Od 2013. godine do danas u Leskovcu očišćeno preko 600 deponija

U Palati Srbije ministarka za zaštitu životne sredine Irena Vujović danas je održala sastanak na temu „Implementacija jedinstvenog Ekološkog informacionog sistema“ kojem su prisustvovali gradonačelnici i predsednici opština sa teritorije Republike Srbije.

Gradonačelnik Leskovca Goran Cvetanović, načelnik Gradske uprave Grada Leskovca Miloš Cvetanović i član Gradskog veća Stefan Kitanović su prisustvovali ovom sastanku na kojem je bilo reči o načinima prepoznavanja i rešavanja ekoloških problema ali i novoj aplikaciji „gReact“ uz pomoć koje će nadležno ministarstvo i lokalne sampouprave zajedno sa građanima, efikasnije pristupati mapiranju i rešavanju izazova, što će pomoći i u kreiranju strategija za rešavanje ekoloških problema i u projektovanju budžetskih sredstava za te namene.

Budući da se na teritoriji grada Leskovca akcije čišćenja javnih površina i uklanjanja divljih deponija sprovode od 2013. godine i da je proteklog vikenda organizovana 600. akcija, grad na Veternici je istaknut kao primer dobre prakse jer od skoro 2000 prijava iz čitave Srbije, nijedna prijava nije pristigla iz Leskovca.

Gradonačelnik Leskovca Goran Cvetanović je u svom obraćanju predstavnicima Ministarstva zaštite životne sredine i gradova i opština, istakao da u Leskovcu ima još dosta posla kada je reč o podizanju ekološke svesti građana, te iskazao potrebu za angažovanjem dodatnih kadrova u službi Komunalne milicije.

„Leskovac je posvećen zaštiti i unapređenju životne sredine. Izgrađena je Linija vode sa 10,4 miliona evra, a tokom 2021. godine završena su dva kapitalna projekta koja se tiču prečišćavanja otpadnih voda: Linija mulja u sklopu Postrojenja za prečišćavanje otpadnih voda sa ulaganjem od 497,5 miliona dinara i gradski kolektor vredan 464 miliona dinara“, kazao je Cvetanović.

Dodao je da će se i u narednom periodu nastaviti sa sanacijom i revitalizacijom ugroženih područja grada kroz redovne aktivnosti i vikend akcije uređenja javnih površina u organizaciji Odeljenja za zaštitu životne sredine i komunalne milicije, JKP Komunalac i kompanije PVV, zahvaljujući kojima je deponovano preko 6 hiljada tona otpada.

„Pojedine očišćene lokacije privedene su svojoj nameni, odnosno, vršena je rekultivacija prostora sadnjom i ozelenjavanjem. Posađeno je 3600 sadnica topole i četinara, a na pojedinim površinama sagradili smo i dečja igrališta“, istakao je Cvetanović.

Iz Ministarstva za zaštitu životne sredine su naglasili da je u toku i konkurs za projekte za uklanjanje divljih deponija i pozvali lokalne samouprave da se na isti prijave.

Takođe, predstavnici Ministarstva predložili su postavljanje video nadzora na mestima gde se deponije obnavljaju uz konstataciju da je tokom prethodne godine zajedničkim snagama očišćeno preko 500 smetlišta u našoj zemlji i da je ove godine opredeljeno još više sredstava za rešavanje divljih deponija jer je osnovni prioritet ovog ministarstva čista i zdrava sredina u svim delovima Srbije.

Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!

Pretplati se
Obavesti o

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila: Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije portala juGmedia. Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Molimo čitaoce portala juGmedia da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila. Takođe je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija ima pravo da ne odobri komentare koji su uvredljivi, koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.

73 Komentara
Najstarije
Najnovije
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare
Andrea
21.02.2022. 18:14

Kada je u pitanju zaštita životne sredine, grad Leskovac prednjači jer je prvi u Srbiju počeo sa regulisanjem otpadnih voda. Lokalna samouprava je uspela da uspešno izgradi i pusti u rad kolektor, koji su prethodni nosioci vlasti izgradili neuspešno, tako da je samo 10% od ukupno 5150 metara, bilo ispravno. Završeno je i postrojenje za prečišćavanje otpadnih voda koje je nedavno pušteno u probni rad. Sa izgradnjom kanalizacione mreže u 16 naseljenih mesta će Leskovac među prvima u Srbiji imati zaokružen sistem prerade otpadnih voda!

