 19:02
Odgovor za  Kolos

Mislim da pitanja nisu dogovorena unapred jer na otvaranjima fabrika /preduzeca /puteva uvek imate lokalne novinare koji mogu da pitaju sta ih interesuje a ima veze sa tim desavanjem.

Burek mi se smuci od tebe
22.11.2016. 20:54
Odgovor za  Kolos

Pretenciozni Kolose, i ti bas profi davis gugutke. Dosadniji si od Marrije. I perfidniji, jer nastupas sa pozicije kobejagi intelektualno superiornijeg.

Kolos
22.11.2016. 16:22

Elem, 24 sata dnveno ne silazi sa tv ekrana, i iz frižedera je počeo da nam izlazi, zasenio je sve karleuše i starlete. On je, praktično, uzurpirao sve elektronke medije, pa je i to razlog što gasimo televizore jer tolika količina Vučića je prosto neizdrživa. Ni u jednoj televiziji više se ne može čuti reč kritike na njegov račun, ne može videti opozicija, nema ničeg osim njega. Samo sam pomenuo Olju Bećković, ali posle nje je sa tv ekrana nestala plejada mislećih novinara.

Marrija
22.11.2016. 18:53
Odgovor za  Kolos

Ne slazem se sa Vama.

Milanka
23.11.2016. 03:45
Odgovor za  Marrija

Ma pitam se ja, da li se iko slaze s tobom u tvom zivotu..A da, ti volis SNS-ovce, s njima se slazes.

Kolos
22.11.2016. 16:22

Takvih čistki jedino pamtimo u vreme S. Miloševića, naravno i u vreme ministra za informisanje AV. Kažeš ne preti se. Preti se i te kako. Svakoga dana čitamo, ali ne na tv ekranima, nego na internetu, tamo gde je još ostalo malo slobode i to je ono što izjeda tvog šefa, još nije stigao pod kontrolu da stavi internet portale i društvene mreže, što ne znači da neće pokušati, mada mu je i uspelo u nekim slučajevima.

Kolos
22.11.2016. 16:23

A kako se ne preti. Baš na ovom portalu je mescima pisano o pretnjama glavnoj urednici, Mesecima smo slušali tvog ovdašnjeg šefa kako je optužuje za ovo ili ono, kao kriminalca u najmanju ruku. Bilo je sukoba. Sada gledam nema prepucavanja. Ne znam kako se smirila sutuacija. Ili je tvoj šef ovladao portalom ili se urednca umorila. Nečega ima……

Marrija
22.11.2016. 18:51
Odgovor za  Kolos

Goran Cvetanovic nikada nije optuzivao novinare, niti ih tretirao poput kriminalca. Niti je moj sef ovladao ovim portalom niti se urednica umorila. Smaram da saradnja lokalne samouprave i novinara treba da bude konstruktivna jer novinari mogu da Vam ukazu i na nesto lose sto mozda Vi to ne vidite. Pa se nadje nacin da se to ispravi, poboljsa i gradjani imaju koristi od toga. Moje licno misljenje je da od sukoba niko nema koristi vec da svi trebaju korektno i savesno da rade svoj posao.

Marrija
22.11.2016. 20:00
Odgovor za  Kolos

Protiv sam bilo kakvih pretnji i agresije narocito prema zenama. Citala sam tekst o pretnjama upucenim gospodji Milici Ivanovic ali ne shvatam kakve veze sa tim pretnjama ima politika SNS – a, Aleksandar Vucic ili Goran Cvetanovic?Ja mislim da te pretnje nemaju nilakvu povezanost sa SNS – om niti bilo kojim funkcionerom te stranke.

Milanka
23.11.2016. 03:48
Odgovor za  Marrija

Stanko, druze, evo sad se meni povraca od ove koja brani ovu dvojicu.