Pismo profesra povodom vukovaca: Gradonačelniče, ne perite ruke, od Vas zavisi!

"U školama je legalizovan organizovani kriminal – zvani: „fali mu samo još jedna ocena”. Time se besramno krše brojni članovi Zakona o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja i Pravilnika o ocenjivanju. Hoće li neko odgovarati?"

Nastavnik srpskog jezika i književnosti – pedagoški savetnik Dušan Blagojević u otvorenom pismu gradonačelniku Leskovcu, a povodom njegove ocene da se vukovcu i veštački prave, kaže da je otvorena jedna rak-rak u srpskom obrazovanju, te da su direktori veoma “aktivni” kada je u pitanju davanja petica.

U nastavku pismo prenosimo u celosti.

“Poštovani gospodine gradonačelniče,

U potpunosti sam saglasan sa Vašim mišljenjem koje ste izneli u vezi sa hiperprodukcijom lažnih vukovaca u čitavoj zemlji, sa posebnim osvrtom na južne krajeve. Otvorili ste veliku temu, da ne kažem jednu od rak-rana srpskog obrazovanja. Reč je o samo jednom, ali nikako malom, već veoma ozbiljnom problemu koji ukazuje na brojne nakaradnosti obrazovno-vaspitnog sistema, koji je – ovakav kakav jeste – dugoročno neodrživ i poguban za našu zemlju. Dobro je, zaista je dobro da ste delegirali ovaj problem, jer ako se o problemu ne govori, on ne može ni da se reši. I na tome Vam iskreno čestitam, jer ste uspeli da prekinete hvalospeve koji se od predstavnika vlasti uglavnom mogu čuti kada se govori o obrazovanju u Srbiji. Ukazujući na upitne vukovce, Vi ste, a da možda niste to ni primetili, otvorili ozbiljan problem obrazovnog sistema u Srbiji – ocenjivanje.

Autor teksta

Dozvolićete mi da kao nastavnik koji dvanaest godina radi u školi, i koji je učestvovao u važnim projektima od nacionalnog značaja za obrazovanje, a bavio se, i bavi, i ocenjivanjem, ukažem na pojedine slabosti u Vašoj izjavi, i bezinteresno Vas podržim u daljoj borbi za kvalitenije i bolje obrazovanje.

Vi kažete da ne možete da shvatite da neko može biti direktor škole u kojoj se od jedinice daje petica. To je ma kom čoveku sa iole pameti teško shvatljivo. Ali, ovo je sveopšta pojava u svim školama, nije pojedinačni slučaj. Dakle, nije reč o jednom direktoru, već o mnogim direktorima koji ili ćutanjem učestvuju u maškaratama zvanim ocenjivanje, ili su i sami veoma aktivni po tom pitanju. Međutim, valjalo bi razmisliti ko aktivno participira u imenovanju direktora, ko su članovi školskih odbora ispred lokalne samouprave, i da li su direktori škola članovi vladajućih partija. Ne osuđujem, ne prozivam – samo skrećem pažnju da na tom polju. Vi kao gradonačelnik i ljudi iz Vašeg kabineta možete smisleno delovati.

Eto, iskoristite prvi sledeći sastanak sa direktorima i otvoreno razgovarajte o ocenjivanju, kriterijumima, pritiscima i nedvosmislenom poštovanju zakona i pravilnika. Verujam da ako ih Vi osnažite, biće velikog pomaka. Ne treba smetnuti s uma i da brojni nastavni kadar čine članovi/članice vladajuće koalicije, možda slučajno, možda i ne – da li iz ubeđenja ili koristi, i to ne bih da nagađam – iskoristite dostupnost i servilnost tih koleginica i kolega, i ozbiljno porazgovarajte i sa njima.

U izjavi ističete i da je u redu stimulisti dete jednom ocenom. Dozvolićete mi da primetim da je ova Vaša izjava u suprotnosti sa ma kojim zakonom i pravilnikom o ocenjivanјu. Zakon ne prepoznaje pojam stimulisanja, i tu je zapravo čvor. Ocena niјe stimulacija, nije poklon, nije nagrada. Ocena je povratna informacija o ostvarenom učinku, njome se vrednuje pomeranje prema zoni naprednog razvitka.

