Radnici Gradske autobuske stanice u generalnom štajku

LESKOVAC – Sedamdesetak radnika Gradske autobuske stanice (GAS) od jutros je u generalnom štrajku zbog teške finansijske situacije u preduzeću za koju optužuju bivše i sadašnje predstavnike lokalne vlasti.

„Na ovaj korak smo se odlučili jer štrajk upozorenja nije uspeo, niko iz lokalne samouprave nije hteo sa nama da razgovara o problemima“, kaže predsednik Štrajkačkog odbora Radojica Simonović.

Račun ove firme blokirala je Poreska uprava za oko 10 miliona dinara zbog neplaćenih poreza i doprinosa za 2013. godinu, a štrajkači tvrde da je za sve kriva lokalna samouprava koja je dozvolila prevoznicima u prigradskom saobraćaju da ne koriste stanične usluge.

„Gubitak javnog preduzeća napravljen je zbog nemarnosti prethodne vlasti, a ova vlast je nastavila sa istim radom. Načelnik urbanizma je taj koji je izdavao rešenja prevoznicima da zbog, navodno, teške finansijske situacije ne koriste autobusku stanicu kao polazište i završno odredište. Tražimo da se takva situacija promeni“, ističe Ivica Jovanović.

gas - strajk

Štrajkači prozivaju i nadležne inspekcije što ne kažnjavaju prevoznike zbog vanstaničnih prodaja karata.

„Tražimo da se utvrdi odgovornost ko je odobrio Frenki komercu da postavi kiosk za prodaju karata preko puta autobuske stanice i zašto putnici Simplona plaćaju karte do Beograda od 600 do 1200 dinara, kao na pijaci. A na biletari naše stanice stoji zvanični cenovnik. Pitamo gde je i šta radi ta inspekcija“, dodaje Jovanović.

Prema dostavljenoj evidenciji , broj polazaka sa utobuske stanice prevoznika u prigradskom prevozu: Frenki komerc, Mitić prevoz, Cvteković prevoz i Goran Dobrotin, smanjen je za 1049 polazaka od 2009. godine.

„To je rezultat odluka gradskih službi, a po statutu GAS-a, osnivač je dužan da nadoknadi gubitke ako su nastali zbog njegovih odluka“, ističu štrajkači.

Umesto sa perona, prevoznici prihvataju putnike na improvizovanom stajališti pored autobuske stanice, gde saobraćajni policajci regulišu saobraćaj i usmeravaju putnike.

Radnici GAS-a očekuju prijem kod gradonačelnika Leskovca. Tvrde da će obustava rada trajati sve dok se problemi ne reše, da štrajk nema političku pozadinu, te da u štrajku ne učestvuje samo šest direktora.

(Kraj) mil

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila:
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije portala juGmedia. Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Molimo čitaoce portala juGmedia da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila. Takođe je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija ima pravo da ne odobri komentare koji su uvredljivi, koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.

24 komentara

  • Vas „sedamdesetak“ postavljate pitanja ko je odobrio ovo, ko je odobrio ono…
    A ko je zaposlio vas sedamdesetoro!? Zar hocete da kazete da svih sedamdesetoro zaposlenih nesto zaista rade?!
    Ako niste zadovoljni poslom, dajte otkaz pa pokrenite sopstveni biznis, a ne samo na drzavne jasle da lezite!

  • zašto ne pitate direktora ,gde su pare,što ste izgubili prvostepeni spor sa frenki 6,9miliona i iju su imovinu zalozili za garanciju i koliko su platili procenu i koliki su vam kafanski računi i dugovanja ka prevoznicima,kako će te pokriti gubitak po završnom računu od5 miliona sa 5ooeura osnivačkog uloga opštine.

  • Mislis na privatni biznis kao Franki pa da grade vikendice funkcionerima leskovackim

    • Sto vam je sad kriva prethodna vlast.Primali ste redovno plate,servisirali obaveze i bili izuzeti iz racionalizacije.
      Sada pominjete prethodnu vlast samo iz straha od ove sadasnje.
      Napomena:
      Nijedan, ponavljam nijedan clan Demokratske stranke nije zaposlen na stanici, niti je DS dozvolila da se iko zaposli na stanici zato sto ste odmah po formiranju primili 72 radnika umesto 34 koliko je projektom bilo predvidjeno.

      • Samo jedno pitanje penzioneru, gde si i kada video da treba 34 radnika i jesi li siguran da niko nije iz DS zaposlen!

