Pruga bez vozova, stanica bez ljudi

Sva vrata na železničkoj stanici u Leskovcu, jednoj od najlepših u Srbiji, su zaključana. Kroz staklo se unutra vide klupe i prazan, ali čist prostor. Biletare su zatvorene, službenika nema, a nema ni naroda. Ova stanica ne radi više od godinu dana.

„Ne pokušavajte, sve je pod katancima. Pređite sa druge strane, možda nekog i nađete“, kaže čovek sa smeškom dok zatvara vrata automobila na urednom parkingu ispred železničke stanice, koja je zidana kao Skadar na Bojani, i naglo završena tik pošto je krajem devedesetih prošlog veka svečano otvorio Slobdan Milošević.

„To kako živite ne treba da vam kažu Sienen i Dojče vele, to vam kažem ja, vaš predsednik“, jedina je rečenica koja mi je ostala u glavi sa tog „veličanstvenog“ skupa u Leskovcu gde su službenici naterani da do dođu i aplaudiraju.

Ruku na srce, stanica je, posle one propale, zaista plenila svojom lepotom, a mi smo se i dalje vozili vozovima, sporim, ali smo se vozili kao najjeftinijim prevoznim sredstvom, što je posebno važno za siromašni jug Srbije.

„Ovde ne prolaze putnički vozovi više od godinu dana“, kaže nam žena s metlom u ruci.

Sve klupe su unešene unutra i poređane pored ulaznih vrata. Nema gde da se sedne. Preko opustelih perona i železničke pruge prođe po neki čovek ili školska deca, krate put do ulice preko.

„Samo prolaze teretni vozovi, ali se ni oni ne zaustavljaju na stanici, već mašinovođe smanje brzinu“, dodaje žena koja, valjda ona, održava čistim perone bez ljudi.

Nestali su iz ove velike zgrade i ljudi. Prebačeni na druga radna mesta van Leskovca. Ostali su samo otpravik poslova, čuvar i čistačica.

„Ovo mesto oživi samo uveče, kad se okupe mladi da popiju pivo. Nego sad smo i poslednju klupu povukli pa nemaju gde da sednu“, priča ona žena.

Na peronu se pojavljuje otac sa dvoje male dece. Trči za njima. Ko će prvi, kaže devojčica s plavom umršenom kosom svom bratu. On zastaje i pušta je da sama trči. Ona se osvrće i ljuti. Otac ih posmatra sa smeškom.

„Tu smo u ulici niže. Dvorište malo pa nam peron dođe kao teren za igru. Preko dana nema žive duše“, objašnjava dok zajedno gledamo dvoje mališana.

This slideshow requires JavaScript.

Putnički vozovi ne saobraćaju jer pruga od Beograda do granice sa Severnom Makedonijom nije rekonstruisana u celosti, čak ni petina, uprkos davno datom obećanju. Trenutno se radi deonica od Niša prema Brestovcu.

This slideshow requires JavaScript.

A prvi putnički voz stao je ovde još pre 138 godina. Kroz železničku stanicu u Leskovcu prolazio je voz „Direkt Orijent“, kao ogranak čuvenog „Orijent ekspresa“, koji je povezivao Pariz i Istanbul, preko Niša i Pirota, ali i Pariz i Atinu. Veza Leskovca sa evropskim gradovima je postojala sve do raspada Jugoslavije.

Do 2017.godine, kada je počela rekonstrukcija delova pruga na jugu Srbije iz kreditnih sredstava Rusije od 26,4 miliona dolara i sa izvođačima radova iz te zemlje, ovde se je zaustavljalo pet putničkih vozova.

A na železničkoj stanici u Leskovcu tišina će biti još najmanje tri godine.

 

BONUS VIDEO

Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!

Pretplati se
Obavesti o

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila: Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije portala juGmedia. Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Molimo čitaoce portala juGmedia da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila. Takođe je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija ima pravo da ne odobri komentare koji su uvredljivi, koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.

22 Komentara
Najstarije
Najnovije
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare
Banderas
19.04.2023. 18:23

Ma nema veze. Bitno da mi izlažemo cveće i med na tezge. Što bi neko mario što voz ne saobraća skoro dve godine. Šta će nam to. Će gledamo med na slike pošto je preskup.

Miloš
19.04.2023. 20:30

A platice upošljenika? I one li zaobilaze leskovačku železničku stanicu ili uredno ležu na račune upošljenika? Nije ni čudo što će narod dupe da proda samo da upadne na državno jasle….