Ako učeniku „ne ide” jedan predmet, nastavnik je tu da sa njim radi, da ga osnaži, a škola treba da stvori valjanu atmosferu za rad, kako učenika, tako i nastavnika – od infrastrukture do ma koje duge podrške. Ako učeniku i dalje „ne ide”, onda on i ne treba da ima sve petice, jer se time izjednačava sa onim učenikom kojem „sve ide”, da se tako kolokvijalno izrazim. Izjednačavanjem remetimo kriterijum pravičnosti i pravednosti, a to je nedopustivo.

Nije reč ni o kakvom talentu koji Vi pominjete, većina škola, sem umetničkih, ne traži posebne talente. Reč je o znanju, posvećenosti i izuzetnosti – ukoliko se pretenduje na najbolji uspeh. Često se, nažalost, dešava da se nerad nastavnika i nedovoljna podrška škole, potkusure visokim ocenama. I nikad, ili retko, ne fali jedna ocena učeniku; do te jedne se dođe na sednici, a pre te jedne je još 101. Zamislite kolikom broju učenika može da nedostaje baš ta jedna ocena. To već nije jedna, reč je o hiljadama ocena. E, tako dolazimo do lažnog uspeha!

Divno je, sad već tradicionalno, nagradno putovanje za najbolje učenike, za svaku pohvalu. Ali, probajte da razgovarate sa tim učenicima, pa ćete čuti da su mnogi od njih na brojna takmičenja kretali i pre zore sa svojim nastavnicima, nisu imali obezbeđen smeštaj i hranu, a nastavnici dnevnice, već su iz kombija direktno odlazili na takmičenja širom Srbije. A to je, čini mi se, slučaj jedino sa decom iz Leskovca (uistinu, ne iz svih škola). Lepo je da učenike podržimo i pohvalimo kada su uspeli, ali je još lepše i smislenije da ih osnažimo i na putu ka uspehu.

Da ne bude da smo kritikujem, iako mi to nije namera, evo još nekoliko predloga koji bi svakako mogli da se prihavte, a verujem da bi značajno doprineli smanjenju lažnih vukovaca i uspostavljanju valjanijih kriterijuma:

– insistirajte da se pitanje lažnih vukovaca, ocenjivanja i pojačane kontrole samog procesa zaključivanja ocena otvori preko narodnih poslanika u Narodnoj skupštini;

– organizujte okrugli sto na kojem ćete pozvati sve zainteresovane da razgovaramo – obrazovanje se tiče svih nas;

– insistirajte da članovi školskih odbora ispred lokalne samouprave, koji učestvuju u izboru direktora, biraju kandidate sa najboljim biografijama;

– razgovarajte sa direktorima da pri izboru nastavnog kadra ne biraju najposlušnije, već najkvalifikovanije.

Poštovani gradonačelniče, sve gorenavedeno je izvodljivo. Dakle, na Vama je da stimulišete, na nastavnicima da ocenjuju.

Nije potreban talenat, potrebna je dobra volja i spremnost da obrazovanje stavite na prvo mesto.

I, na kraju, ono najvažnije – sve o čemu ste govorili je ozbiljna zloupotreba i teža povreda radnih obaveza i iziskuje disciplinsku odgovornost, ako smo već od moralne davno odustali. U školama je legalizovan organizovani kriminal – zvani: „fali mu samo još jedna ocena”. Time se besramno krše brojni članovi Zakona o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja i Pravilnika o ocenjivanju. Hoće li neko odgovarati?

Gradonačelniče, ne perite ruke, od Vas zavisi!

Dušan Blagojević,

nastavnik srpskog jezika i književnosti / pedagoški savetnik

Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram i Twitter!
Budite uvek u toku dešavanja!

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila:
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije portala juGmedia. Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Molimo čitaoce portala juGmedia da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila. Takođe je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija ima pravo da ne odobri komentare koji su uvredljivi, koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.