EKOLOG
21.02.2022. 19:49
Odgovor za  Andrea

Ekologija nije samo čišćenje deponija, smetlišta i prečišćavanje otpadnih voda! Nauka je kompleksna. Zar ne mislite da su danas sastanku trebali da prisustvuju i predstavnici Odeljenja za zaštitu životne sredine? Po Vama gospodo „kompetentni“ veće ovlašćenje iz oblasti ekologije ima Komunalna policija od Odeljenja za životnu sredinu! Sramota!!!1

Blasko
22.02.2022. 06:09
Odgovor za  Andrea

U pravu ste. Za samo 10 godina na vlasti uspeli su da dovedu postrojenje do faze probnog rada. A da se prvi kubik vode stvarno precisti mislim da treba biti na vlasti jos minimum 20 godina

Sarita
22.02.2022. 08:16
Odgovor za  Andrea

Sastanku je prisustvovao i načelnik Gradske uprave Leskovca koji prati rad svih odeljenja, između ostalog i Odeljenja za zaštitu životne sredine.
Ne znam kako ste zaključili ovo što ste napisali. Kao što ste i sami rekli, ekologija je kompleksma i zahteva angažovanje više odgovornih subjekata, između ostalog i ove koje ste naveli.

Andrea
22.02.2022. 08:57
Odgovor za  Andrea

Prilično kompleksna i mnogo joj se pažnje posvećuje, počev od čišćenja i uklanjanja deponija, preko složenih projekata poput Upravljanja otpadnim vodama na teritoriji grada Leskovca, projekat koji su prethodni nosioci vlasti PROBALI da završe, ali potpuno neuspešno, pa je posle ispravljanja grešaka, vraćanja duga od 2 miliona evra, ova lokalna vlast je USPELA da završi i izgradnju kolektora i postrojenja u koje je uloženo preko milijardu dinara. To znači da će komunalne i otpadne vode iz domaćinstava biti prečišćene i otpuštene u Južnu Moravu nezagađene. Probni rad je obavezan i traje 9 meseci, trećina je već prošla, a otpočeće i izgradnja kanalizacione mreže u 16 naseljenih mesta. Ako to nije dokaz predanog rada…

ZA SARITU
22.02.2022. 17:32
Odgovor za  Andrea

Sarita kad si ga već spomenula pitaj načelnika gradske uprave zašto nije prisustvovao javnoj raspravi i prezentaciji Lokalnog plana upravljanja komunalnim otpadom na teritoriji grada Leskovca? Ni gradonačelnik nije prisustvovao jer je u to vreme otvarao benzinsku pumpu. Ni jedan šef odeljenja nije prisustvovao prezentaciji dokumenta. Iz prostog razloga: nije ih zanimalo ili su imali preča posla.

ZA ANDREU
24.02.2022. 05:54
Odgovor za  Andrea

Draga Andrea PRVA EKO OPŠTINA u Srbiji biće opština u kojoj NEMA DIVLJIH DEPONIJA!!!!!

Dora
21.02.2022. 18:21

Resavanje ekoloskih problema, na kojima se intenzivno radi omogucava zdravu i cistu zivotnu sredinu.

Savet
21.02.2022. 18:45
Odgovor za  Dora

Savet za Doru, raspitaj se šta sve, kakav opasan otpad, skladišti PWW na deponiji Željkovac, uz prećutnu saglasnost gradske vlade. PWW ima dozvolu da na toj deponiji odlaže samo i isključivo komunalni otpad! A oni iz cele Srbije tu dovoze i tu skladište sve i svašta, čak i ono što ni u ludilu ne bi smeli. Informiši se, pa piši!