Lea
20.04.2023. 10:42
Odgovor za  Miloš

Kakve vi gluposti pišete!!! Zaposleni su prebačeni u Niš i Aleksinac i putuju ljudi svakodnevno više od 100km da zarade svoj minimalac. Jel znate koliko je topli obrok železničarima na dnevnom nivou??? Ja ću vam reci,120 din. A burek košta 180. A to vas ne zanima,jel da??

Zvonko
20.04.2023. 12:25
Odgovor za  Lea

Leb je pedeset dinara pa neka ga napuni s paradajz ,meni je topli obrok dve hiljade na mesecnom nivou pa me niko ne pita….

Lea
22.04.2023. 20:14
Odgovor za  Zvonko

Ma da,ukoliko bi gladovali svakodnevno uštedeli bi znatno više. Zaista vam je komentar ispod svakog razumnog nivoa.

Lele
20.04.2023. 14:43
Odgovor za  Lea

Ja razumem da su radnici nezadovoljni,a ne razumem Vas komentar sa sadrzinom teksta.
Ako je plata mala,a vi svi organizujte strajk.Mozda ocekujete da to odradi drugi ,dok vi cutite.Narod je ogorcen sto pruga ne radi ,sto negde vozovi idu 200km,a nasi stoje u mestu.

jovan
20.04.2023. 14:12
Odgovor za  Miloš

Miloše, Miloše, upoŠLJeniku moj. Sa ovakvim znanjem srpskog jezika, sigurno će te neko zapoŠLJiti.

Vanja
19.04.2023. 22:18

A šta da kažem ja iz Vranja. Uspeo je Aca Vuk Srbin da uništi najosetljiviji i najvažniji deo Srbije- jug i istok. Ne sećam se kad je zadnji put prošao voz, pruge u korovi, zgrada ruševina.
UNIŠTIO NAS JE SNS I VUČIĆ. Od jedne od najprodperitetnijih opština i privrede u 70. i 80. došli smo do razrovanih ulica, smrada uz kanalizacije po celom gradu, uništenog zdravstva uz pomoć nametnutih partijskih direktora već od sps-Timčića, sredinom 90.-tih.
Inspekcije su selektivne, intervencije policije takođe, elektrodistribucije u zameni brojila isto, vodovoda isto…u svakom sektoru života. I najvažnije, u prosveti je užas. I od plata i od nastavnika. Sav pojam se smestio u prosvetu i toku. fakultete, konkretno Pedagoški u Vranju. Nepismeni ljudi predaju, dobijaju se diplome….pa još privatni fakulteti – na zapadu elitni ,kod nas ventil i propust za pare i funkcionere. Vrhunac je model doktorata!!! I uvođenje u Srbiji nakaradne Bolonje. Po sistemu: dupe dajem, prosjački šešir za Evropu ne dajem. Šta radi flegmstilna ministarka nauke Begović? Zašto je u 79.oj godini predsednik SLD R. Čolović koji nema to pravo po Statutu jer već predsednik ne 2 nego 4. mandat.
Sve je naopako. Partokratije do kraja i do jaja. Bežite ljudi sa juga. Neka dođu prirodno Šiptari zahvaljujući najviše Aci Srbinu…Muka mi je od pada moralnih i vrednosnih kriterijuma ovog naroda. Bežite u uređene zemlje gde se znaju pravila i vlada profesionalizam a partokratija.

Ana
20.04.2023. 10:28
Odgovor za  Vanja

Ne lupetajte

Mila
20.04.2023. 10:51
Odgovor za  Vanja

Važno je da se na teritoriji grada Beograda svi mogu voziti Beovozom POTPUNO BESPLATNO. Država u državi!!!

Dusan
20.04.2023. 23:04
Odgovor za  Mila

Misljenja sam da to sve moze da se resi sa Krkobabicima oni su puni ideja

sava
19.04.2023. 22:24

I šta ćemo sad?

moka
19.04.2023. 22:24

Vozovi 200 na sta! I ja verovala da oni jure i kroz Leskovac, a njih ni nema. O bože! Zaista napuštam državni Pink i selim se na onaj tajkunski 🙂

mile
22.04.2023. 18:59
Odgovor za  moka

Pa nema vozova u Leskovcu zato sto idu preko 200 na sat. Ne stignes ni da ih vidis, eto to je u pitanje. Bravo aco srbine, bravo majstore, udri jace ovaj bedan narod nije bolje ni zasluzio nego tebe.

baya
20.04.2023. 00:40

popnem se u voz u parizu i sidjem na stanici u leskovcu i to bez presedanja… deda došao sa konjskom zapregom da nas pokupi i odveze kući….. lepe uspomene.