42 komentara

  • Divan tekst za dobro jutro. Moram priznati da odavno lepši i poučniji nisam pročitao. Ponosan sam što ipak u ovakvim vremenima, kada su prilično urušeni skoro svi sistemi, postoje nastavnici poput Dušana Blagojevića. Vaš tekst Dušane je po mom skromnom mišljenju svetlo na kraju tunela koje sistemu obrazovanja, deci i rodireljima nedostaje. Mogu reći samo jedno a to je blago deci kojoj ćete predavati i blago školi u kojoj radite. Svako dobro.
    P.S. Naročito me impresionirala rečenica: „Ocena je povratna informacija o ostvarenom učinku, njome se vrednuje pomeranje prema zoni naprednog razvitka.“

    15
    4

  • Za jednog nastavnika srpskog jezika i književnosti koristite previše kolokvijalnih izraza, koji su mogli (morali) biti izbegnuti kada se obraćate prvom čoveku grada. Elem, potencirate da se razgovara sa „vašim direktorima“, „članovima/članicama vladajuće koalicije“, a budući, da kako kažete radite duže od decenije, svesni ste da je novih zapošljavanja bilo vrlo malo, te i da su profesori u školima oni zapošljeni do 2012, što je svakako slučaj i sa Vama. Da li je tada bilog „stranačkog“ zapošljavanja ili su birani najbolji na konkursima?
    Takođe, školski odbor je tropartitnog sastava, sem tri predstavnika lokalne samouprave, tri predstavnika delegira kolektiv, a još troje dolaze kao predlozi Saveta roditelja. Vaše pismo zato (sa namerom ili ne) navodi čitaoce da pomisle da školom upravlja samo troje predstavnika lokalne samouprave, što nije tačno.
    Gradonačelnik je izrazio sumnju, a Vi i optužbu prema svojim kolegama koju, kako pišete, možete sigurno i da potkrepite valjanim dokazima i na, zakonom predviđeni način.
    Tako da, od Vas zavisi, ali ne dobijanjem medijskog prostora ovakvim pisanijem, jer se kršenje zakona, neadekvatna primena pravilnika ne prijavljuje portalima, već prosvetnoj inspekciji.

    12
    32

    • Izrazi su veoma adekvatni, primer – „vaši direktori“ je više nego ispravan jer ni čistačica, ni sprmačica, ni onaj što gleda u nebo ako mu je to zadatak, ne može da se dobije posao ako ne odbri gradonačelnk Cvetanović. Nažalost istina, nažalost tužno i žalosno. O ivoh 10 godina dikature i samovolje i lopovluka i bogaćenja, pisaće se istorije, domaće i strane. Takođe, svaku profesor je postavljen stranački, a SNS je uvela praksu da na jedno radno mesto zaposli po 5 takozvanih izvšioca (profesora). Prma se poslednje dve do tri godine itekakako i to na konkursima tokom leta kada su odmori. Onako, prevarantski, mukački. Nažalost, ovaj profesor je jedini hrabar profsor da to i napiše, ali nravno, biro je reči jer može biti otpšušten. Inače je stanje daleko, daleko gore. I predstavnici od strane roditelja kao članovi Školskog odbora se primaju samo kao članovi SNS, a direktori svoje predstavnike samo sebi podobne ljude. Dakle, sve jeste u rukama jednog čoveka i sistema koji su on i njegova braća po partijskoj knjiici izgradila.

      24
      3

    • Jasno je da profesor niste, niti bi smeli da budete jer ne poznajete ZOSOV, a još manje praktičnu primenu istog, kao i promene koje su nastupile poslednje dve decenije. Elem, istine ima, ali je primenjivana do 2012. odnosno u vreme nekih drugih, tada je na jednom radnom mestu bilo više profesora, koji ni deceniju kasnije nemaju pun fond, ali se nalaze u sistemu obrazovanja i imaju prioritet, za razliku od svih profesora mladjih generacija

      2
      8

  • Gospodine Dušane pogrešnom čoveku se obraćate jer su on i njegova bratija iz vladajućih struktura sa najvišeg nivoa glavni krivci za sve što se dešava u školstvu a i svim segmentima našeg života. Politiku su ugurali u sve a na najviše funkcije postavili svoje poslušnike koji su uz to u većini slučajeva i nekompetentni za vršenje tih poslova na koje su postavljeni. Zato smo tu gde smo i zato nam je politika postala sve u autotalitarnom režimu kao što je ovaj.