NESKLAD
21.02.2022. 21:03
Odgovor za  Dora

Danas su predstavnici grada prezentovali rezultate čišćenja deponija na području grada Leskovca. Interesantno je da kada je bila javna rasprava o Lokalnom planu upravljanja otpadom na području grada Leskovca njih nije bilo. Bili su predstavnici Stalne konferencije gradova i opština i predstavnici Odeljenja za zaštitu životne sredine ali dotičnih sa današnjeg sastanka nije bilo, kao ni predstavnika Komunalne policije!!!!

Lidija
21.02.2022. 18:23

Intenzivan rad na resavanju ekoloskih problema dovodi do ciste i zdrave sredine. Ali sa deuge strane, i mi gradjani moramo imati svest i da vodimo racuna o zivotnoj sredini.

Slave
21.02.2022. 18:24

Grad Leskovac za primer! Nekada su nas „zli jezici“ etiketirali kao prljav grad, sada su takve zlurade etikecije proslost. Leskovac ne samo da je grad sa povoljnim poslovnim ambijentom, vec i grad koji aktivno radi na razvijanju ekoloske svesti i implemenaciji svih regulativa na tom polju. Dela govore…

ZA SLAVE
21.02.2022. 21:18
Odgovor za  Slave

Slave da nisi malo promašio temu? Kažeš dela govore? E pa da ja tebi kažem: na ovom sastanku tema je bila implementacija jedinstvenog ekološkog informacionog sistema kao i kreiranje strategija za rešavanje ekoloških problema. A to je nešto mnogo složenije od čišćenja deponija koje su naši predstavnici danas prezentovali!!!!

ČISTAČ
21.02.2022. 21:25
Odgovor za  Slave

Slave grad nam je prljav!!! Pogledaj malo bolje!! O kakvim zlim jezicima pričaš? Ne vidimo se od štroke i prljavštine? Ako ne veruješ prošetaj se do nekog evropskog grada pa uporedi!!!

Sveti Sava
26.02.2022. 09:18
Odgovor za  Slave

A ja mislim da su za ekologiju najodgovorniji obicni smrtnici, svi mi redom. Da nas malo udare po dzepu sto bacamo gde sta stignemo i proizvodimo tone i tone smeca koje ce u jednom trenutku da nas zatrpa.

Sveti Sava
26.02.2022. 09:20
Odgovor za  Slave

Pa Slave ti ne prlja grad. Ti sto ciste oni ne prljaju.

Dushan
21.02.2022. 18:25

Rezultat aktivnog ciscenja deponija je cistiji grad, do sada to ovom dinamikom niko nije radio, svaka subota i nedelja za gradske sluzbe je radna, upravo da bi nam grad bio lepsi i cistiji. Posebno je vazno i sto gradonacelnik Cvetanovic redovno obilazi radove i time vrsi kontrolu i koordinaciju posla. Jedino gradjani treba da budu malo savesniji i da vode racuna o tome de vec ociscene lokacije ponovo ne praljaju.

ZA DUŠANA
21.02.2022. 22:21
Odgovor za  Dushan

Dušane ili Dushane kako se već zoveš trebalo bi da naučiš šta je čija nadležnost pre nego daš komentar. Gradonačelnik nije zadužen da vrši kontrolu – on treba da vodi grad !!! Postoje nadležne službe – one treba da vrše kontrolu!!!

Nensi
21.02.2022. 18:26

Verujem da je gradonačelnik Cvetanović bio ponosan što je danas govorio u ime stanovnika grada koji nije imao prijave za ekološke probleme. Činjenica da stanje na ovom polju nije idealno, ali je evidentno da grad ulaže napore da unapredi zaštitu životne sredine.

ZA NENSI
21.02.2022. 21:55
Odgovor za  Nensi

A da li su stanovnici grada bili ponosni što je on govorio danas na temu koju nije proučio do kraja???

Nensi
22.02.2022. 08:23
Odgovor za  Nensi

Gradonačelnik je dovoljno obrazovan, svestran i ima mnogo iskustva, tako da može govoriti o svim temama. Uostalom, ima saradnike za svaku oblast, i zato ako nešto ne može potpuno da prouči zbog toga što nije u sferi njegovog obrazovanja, ima stručne saradnike na koje može da se osloni.

