Od 1. novembra niko na svetu neće moći na svojim roštiljdžinicama, brzim hranama i restoranima da ističe oznaku LESKOVAČKI ROŠTILJ ukoliko za to nema licencu.
Naime, Regionalna privredna komora Leskovac je na korak od zaštite leskovačkog roštilja, što će pored leskovačkog roštilj mesa, sprže i ajvara postati četvri brend grada na Veternici.
„To faktički znači da sve meso koje se baci na skaru i priprema identično kako to od davnina rade naši roštilj majstori, biće zaštićeno. Dakle, ne samo pljeskavica, ćevap i uštipak od roštilj mesa, već i vešalica, kobasica i sve ostalo sa skare“, objašnjava predsednik Regionalne privredne komore Leskovac Goran Jović.
Brendiranje leskovačkog roštilja će zapravo značiti zaštitu našeg prepoznatljivog identiteta i domaće gastronomije.
„Svuda na Balakanu, skoro u svakom gradu, možete pronaći bar jednu brzu hranu koja se reklamira da pravi leskovački roštilj. Kada probate te proizvode, pogotovo negde na moru, shvatite da ste prevareni i da to nije onakva pljeskavica kakvu možete da pojedete u Leskovcu. E, to više neće moći. Samo ljudi sa licencom će moći da ističu table sa oznakom: LESKOVAČKI ROŠTILJ“, navodi Jović.
Po rečima gradonačlnika Leskovca Gorana Cvetanovića, ovo je velika pobeda za Leskovac i njegove ugostitelje.
„Sledeće godine na tridesetoj jubilarnoj Roštiljijadi ćete imati prilike da jedete svetski priznat i bredniran leskovački roštilj. To je naša bitka koja je možda i predugo trajala, a uspeli smo da je okončamo i sada možemo da uživamo u pobedi, pa da krenemo u osvajanje još jednog, petog brenda, a to će biti med“, poručio je prvi čovek Leskovca.
Postupak brendiranja, koji je vredan 170.000 evra i trajao je 15 meseci, finansirala je Evropska unija, a sprovode ga Regionalna privredna komora, Visoka poslovna škola strukovnih studija i dve škole iz susedne Bugarske.
Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!
Gospodine Joviċu, ja Vas molim, nemojte dovoditi javnost i gradonačelnika u zabludu. Uzeli ste 200.000 evra iz siromašne opštine a i dalje svako može u bilo kom delu sveta da istakne tablu sa natpisom“Roštilj iz Leskovca“.
Ja ċu i dalje da na meniju imam leskovački roštilj, jer su moje meso i roštilj stvarno leskovački.
Sledeċe godine ċe brendirate MED!? Da brendirate i penicilin pa svako kome bude trebao da traži licencu od Meska i Joviċa. Dalje:
Jogurt
Mocart kugle
Polen
Muškatlu
Liander
Krtinu
Toblerone…
A udarne rupe po lokalnim putevima? Sjajan brend: „originalna leskovačka rupa“!
Као што сте брендирали роштиљ месо, а на роштиљијади буквално нико не користи то месо већ ко зна каквог састава тако ће и ово брендирање да прође. Резултат свега ће бити, 170.000 евра појела маца.
Originalno leskovačko roštilj meso se pravi od teletine, i to delova lokalno poznatih kao tzv. „prednji čerek“, ne dodaje mu se ni gram soje već se nekoliko puta melje, prvi put kroz krupnu a posle kroz sve sitnije šajbne, a onda ostavlja da odstoji na hladnom. Obzirom da kilogram teletine bez kostiju u mesarama košta oko 850 dinara, kilogram takvog, pravog leskovačkog roštilj mesa u nabavci bi koštao oko 1.000 dinara, a leskovačka pljeskavica od 200 grama u ugostiteljskim objektima najmanje 400 dinara. S obzirom na ekonomsku situaciju u zemlji, to bi bilo otprilike „imate li 1000 pereca? To ćete baš teško prodati.“
Trenutno za 400 dinara može da se kupi kilogram roštilj mesa ili dve pljeskavice od 200 grama.
Kol’ko para, tol’ko muzike.