    22
    4

    • U gradu Leskovcu prioritet ima obrazovanje prilikom formiranja budžeta. Obnavljaju se i modernizuju škole. Takodje prisutno je veliko ulaganje u mlade i talentovane učenike, kao i organizovanje malih matura, ekskurzija i nagrada za najbolje učenike.

      1
      9

    • A da potražite malo krivice u roditeljima i njihovim ambicijama koje deca ne mogu da ispune?
      Deca su naučena da ne poštuju profesore i nastavnike jer roditelji često na razne načine a nekad i lično odlaze da se svadjaju sa ciljem menjanja ocena kojima nisu zadovoljni.
      Kakva je tu krivica gradske vlasti?

      8
      8

  • Unakazeno je sve za poslednjih deset godina sve zbog glasa na izborima. Cak sta vise mislim da je Vucic predoziran vlascu, toliko se uziveo da sebe poistovecuje sa bogom.
    Sigurno nije naivan, pa tako sebe i brata distancira od Jovanjice, ali sam totalno ubedjen, da trenutno licitira ministarske fotelje i ostale fotelje funkcionera u ministarstvima.
    Kad stignemo do direktora skola, oni su obavezno clanovi partije na vlasti i imaju zadatak da biracko telo nagrade vukovim diplomama, ali ce tokom izbora sigurno nazvati roditelje i ,,zamoliti,, da glasaju za Vucica, jer on je jedini.
    To se nastavlja, sada vec za pare kupuju se i diplome fakulteta. Ako pogledate upis studenata na medicinskom fakultetu, primeticete da samo njihova deca mogu da se upisu na tom fakultetu.
    Kupovina diploma za pare je toliko obesmisljena, da masu mladih ljudi sa tim diplomama imate na proizvodnim trakama Yure, Falke…prodavci u buticima i tako dalje.
    Posledica svega toga je da bas ozbiljne pare zaradjuju tesari, limari, zidari, automehanicari. Mali broj ljudi hoce da radi ovaj posao, a kao vid sopsvene dekoracije drzi u rukama najskuplji mobilni telefon.
    I samo jos jedna cinjenica. Sticajem okolnosti u jutarnjim satima mogu da pratim dolazak na posao u Leskovac. Ima organizovanog prevoza sto je OK, ali ima i dolaska na posao putnickim kolima. Ne preterujem, od 100 putnickih kola u 99 je samo vozac, a od tih 99 u 90 je vozac devojcica.
    E sad plate su, Vucic kaze nikad bolje, ali ima nas starijih koji baratamo nekim ekonomskim parametrima i kazemo standard gradjana je bas ugrozen. Kao i nestasice, spomenucu samo secer.
    Nemogu takodje da shvatim cinjenicu da cistacica EPS-a ima vecu platu od profesora u srednjoj skoli.
    Drzavne sluzbe !!! Obavezan decji dodatak samo glasajte za nas. Centri za socijani rad bas zlupotrebljeni u izbornim aktivnostima.
    Dali postoji resenje. Trenutno ga ne vidim, ne vidim u opuziciji osobu koja gradjane Srbije moze da izvuce iz ovog ludila.
    Krece najnoviji saziv skupstine. Bice to sjajan rijalti za dokone, kaznjavanja, izbacivanja iz skupstinske sale, ali cemo imati promil uzdrmanosti tekuce diktature i ovog sto se predozirao vlascu.

    14
    3

  • ako želiš da porobiš jedan narod, uništi mu obrazovanje.
    Oni od obrazovanja nemaju ni obraza, zato meću crveni tepih da hodaju po njemu gledajući sebe očima drugačijim i slušaju operskog pevača u svojim toaletama koje služe samo tabloidu.

    Citirano iz drugog teksta Jugmedie. Pa kad je On dosao na vlast, vristao je ko malo dete, a tutavi Toma Diploma, zeleo je samo useljnje u Uzicku.
    On je dugo govorio da je u rekordnom roku zavrsio i to kako najbolji student Pravni fakultet u Beogradu. Ima neki koji vole istinu i istina je da je on fakultet koji traje 4 godine, studirao 6,5 godine.
    Kult licnosti najpoznatijeg bugojanca mazi se i gaji i preko nezasluzenih skolskih ocena.