Marija R
21.02.2022. 18:26

Uradjeno je mnogo na ovom polju, uklonjene tone i tone smeca. Moramo voditi racuna o zaštiti zivotne sredine i odlagati otpad na mestima propisanim za to, jer ce tako jedino cisto ostati trajno. Brojne akcije od 2013. godine do danas, dokaz su da lokalna samouprava vodi racuna o zastiti zivotne sredine.

5+
21.02.2022. 18:37
Odgovor za  Marija R

Jedina pozitivna stvar koju je gradska vlast uradila po pitanju ekologije je čišćenje i uklanjanje divljih deponija. Za tu akciju 5+,a za ostalo, kao i onima pre njih, nedovoljan 1.

Kikiriki
21.02.2022. 18:28

Komunalac redovno čisti i uređuje grad, a mislim da je inicijativa grada za redovnim uređenjem javnih površina podigla svest građana da brinu o okolini

Građanin
21.02.2022. 21:06
Odgovor za  Kikiriki

Nemojte samo da mi kažete poštovani gradonačelniče da će ekološku svest građana da podižu predstavnici Komunalne policije??? Da li Vi zasista smatrate da oni imaju te kapacitete???

Ma da
21.02.2022. 19:08

Sta pričate ljudi. Pa mi u gradu se davimo u đubretu. Izađite do Morave ukoliko zelite da imate noćne more. Najprljavija smo zemlja u Evropi, a mi na jugu prednjačimo. Da li iko veruje u ovo,iskreno?

Mile
22.02.2022. 07:45
Odgovor za  Ma da

Pa baš da smo najprljaviji, sigurno nismo…Leskovac je napravio dobar iskorak u tom delu i, po meni, grad je u smislu higijene sasvim pristojan…da li može još bolje?..sigurno, i treba raditi na tome…da li nam je svest o ekologiji niska?..naravno da jeste, i pre nego što bilo šta kritikujemo, najpre pogled u svoje dvorište

AleksandraS
22.02.2022. 08:26
Odgovor za  Ma da

Prvo, ne davimo se u đubretu. Drugo, odgovornost za to leži i na nama samima. Nadležne službe se trude da čiste i vode računa o svemu, ali teško je kada je neodgovornost tolika.

Milka
22.02.2022. 09:48
Odgovor za  Ma da

Naravno da se davimo i davicemo se dok se ne rasvestimo i dok ne prestanemo da krivimo druge za ono sto mi sami radimo. Sve su nam drugi krivi, a bacamo smece gde stignemo.Treba da se postave kamere i da se kaznjava, jer dok ga po dzep ne udare, nece se nas narod opametiti.

Teksi
21.02.2022. 19:40

Kad provedete malo vremena u gradovima u okruzenju vidite da je ovo što je navedeno apsolutno tacno

ANDJA51
21.02.2022. 19:56

Godinama se u nasem gradu ciste javne povrsine, uklonjeno je mnogo divljih deponija,posadjeno 3600 sadnica drveca, lokalna samouprava rukovodjena gradonacelnikom dr Cvetanovicem ulozila je mnogo energije na postizanje cistije i zdravije ekoloske sredine.Da bi ocuvali zivotnu sredinu potrebno je da i nasi gradjani povedu vise racuna ne prave nove i obnavljaju vec ociscene deponije, vec daju svoj doprinos u uredjenju i odrzavanju zdrave zivotne sredine.

Blasko
22.02.2022. 06:14
Odgovor za  ANDJA51

To sto znas tacno u brojku kolko je sadnica posadjeno znaci da si se uvalila u Direkciju ili gradsku upravu pa umesto da stvarno radite svoj posao, sedite ovde i pisete hvalospevi. Zato je grad najveca djubrara.

AleksandraS
21.02.2022. 20:33

Zaštita životne sredine je trenutno vrlo aktuelna tema sa razlogom. Čovečanstvo je u najvećoj meri doprinelo zagađenju i unuštavanju eko sistema i okoline i sada se, razumljivo, javlja pojačana svest o ovom globalnom problemu. Odgovornost lokalnih samouprava je velika, i grad Leskovac na ovom polju pruža svoj veliki doprinos kroz brojna ulaganja, kako u objekte namenjene poboljšanju ekosistema, tako i u mehanizaciju namenjenu održavanju higijene. Međutim, poboljšanje na ovom polju mora dati svako od nas, pojedinačno.