        Rekao sam ranije da BAS ima oko 700 radnika pa ti vidi dali je to malo ili nije a rad u 3 smene a da radna nedelja traje 40 časova ili treba da radimo sve dane u mesecu.

        Ako si penzioner sigurno si radio u post-komustičkom periodu i zaslužio penziju zašto ne dajete nama da to zaradimo.

        Usput gradonačelnik je u Požarevcu u prvim redovima briga njega za grad Leskovac i probleme koje imaju svi.

        Pozdrav.

        • Uzmi projekat „Legas“ od Vlade Kostica i Gojka Velickovica pa ces videti koliko je radnika predvidjeno i to su radili ljudi iz BAS-a .

  • Jao Zoki mnogo te nesto boli ova tema i zaposleni koji se bore! Verovatno si ogorcena osoba koja ne radi,pa hajde sada svi da propadnu kao ti,mozda ces tada biti malo srecniji??? Broj radnika ovde nije problem,bar ne najvazniji trenutno,nego sve ono sto je napisano u ovom tekstu,a niko to ne resava godinama! Nas gradonacelnik hoce da ovde dovede svog direktora,a onda da resi goruce probleme,koje je do sada mogao sto puta da resi,ali nije hteo,i da onda on ispadne heroj grada Leskovca koji je smenom direktora spasio firmu,skupljanje poena i u gradu i sire…pa to je svima jasno! Upropastice i ovo,kao i druga preduzeca,onda za male pare prodati nekom svom pajtosu i onda ce krenuti izivljavanje nad radnicima,nad putnicima,placacete tada ne 70 nego 170 din peronsku,i videcete dokle cemo dogurati!!! Ljudi se bore i podrzavam ih,i svi mi bismo trebali da ih podrzimo i zahtevamo od grada da pocne da resava nagomilane probleme sto pre,jer je grad u haosu,a svi cute i ovde kukaju! Probudite se ljudi,zadnji smo,jadni smo,ovo je dno dna koje smo dotakli sa ovom vlascu!!!

    • A što pa da nije gnevan? Još ako nema posao to je sasvim normalna i prirodna reakcija. Jel ovako treba da bude naredne 20 godine? Vi da polgčke krckate a mi da muku mučimo i da plaćamo vas „javnjake“.
      Najbolje bi bilo da se što pre nadjete i vi na ulicu pa da svi zajedno priupitamo neke tamo za junačko zdravlje. Al, jok! Baš vas briga za nas, nemate osećaj za agoniju u kojoj se neku ljudi nalaze.

      • Ja razumem gnev kao reakciju na nemoc,ALI nije dobro zeleti drugima da zavrse na ulici zato sto si gnevan! Uradi nesto za sebe,procitaj saopstenje u kome se po stoti put kaze da gradjani Leskovca Ne izdrzavaju ovo preduzece i prihvati to kao cinjenicu! Znam da bi lakse bilo da grad daje plate njima,pa da ih onda na sva usta pljujete,ali nije tako! Ja kad hocu nekoga da dotucem argumentima,proucim sve podatke pa krenem da izlazem,a vi ovde slusate rekla-kazala od ogorcenog naroda i dodajete uz put jos po nesto,pa vam svi krivi!
        Iako su zaposljeni,i ti radnici su u dugovima,kreditima,agoniju dele sa svima nama,pa ljudi moji tamo se radi za 20-30000…mislim na obicne radnike…a pljuvati ih samo zato sto oni imaju posao a vi ne,je grozno! Usmerite svoj gnev na glavnog i odgovornog koji se vozika,jer je toliko debeo da ne moze da seta a ne padne,pitajte ga odakle mu pare da gradi,zasto se nameracio da promeni direktora pa cela firma ispasta zbog toga??? Tu ne smete da zucnete,a ovde pljujete svoje sugradjane! Muka mi je i ako smo dosli do ovde- do dna !!!Krivi smo !!!

        • Naročito su ti što su u kreditima za žaljenje 🙂 Imam komšiju koji radi u jednom javnom preduzeću, plata mu je 85.000, a često ima običaj da kaže: „Ništa nema od moju platu. Sve sam u krediti…“
          Pa zašto su u kreditima? Što troše nezarađeno?

    • Uravu ste g. Dragane, pozivam sve ko sumljaju da dodju na autobuskos stanici kako se na ocigled svih nas formira nova stanica preko puta GAS-a. Vlasnisto sponzora gd.BANETA „frenki komerc“.