    16
    3

  • Sloboda mišljenja. Da, upravo to na šta nismo imali pravo, a ni ovoliko ispoljavanje istog preko društvenih mreža za vreme DS-a(sad već ne znam kako se sve zovu) kada se i najviše prosvetara partijski zaposlilo. Pamtimo mi pojedini tako da profesor ne mora da nas podseća. Za školstvo i obrazovanje se nikada nisu više izdvajala sredstva i izlišno je uopšte pričati o tome. Jednog čoveka kriviti za sve, pa i za ovo o čemu je reč je totalni apsurd.

    3
    19

    • Ženo da li baš moraš da pišeš uvek? Kako ne shvataš da jednostavno ne pripadaš ovako kompleksnoj oblasti. Komentari su ti isti ili slični, širina ograničena a i pišeš samo da bi branila ono što se odbraniti ne može. Jer ljudi vide šta je oko njih na svakom koraku: u školstvu, u zdravstvu, u državnoj upravi, u pravosuđu, u prodavnicama….

      13
      3

  • Ta „mafija“ fali mu jedna ocena postoji oduvek, stanje u školstvu je posledica dugogodišnjih događanja u prosveti. I sad, gradonačelnik koji se jedini usudio da nešto kaže na temu, je glavni krivac, odgovoran i treba da rešava problem.
    Šta je sa školskom upravom? Prosvetnom inspekcijom? Ministarstvom prosvete?

    3
    12

  • Kontinuirano izdvajanje značajnih sredstava iz budzeta grada Leskovaca, pokazuje da je obrazovanje naše dece prioritet. Nadam se da će tako biti i u budućnosti i da će naša deca imati kvaliteno školovanje i odrastanje.

    4
    20

  • Lepo sto jedan nastavnik daje podrsku gradonacelniku u kritikovanju laznih vukovaca.Medjutim gradonacelnik nije nastavnik niti direktor skole, ocene ne daje on vec nastavnici.Odatle treba poceti, mnogi nazalost podlegnu pre svega pritiscima roditelja i samih djaka, i nezasluzeno povecaju ocene.Ima i onih principijelnih ali mali broj, ovako je vecini lakse da postupe.Kako god gradonacelnik Vam je dao podrsku da odgovornije postupate u buduce.

    4
    10

  • Za školstvo se iz gradskog budžeta izdvaja mnogo sredstva, kako bi isto bilo na vrhunskom nivou i što se tiče lokalne samouprave, to joj je i posao, a posao prosvetnih radnika je da uče decu i daju im ocene adekvatne njihovom znanju, šta sada sa ocenjivanjem ima veze gradska vlast.

    2
    10

    • Ne pravi se naivna kad dobro znaš sa čim sve ima veze gradska vlast jer si deo nje.

      12
      1

    • Ti Sandra ne shvataš da novcem i parama iz budžeta ne može sve da se kupi. Naročito ne obrazovanje, porodično vaspitanje, pismenost, načitanost, način izražavanja i lepo ponašanje. To se ne kupuje. To se stiče.

      13
      1

  • Blagojevicu koliko dece na privatnim časovima imate,koliko naplaćujete čas-dvočas nastavniče?Što na časovima redovne,dodatne,dopunske nastave ne ùčis decu ,nego privatno za pare.Ti si Blagojeviću pravi primer korupcije,nerada,uvodjenja politike u skolama!

    7
    15

    • U u čemu je problem. Ako drži privatne časove sigurno ih ne drži u toku radnog vremena kao što vi botovi pišete u radnom vremenu komentare, a posle podne plaćeno. Svaki dobar profesor drži časove i privatno. Ograđujem se, ne znam da li drži. ma će poludite što je čovek napisao ISTINU. Bravo profesore.