ZA ALEKSANDRUS.
22.02.2022. 06:03
Odgovor za  AleksandraS

Aleksandra S. za tebe je možda ova tema aktuelna trenutno. Za naučnike iz ove oblasti ova tema koja je jako ozbiljna: bila je aktuelna i u prošlosti a u budućnosti će ne samo biti „aktuelna“ već će biti i veliki problem ukoliko se ne pristupi ozbiljno njenom rešavanju. Kažeš ulaganja u mehanizaciju namenjenu održavanju higijene??? Da ne mešate vi ekologiju, zivotnu sredinu sa održavanjem higijene? Ono u jednom delu ima povezanosti ali higijena je poso gradske čistoće i ostalih službi a tema EKOLOGIJA je KOMPLEKSNA i VRLO OZBILJNA!!! I da bi se ostvario napredak u vezi ove teme kao u ostalim temama potreban je ozbiljan naučni, planski, strateški, sistemski pristup a ne nasumično pojavljivanje pojedinih ljudi i službi po nalogu ili po pozivu!!!!

Blasko
22.02.2022. 06:23
Odgovor za  AleksandraS

Biocenoza + biotop = ekosistem. Ne postoje objekti za ekosistem. Procitajte malo biologiju za osnovnu skolu pa onda dodjite da pisete zahvalnice vasem poslodavcu.

Dželi
21.02.2022. 20:51

Jedan od načina da živimo u čistojoj i zdravoj sredini jeste da svako treba da vodi računa i da mladi ljudi budu češće uključeni.Grad Leskovac prepoznaje problem divljih deponija koje redovno održava svakog vikenda.

MarkoJ
22.02.2022. 09:19
Odgovor za  Dželi

Jedan od nacina je da se stvarno nesto uradi. A ne samo da se pisu programi i strategije i da se lega u Osmospratnicu i ceka plata.

ZA MARKAJ
22.02.2022. 17:19
Odgovor za  Dželi

Marko vidi se da nisi u toku. Programi i Strategije ne pišu se u osmospratnicu već ih piše čitav tim ljudi na području grada. Kordinatori tih dokumenta su članovi kabineta ili mladi gradski većnici sa prosekom 10. Ako ne veruješ proveri!!!!

Pera
21.02.2022. 21:12

Sve pohvale za grad Leskovac i JKP Komunalac, grad i okolina nikada nisu bili čistiji ali nekultura pojedinih ljudi je na visokom nivou.

ZA PERU
22.02.2022. 06:07
Odgovor za  Pera

Vidi se Pero da nisi u materiji! Pohvale za grad i JKP Komunalac! A pohvale za nadležno Odeljenje za zaštitu životne sredine??? Gde su stručni ljudi koji su na doktorskim studijama iz ove oblasti? Znate li uopšte da postoje baš u Odeljenju koje je pre svih nadležno za ovu temu?

ZA PERU
22.02.2022. 17:21
Odgovor za  Pera

Pero gde si ti živeo pre a gde sada živiš kad možeš da konstatuješ da grad i okolina nikad nisu bili čistiji???

Pravnica
21.02.2022. 21:53

Licno sam svedok visenedeljnih ciscenja deponija i uklanjanja smeca u nasem gradu. Ne postoji vikend da su ljudi iz JKP Komunalca odmorili i ucestovali u uklanjanju deponije. Svaka cast i Gradonacelniku koji je izgradnju fabrike otpadnih voda priveo kraju. Gradjani su ti koji takodje ucestvuju u stvaranju ciste zivotne sredine, moramo svi da damo doprinos da bi ziveli zdravo.

