Vranjanci koji stanuju u neposrednoj blizini tamošnjeg Doma zdravlja, a koji su ovih dana zbog posla u pet sati ujutro izlazili iz svojih kuća, imali su priliku da vide svoje sugrađane kako ispred ovog zdanja stoje u red strpljivo čekajući da portir otvori vrata i pusti ih unutra da ponovo naprave red ispred šaltera, predaju zdravstvene knjižice i dobiju broj za pregled kod svog izabranog lekara na odeljenju Opšte prakse.
Nedaleko od njih, na klupama, obavezno sede oni koji zbog teške bolesti, ali i starosti ne mogu dugo da stoje u već formirnom redu.
Njihov položaj nije ništa bolji i kada treba da predaju svoju zdravstvenu knjižicu u 7 sati, zato što tek tada treba da se izbore za što bolje mesto koje će im omogućiti da uzmu broj i odu na pregled kod svog lekara. Tada su tek na Tantalovim mukama jer za dobru poziciju koja će im to omogućiti moraju da se izbore sa često mnogo fizički jačim ljudima od njih. Tada obično dođe i do međusobnog koškanja, teških reči i uvreda, ali i nešto što može da se izrodii u tuču.
Ove scene teško padaju i ljudima koji sve to posmatraju sa strane, a koji su pre njih morali da prođu isti put i koji znaju da opet moraju da se na isti način bore za pregled kod izabranog lekara.
U takvim situacijama oni se veoma često zapitaju kakvu šansu tek za pregled kod svog lekara imaju neki njihovi sugrađani koji žive u okolnim selima, a kojima prvi autobus za Vranje polazi u 5 sati ujutro.
Razgovor obično završe konstatacijom da nemaju nikakvu ako neko iz njihove najbliže familije rano ujutro ne dođe umesto njih da čeka red za broj kod lekara, a ako im to pođe za rukom onda ti ljudi imaju šansu da odu kod svog lekara i ako radi u popodnevnoj smeni.
Na ovu svoju muku neki naši sugrađani požalili su se i nama, a neki od njih ukazali su i na činjenicu da zaposleni u Kućnom lečenju ne obavljaju preglede nepokretnih pacijenata i da su zbog toga mnogi građani na muci jer ne znaju kojoj od medicinskih službi da se obrate za ovu zdravstvenu uslugu.
U želji da im pomognemo njihovu muku predočili smo i zaposlenima u Upravi Zdravstvenog centra i zatražili da nam odgovore na pitanja zbog čega ljudi moraju da dolaze po svoje brojeve za odlazak kod svog izabranog lekara u 5 sati ujutro i zbog čega zaposleni u Kućnom lečenju ne obavljaju preglede nepokretnih pacijenata i koja služba je zadužena za njih. Odgovore koje smo dobili od Uprave Zdravstvnog centra u Vranju prenosimo u celini.
“Nepokretna lica su sa svojim zdravstvenim kartonom evidentirana u Službi kućnog lečenja i medicinske nege Doma zdravlja Vranje. Za sve osobe gde je potrebno da Služba kućnog lečenja i medicinske nege pruži zdravstvenu uslugu u kućnim uslovima, neophodan je specijalistički nalaz, kao i uput izabranog lekara. Broj u Službi za kućno lečenje i medicinsku negu je: 017 / 420 – 918.
U Službi za zdravstvenu zaštitu odraslog stanovništva postoji broj za zakazivanje: 017/7155-412. Produžavanje propisane terapije se radi sa zakazivanjem termina kod lekara, 5 dana ranije od isteka terapije, nakon čega terapija uz elektronski recept traje 3,5 ili 6 meseci u zavisnosti od dijagnoze i terapije.
Pacijenti koji se javljaju na prvi pregled, uradi se trijaža hitnosti nakon čega budu raspoređeni kod lekara koji su u smeni.
Molimo sve pacijente za strpljenje i da se na vreme, a ne nakon isteka terapije jave lekaru. Podsećamo da su trenutno svi zaposleni u Zdravstvenom centru Vranje maksimalno angažovani.
Najnovije upošljavanje gde će Zdravstveni centar Vranje primiti znatan broj lekara usloviće bolju organizaciju najfrekventnijih službi, pre svega u primarnoj zdravstvenoj zaštiti u Domu zdravlja Vranje”.
Ovo je, poštovani čitaoci odgovor koji nam je stigao iz Uprave. Proceniti sam da li i dalje trebate da čekate od pet sati za brojče.
Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!
Tako smo zaslužili.