      13
      5

    • To što idu deca na privatne časove je odličan pokazatelj našeg obrazovnog sistema i stanja u njemu. U naše vreme, a to je baš davno bilo, tako nešto nije postojalo. Prosvetni radnici su bili oličenje dostojanstva, kulture, urednosti i učenosti. Sada pak niko ne vodi računa o kvalitetu nastavnog kadra, čast izuzecima koji odlično rade svoj posao, o dres kodu, o prosečnoj oceni i dužini studiranja, već o stranačkoj pripadnosti i aktivizmu. Što se Dušana tiče odličan je nastavnik i sve pohvalno mogu reći.

      11
      3

  • A tako znaci ,vi sve mozete ,dozvoljeno vam je ,da na casovima se bavite politikom a posle časova ucite za pare .Pitate li se da li svi mogu da svojoj deci priuste privatne časove?Za sta vas onda drzava plaća i da li ste zaradili Dusane platu pa kolika da je,treba nastavniče posteno da se zaradi.

    6
    10

  • Svaka čast Dušane! Ima nade još uvek a sve dokle ona gori, ljudski je biti deo toga. Ne poznajem nijedan sistem gde đak baš u svim sferama ima sve petice. Pa naš sistem onda stvara genijalce a ne takve kao sto su gradonacelnik i ostali koji rade za svoj džep a ne u interesu naroda. Sramota je i ponižavajuće šta se dešava u zemlji čuda. Korumpiran sistem a sam predsednik je nekada govorio da neće biti zaposljavanje preko partijske knjižice. Realnost našeg društva se zasniva na nekompetentnost neobrazovanih srpskih političara! Laku noć Srbijo, do sledećeg buđenja.

    8
    4

  • Sve to mogu profesori i nastavnoci da rese,dogovorom.

    1
    5

  • Neka poostre kriterijume.

    1
    4

  • Uz duzno postovanje prema profesoru Blagojevicu moram primetiti da u tekstu tezi utopiji idealnog skolstva, zanemaruje koja su ovlascenja gradonacelnika, a i zaboravlja sta je isti ucinio za prosvetu…promene na bolje su svakako potrebne…ali budimo konstruktivni, ne destruktivni…

    2
    6

  • Ako se iko zalaze za poboljšanje uslova u našem obrazovanju onda je to gradonačelnik. I sam je lično ukazao na postojeći problem. Čovek ne bezi od problema već ih rešava .

    0
    8

  • Prosvetni radnici nekako nikad nisu bili zadovoljni i uvek prvi krenu sa kritikama vlasti. A odlicno znamo ko je obrazovanje u nasoj drzavi doveo do dna. Koliko su kasnile plate, a tek uslovi za ucenje u skolama. Bez osnovnog pribora za rad,hladne ucionice, toaleti ruinirani. Pogledajte skole sad.

    2
    8

  • Kad već odgovaraš potpiši se. Moje je pravo da pišem šta hoću, gde hoću i koliko hoću, a tvoje je dal ćeš da čitaš ili ne. To što smatraš „neodbranjivim“ pre par meseci se pokazalo kao itekako odbranjivo od naroda Srbije.

    1
    4

  • Pitanje je sledece: zasto se gradonacelnik bas sada bavi laznim vukovcima? Kakve veze ima gradonacelnik sa prosvetom i ocenama? Da li on obezbedjuje plate tim ljudima? Jedina veza koju ima sa prosvetarima, to je odabir direktora-poslusnika koji ne smeju ni da pisnu i po cijim skolama zaposljava ove botove sto su se na fejsbuku ostrvili na prof.Blagojevica. Elem, u odeljenju leskovacke „ugledne“ skole, pre dve godine, u kome je bila gradonacelniku bliska osoba, bilo je 16 vukovaca! Po principu jedne profesorke o kojoj je pisano ovih dana, kad je on vukovac, neka bude jos petnaestak! Dakle, gradonacelnik neka pusti prosvetare da rade svoj posao, a on neka se bavi Karleusom, na koju su se isto ostrvili, ko da je ona kriva sto joj daju 20.000 evra da „peva“ 2-3 sata.
    P.S. Kad vec proziva direktore zbog vukovaca, neka krene od skole gde ih je ove godine bilo najvise, ako sme…..

    7
    0

  • Neka profesori ocenjuju ucenike po zasluzi.Ocene nemaju veze sa gradonaceonikom.