ZA PRAVNICU
22.02.2022. 06:09
Odgovor za  Pravnica

Pravnice uopšte ne sumnjam da si lično svedok čišćenja deponija. To znači da si član vladajuće koalicije ili da si zaposlena u JKP Komunalac ili Komunalnu policiju???? Ako je to tvoj domen za koji si se školovala i ako si ti zadovoljna građani nemaju ništa protiv. Samo ako možeš malo da prokomentarišeš i rezultate na duži vremenski period?

Pravnica
23.02.2022. 09:11
Odgovor za  Pravnica

Znate, postoje vikendi kada setate gradom ili odete u posetu nekom od rođaka u selo i sretnete radnike Komunalca i PWW kako ciste.Igrom slučaja vidite kad neko nesto radi, i to radi vikendom, dok ostali odmaraju. Ne znam sta vas interesuje da komentarisem na duži vremenski period, kad se vest odnosi na smece i ono sto je uradjeno u gradu.

PRAVNICI
23.02.2022. 15:23
Odgovor za  Pravnica

Kako to misliš „pravnice“ – „vest se odnosi na smeće i ono što je urađeno u gradu“ ????
Da li je moguće da neko ko sebe smatra pravnicom ne razume tekst?
„Pravnice“ jedno je naslov, a suština teme je nešto drugo !!!
Uostalom tekst počinje:
„U Palati Srbije ministarka za zaštitu životne sredine Irena Vujović danas je održala sastanak na temu „Implementacija jedinstvenog Ekološkog informacionog sistema“ kojem su prisustvovali gradonačelnici i predsednici opština sa teritorije RS….“.
Baš me zanima kako si ti zaključila da se „vest“ odnosi na đubre???
I molim te promeni nik ovaj naziv „pravnica“ nije u skladu sa tvojom …..

Pera ložač
21.02.2022. 21:53

Ako Mesko tako kaže da mu verujemo a??

Ana K
23.02.2022. 13:48
Odgovor za  Pera ložač

Pa nemojte tako…ne kaže to samo „mesko“, ima tu i činjenica…a činjenica je da ekipe iz javnih preduzeća čiste svakog vikenda divlje deponije, na različitim lokacijama…o tome govore novinski izveštaji, nisam izmislila niti je on „rekao“…činjenica je, takođe, da i preko vikenda to rade po pozivu…činjenica je da se to radi, neprekidno…pazite, neprekidno 12 godina…pomnožite sa brojem nedelja u godini i videćete gde je Leskovac a gde su drugi…makar po trudu da se problem reši, a moram da priznam da je deo problema i u nama samima…mnogi od nas bacaju gde šta stignu

Zanatlija
21.02.2022. 22:23

Kad se opanak podcipeli i ode u ministarstvo……

nastavak
22.02.2022. 17:22
Odgovor za  Zanatlija

……nastane cirkus……

anica
21.02.2022. 23:03

„Nacija koja unistava svoje tlo unistava sebe. Sume su pluca nase zemlje, ciste vazduh i daju svezu snagu nasem narodu.”
– Franklin D. Roosevelt

Za Anicu
22.02.2022. 06:11
Odgovor za  anica

Slažem se Anice. Ali nisam čula da su naši predstavnici koji su išli na sastanak govorili o šumama. Samo o čišćenju deponija i fabrici vode!

Tanja
21.02.2022. 23:08

Jako je važno ekološko buđenje građanina, JKP Komunalac već godinama radi svoj poso više nego dobro, što i pokazuju uspešni rezultati. Svako od nas treba da razvije svest o očuvanju ekološke sredine, kako bi nas grad bio zdravije i lepše okruženje za nas i našu decu.

ZA TANJU
22.02.2022. 06:13
Odgovor za  Tanja

Pogledaj Statut JKP Komunalac pa pogledaj nadležnost Odeljenja za zaštitu životne sredine!!! Pod hitno trebaš da se edukuješ, informišeš i probudiš svoju svest o ovoj temi!!!

Mira
21.02.2022. 23:44

Leskovac je zaista primer dobre prakse, akcije čišćenja i uređenja koje se organizuju svakog vikenda pokazuju kako treba da izgleda prava briga o životnoj sredini.

ZA MIRU
22.02.2022. 06:13
Odgovor za  Mira

Pojma nemaš!