  • Da ne bi bilo političarenja evo sapoštenje direktora za javnost pra procenite ko je u pravu

    Autobuska stanica u borbi protiv bezakonja u drumskom prevozu

    Kao jedna od najmlađih stanica registrovana kao javno preduzeće izloženo je mnogim problemima koji se ne rešavaju od nadležnih institucija. Naime privatni autobuski prevoznici već godinama potkradaju državu gde ova branša prema ispitivanjima Udruženja za drumski transport „Srbijatransport“ dobro uhodanim tehnikama svake godine u sivoj zoni obrne preko 200 miliona evra od kojih se u republički budžet ne slije ni dinar.
    Za poštovanje Zakona o drumskom prevozu obraćali smo se svim relevantnim institucijama (ministarstvu, inspekcijama, finansijskoj i saobraćajnoj inspekciji) gde imamo kao dokaz dokumenta koja možemo dostaviti. Na žalost nije se uradilo ništa da se spreči šteta koja nanose privatni preduzetnici državi, Opštini i autobuskoj stanici.
    Od navedenih problema naveo bih sledeće:
    – Otvaranje nelegalnih stajališta u prigradskom, međumesnom i međunarodnom saobraćaju au cilju da stanica proda što manji broj karata što omogućava prevoznicima utaja poreza ne predstavljajući poreskom organima prodate karte. Svakom ukrcanom putniku van stanice prodaje se karta jeftinija za 20% u odnosu na cene karte na stanici. Primera radi Mitić prevoz od 37 polazaka sa stanice polazi sa 18 polazaka dok „Frenki komerc“ od ukupno 57 polazaka sa stanice polazi sa 26. Stanica od ovakvog nelegalnog ponašanja prevoznika gubi godišnje oko 5 miliona dinara. Samo u prigradskom saobraćaju za mesec maj 2009 u odnosu na isti mesec u 2014 manje se uli na stanici za 1049 polazaka.
    – Nelegalna prodaja karata prevoznika ispred šaltera (biletare) autobuske stanice prevoznici „Simplon“ i „Frenki komerc“ gde je ovaj drugi izdejstvovao da mu se dozvoli od grada postavljanje kioska preko puta autobuske stanice a zabranio prodaju njegovih karata (mimo zakona) a svoja potraživanja stanica godinama ne može da naplati i pored protesta koji smo nekoliko puta slali Privrednom sudu. Na taj način stanica godinama kreditira pojedine prevoznike jer svoje obaveze redovno izmirujemo (PDV, porezi i doprinosi)
    – Dugovanje prevoznika u prigradskom saobraćaju (sa utuženjima) se kreću oko 14 miliona dinara. Sve ovo remeni normalno poslovanje stanice što se je odrazilo u stagnaciju poslednje tri godine.

  • – Cene staničnih usluga nisu povećavanje poslednjih tri godina i pored poslatih zahteva i obrazloženja jer ne odobravanje povećanje cena u visini rasta troškova tj porast cena ulaznih inputa dolazimo u situaciju da rentabilnost poslovanje stanica padne samim tim dođe do usporavanja plaćanja obaveze prema prevoznicima, zarade radnika i ostalih obaveza tj. doći će do pojave gubitka u poslovanju u narednom periodu.
    – Unazad nekoliko godina, naročito 2011 godine autobuska stanica se sreće sa nagomilanim problemima u svom poslovanju a pored gore navedenog i finansijskim poslovanjem i to:
    1. Vraćanje kredita od 500.000 evra (koji je vraćen 6 godina a zadnja rata vraćena je aprila 2013. Godine a rata je 1.200.000,000 dinara mesečno)
    2. Gore pomenuta dugovanja prevoznika od 14 miliona dinara
    3. Dug po sudskom izveštaju „Andrić“ od 14.4 miliona dinara za preplaćene radove
    4. Data Fondu za razvoj 4,5 miliona (za debokadu i jedan LD u 2010 godinu)
    5. Sredstva od prodaje lokala koje je trebalo da Fond za razvoj po ugovoru uplati Legasu a koja nisu plaćena (Zapisnik o utrošenim sredstvima i prodaji lokala koje je sačinio Fond za razvoj i komisije koja je sačinio tadašnji predsednik Goran Cvetanović)
    – Reprogram duga za poreze i doprinose u 2013. godinu
    Uz sve gore navedene probleme i dugovanja prevoznika kasnili smo sa plaćanjem poreza i doprinosa za 2013. godinu.
    Podneli smo zahtev za reprogram poreskog duga 11.02.2014. godine nakon čega smo dobili obaveštenje od Poreske uprave sa ispunjavamo uslove za odlaganje plaćanja poreskog duga gde smo dobili kao sredstvo obezbeđenja plaćanja hipoteke na nepokretnosti.
    Nije nam napomenuto da hipoteka kao sredstvo obezbeđenja ne može biti instrument obezbeđenja plaćanja, već smo po nalogu poreske uprave pravili nepotrebne troškove obezbeđujući potrebnu dokumentaciju.
    GREŠKOM UPRAVE PRIHODA, neusvajanjem podnetog zahteva za reprogram poreskog duga JP „Gradska autobuska stanica“ će biti dovedena u vrlo težak položaj, gde će posledica po preduzeće i ceo grad biti pogubne. Posebno naglašavamo da sve obaveze u 2014. Godinu redovno izmirujemo i one mesečno iznose 2.000.000,00 dinara.
    Sporo rešavanje žalbe u naš zahtev da se reprogram vrati u pređašnje stanje a osporila bi se i svrha zaključka Vlade o rehabilitaciji Javno-komunalnih preduzeća.
    Obraćali smo se dopisima svim institucijama i pojedincima kako lokalnoj samoupravi tako i Ministarstvu za saobraćaj ali odgovore nismo dobijali.