    0
    4

  • Profesor Blagojević se očigledno obratio pogrešnom čoveku, koji nema nikakve ingerencije nad „organizovanim kriminalom“ u prosveti , kako on kaže u otvorenom pismu gradonačelniku Leskovca . Gradonačelnik je dao maksimum u izdvajanju ogromnih budžetskih sredstava za vaspitno – obrazovni sistem koja se broje u milionima dinara.Od njegovog dolaska na vlast, dakle od 2012.gidine, obrazovanje i kultura, socijalna zaštita predstavljaju primat, obuhvatajući rekonstrukcije škola, poboljšanja uslova za rad učenicima, motivaciju dobitnika „Vukove diplome“, djacima generacije, dobijanje besplatnih udžbenika djacima prvacima, ulaganje u energetski sistem istih, redovnu splatu putnih troškova zaposlenima i još mnogo toga, tako da kritici nema mesta. Gradonačelnik Leskovca ne postavlja direktore škola niti ih razrešava već nadležno Ministarstvo, odnosno sam ministar, ne vodi disciplonske postupke protiv profesora koji su deo „mafije“ kako kaže profesor i nije kriv nizašta, tako da ne vidim poentu ovog otvorenog pisma upućenog uvaženom dr Goranu Cvetanoviću koji to očigledno ne zaslužuje.

    2
    7

  • Ne bi me cudilo da pojedini okrive gradonacelnika sto je napolju +40°C.

    2
    4

  • Gradonačelnik Cvetanović je prvi pokrenuo temu ocenjivanja . Ne zavisi ocenjivanje od gradonacelnika već od samih nastavnika.Budzet za 2022.god.je pokazao da je obrazovanje jedan od prioriteta naše lokalne samouprave.

    0
    4

  • Mislim da je ovaj profesor mali pogrešio pri postavljanju njegove konstatacije. Gradonačelnik zajedno sa lokalnom samoupravom može da ulaže u škole, mlade talente, decu Vukovice (on to i radi) a o ocenama postoje profesori koji donose odluku ko će kakvu ocenu da dobije. Uvek je bilo i veza i vezica i pre gradonačelnika Cvetanović , tako da to nije ništa novo.

    1
    4

  • Profesori trebaju biti dosledni prilikom davanja ocena, medjutim ni same ocene nisu merilo znanja, vec samo znanje i primena tog znanja koji ucenik ponese sa sobom.

    1
    3

  • Ako je neko uložio u obrazovanje to je ova vlast u svakom pogledu i to znaju svi koji duže rade u prosveti.Problem apsolutno nije u gradonačelniku i aktuelnoj vlasti ,oduvek je postojao i postojaće ko god bio na vlasti. Svi mi ,prosvetni radnici to znamo.Ne poričem problem, ali kakve veze ima gradonačelnik sa ocenjivanjem pa on pere ruke i sve je do njega?Zaista je smešno ovo pismo i da jedan intelektualac može da provali ovoliku dozu gluposti.Iz aviona se vidi politička konotacija i privlačenje pažnje .

    0
    4

  • Zaista odavno nisam pročitala nešto ovako, istinito. Šteta što svi znamo kako se zapošljavaju ljudi u školama i svi ćutimo….
    Gospodine, svaka čast na tekstu ali ne znam da li treba nekom drugom da ovo uputite, razmislite o tome?

    5
    1

  • Istina je da su mnoge skole u gradu, a i u seoskim sredinama rekonstruisane, obnovljene su fasade, nastavni inventar, osavremenjeni su pojedini nastavni kabineti. Izvrsena su ozbiljna ulaganja, ona nisu stala, naprotiv, i dalje se ulaze u savremena ucila i edukaciju nastavnog osoblja. Nase skolstvo ide napred i u korak sa savremenim vremenom obrazovanja mladih ljudi.

    1
    4

  • Nikad se više nije ulagalo u obrazovanje nego danas, u proteklih devet godina obnovljene su skoro sve škole na teritoriji grada Leskovca. A sto se ocenjivanja tice, nastavnici trebaju biti dosledni prilikom ocenjivanja, da ne podlezu pritiscima, ukoliko ih ima, nego da decu ocenjuju realno.

    0
    4

vaš komentar