FORum LIvii
20.04.2023. 10:26

Ovo je najbolji dokaz polozaja Juga Srbije !
Na Severu brzi vozovi , metroi , EXPO, …
Pa posle se pitamo gde su nam deca ? Otici ce u Beograd i ako nema vozova !

Sanja
20.04.2023. 10:49

Ukinut je najjeftiniji prevoz najsiromašnijem jugu. Najmanja primanja u zemlji a najskuplji prevoz plaćamo. Vozovi ne idu iz Niša prema Preševu,ni prema Prokuplju i Kuršumliji kao ni prema Dimitrovgradu. Govori li vam to nesto? Ceo jug nema mogućnost korišćenja najjeftinijeg prevoza,dok autobuski prevoznici zadovoljno trljaju ruke i kožu s ledja skidaju.

Dusan
20.04.2023. 23:06
Odgovor za  Sanja

Mozda ce nas povezati sa Pristinom ,ako nas i Kurti hoce

Ele, ele
21.04.2023. 17:34
Odgovor za  Sanja

Bravo Sanja, najbolji komentar. Pruga je mogla da se rekonstruiše za najviše 6 meseci , verovatno i manje. Međutim, „radiće se“ godinama jer to odgovara vlastima i u Beogradu i u Leskovcu. Autobuski prevoznici pljačkaju narod visinom cene karti, a deo profita daju nazad u stranku koju podržavaju jer zauzvrat imaju zagarantovana linije i dozvolu za povećanje cena. Beogradu odgovara jer nema troškove oko železnice, a ubira poreze od prodatih karti. Samo siromašni narod ispašta. Ispašta zbog nesloge i zbog gledanja samo ličnih interesa. Preko 20000 članova možda i 30000 čeka posao u javnom sektoru i baš ih briga propadanje grada i naroda (većine). Njih samo zanima radno mesto u javnom sektoru koje će im omogućiti da uđu u višu klasu, a ostale ko šiša. Beogradjani imaju duplo veće plate, standard i generalno bolji život i glasaju 40% za vlast, a kod nas jad i beda, a vlast dobije 70%. Zato država nikad neće ništa učiniti da razvije jug. Jug im je glavna baza glasača. Nece sebi pucati u nogu.
Ove priče o razvoju juga su priče za malu decu….

Sanja
04.05.2023. 09:42
Odgovor za  Ele, ele

Uzmemo li u obzir činjenicu da se pruga Niš-Beograd gradila od 1881 do 1884 godine, lopatama i krampovima je izgrađeno više od 300 km nove pruge za 3 godina,ne treba biti previše inteligentan i shvatiti da iza svega stoji autobuski Leskovački lobi koji je jedan od najjačih u Srbiji. Van svake pameti je da se REKONSTUKCIJA 22 km pruge radi 3-4 godina!!! Neko debelo naplaćuje propale tendere,namerno se poslovi dodeljuju nekvalifikovanim firmama i rokovi se ne preciziraju. Konkretno, radove na pomenutoj pruzi Niš Brestovac izvodi firma Trace iz Bugarske koja je radila na izgradnji autoputa na koridoru 10. Potporni zidovi,koje je pomenuta firma izgradila, obrušavali su se više puta. U svakoj normalnoj zemlji ta firma bi trajno izgubila licencu da radi bilo šta!!! Ali ne i kod nas,napredno nema šta…

Plan
22.04.2023. 06:26

Boze da li je moguce da bilo ko planira da zbog bilo kakvih radova (cak i svemirskih) zaustavi prugu duzine samo 40km 5 godina? Ako je moguce, kakav je to plan i ko li ga je pravio? Da ne pominjem koliko je, ne suludo, vec LUDO da se brza pruga gradi od Beograda do Brestovca i da sbog dodatnih samo 20 ili manje kilometsra Leskovac sa 100K stanovnika i basenom poljoprivrednih proizvoda ne dobije brzu prugu u ovoj fazi, vec ceka sledecu fazu i izgubi 10 godina. Do tad ce svi sposobni da se isele, a nesposobni nece moci da plate kartu. Pogodite da li je neko od lokalnih politicara trazio da se odmah gradi Beograd – Leskovac umesto Beograd -Brestovac. Ma pogodicete iz prve.

srža
22.04.2023. 21:42

Zadivljen. Više puta pročitao. Desetka i lekcija za reportažu.