  • Naša inicijativa da se poštuje Zakon i ne dozvoli siva ekonomija (rad na crno) ostalo je bez odgovora.
    Ako se nagomilani problemi ne reše ODMAH, bojim se da će radnici radi zaštite svojih interesa i nesmetanog funkcionisanja stanice biti prinuđeni da najave obustavu rada kako bi skrenuli pažnju na sebe i probleme koje se ne rešavaju.
    Stanica radi na dohodovnom principu i ne dobija sredstva iz budžeta a ovakvo ponašane j prevoznika i našeg osnivača ne doprinosi ništa dobro stanici i gradu uopšte.
    U Leskovcu 05.08.2014. godine
    Direktor JP Gradske autobuske
    Stanice – Leskovac
    _____________________________
    Kostić Miroslav dipl.maš.ing.

  • Podrška direktoru! Ako je ovo tačno neka se stide u opštini.

  • Biće ovo kao sa parking servisom. Moraju nečiji džepovi da se napune.

    • Ne bih da širim glasine, ali ovih dana sam čula da se priča da će vas „prodati“ savetniku iz Pustorečkog kraja.

  • ZA DVA DANA GENERALNOG STRAJKA AUTOBUSKE STANICE NIKO IZ OPSTINE NIJE HTEO DA PRIMI RADNIKE SA STANICE NA RAZGOVOR. TO ZNACI DA JE NEKOME U INTERESU DA TA STANICA PROPADNE I KAO STO JE RED U SRBIJI DA SE PRIVATIZUJE ZA STO MANJE NOVCA. SRAMOTA

  • Radnici JP. GAS-a su svim novinarima podelili statisticke podatke propadanja autobuske stanice od strane opstine, inspekcije i privatnika.Dali je neko od pomenutih persona izadao neko saopstenje ili podatak o problematizcnom poslovanju autobuske stanice?

  • Postovani gredjani leskovca ako slucajno putujete Simplonom za Beogad nemojte placati punu cenu karte, slobodno se pogadjajte kao na zelenoj pijaci, cena karte se krece od 600 do 1100 dinara,normalno porez se ne placa.

  • Postovani gradjani Leskovca sko slucajno putujete Frenki komercom kupujte karte na njegovom kiosku preko puta autobuske stanice, tu dobijate sledeca uputstva da sacekate autobus kod tekstilne skole.Taj kiosk sigurno nece biti uklonjen kao ostali kosci malih trgovaca koji jedva zarade po jednu platu prodavajuci novine i cigarete za 4-5 dinara zarade i moraju da izdaju fiskalne racune (ko im je kriv kad su mali).

  • Ma briga gradonačelnika za vas bitno da je njemu i onima oko njega lepo. POLUSVET

  • Da li u Leskovcu ima opozicije ili su svi miševi?

  • Direktor miroslav kostic nije izlazio iz kafane a novi direktor gojko velickovic ce gi opravi ko njegove dve privatne firme u propast i blokadu i nezna kome duguje

vaš komentar