Poruka Leskovčanima: Ne rizikujte živote, vozite odmorni!

Letnji meseci, odnosno jul i avgust su meseci sa veoma izraženim stradanjem u saobraćaju, a razlozi za ovakvo stanje su pre svega umor i pad koncentracije onih koji su putovali na dužim relacijama.

Iz  Saveta za bezbednost u saobraćaja grada Leskovca upozoravaju da neodgovornim ponašanjem u saobraćaju, rizikujemo svoje živote, živote svojih najmilijih ali i drugih nedužnih učesnika u saobraćaju.

Ne dozvolite da vam se godišnji odmori pretvore u pakao. Dobro planirajte svoje putovanje. Na put krenite naspavani, odmorni i zdravi. Na svaka dva sata vožnje, odmarate najmanje 15 minuta. U toku vožnje što češće pijete vodu. Klima uređaj koristite tako da razlika između spoljašnje i temperature u vozilu bude do 7°C.   Izbegavate vožnju noću.  Ukoliko se ipak odlučite za vožnju noću, kada osetite prve znake umora, zaustavite se na odmorištu ili benzinskoj stanici, napravite pauzu i odspavajte. Zapamtite, jedini pravi lek za umor i pospanost je odmaranje i normalan san“, navodi se u saopštenju Saveta.

Inače, ukupan broj nastradalih lica u saobraćajnim nezgodama u odnosu na broj stanovnika, po najnovijoj analizi koju je sprovela Agencija za bezbednost saobraćaja Republike Srbije, svrstava grad Leskovac u kategoriju lokalnih samouprava sa niskim stepenom ugroženosti stanovništva u drumskom saobraćaju u 2016. godini, sa trendom smanjenja rizika u odnosu na 2015. godinu.

U periodu 2012 – 2016. godine na teritoriji grada Leskovca registrovano je 1.769 saobraćajnih nezgoda, u kojima je povređeno 1.352 lica, a poginulo ukupno 49 lica.

Procenat nastradalih lica u odnosu na kategoriju vozila i svojstvo učešća:

– Vozači i putnici u putničkim automobilima: 24%

– Biciklisti: 24%

– Pešaci: 19%

– Lica u saobraćajnim nezgodama sa teretnim vozilima: 18%

– Motociklisti i mopedisti: 8%

– Lica u saobraćajnim nezgodama sa traktorima: 7%

Procenat nastradalih lica prema starosnim grupama:

– Lica starosti preko 65 godina: 26%

– Lica starosti 46-64 godine: 26%

– Lica starosti 31-45 godina: 22%

– Lica starosti 15-30 godina: 21%

– Lica starosti   0-14 godine:   5%

Činjenice i zaključci proizašli iz ovih analiza biće smernice za identifikaciju problema stradanja stanovništva u saobraćajnim nezgodama, za planiranje drugih detaljnijih istraživanja i budućih aktivnosti svih subjekata na teritoriji Leskovca u cilju unapređenja bezbednosti saobraćaja.

Dragan Marinković

Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!

Pretplati se
Obavesti o

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila: Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije portala juGmedia. Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Molimo čitaoce portala juGmedia da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila. Takođe je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija ima pravo da ne odobri komentare koji su uvredljivi, koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.

2 Komentara
Najstarije
Najnovije
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare
Inženjer saobraćaja
04.08.2017. 13:15

Dragi članovi Saveta za bezbednost saobraćaja grada Leskovca, navodite da Agencija za bezbednost saobraćaja svrstava Leskovac u kategoriju lokalnih samouprava sa „niskim stepenom ugroženosti stanovništva u drumskom saobraćaju“. Prvo, terminologija je neodgovarajuća, to se zove javni ponderisani rizik stradanja. Drugo, ne pripisujte sebi zasluge zbog pomenutog niskog rizika i trenda smanjenja u 2016. godini iz razloga što NEMA POZITIVNIH REZULTATA USLED NERADA. Ta slučajna varijacija je prirodna pojava koja se zove fluktuacija saobraćajnih nezgoda. Kao što rekoh, SLUČAJNA je pojava i nema tu bilo čije zasluge.
Navodite dalje u poslednjem pasusu „činjenice i zaključci proizašli iz ovih analiza“… KOJIH ANALIZA? Da li analizom smatrate to što ste izdvojili 5 minuta svog vremena, otvorili sajt Agencije za bezbednost i preuzeli podatke?! Koji su to planovi za druga detaljna istrživanja? Jel ima prvih? Koliko sam ja obaveštena, a inače sam dobro obaveštena- NEMA.

Inženjer saobraćaja
04.08.2017. 13:18

…I na kraju bih vas pitala, koja su to „druga detaljna istraživanja i buduće aktivnosti? Ne morate sve, navedite mi dve!