Stari betonski most na Južnoj Moravi kod leskovačkog sela Jelašnica, stropoštao se u reku, tik uz novosagrađeni most kome, ako se ne ukloni krš, takođe preti oštećenje. Sličnu sudbinu mogu da dožive još sedam mostova na JužnojMoravi na Koridoru 10 u leskovačkom kraju, koji su podignuti u periodu od 2002. do 2005. godine.
Neuklonjeni mostovi predstavljaju prave ruine i potencijalnu opasnost za prolaznike. Za njihovo uklanjanje zaduženo je državno preduzeće „Putevi Srbije“, gde dans nismo mogli da dobijemo komentar nastale siutuacije.
Most kod Jelašnicu, dužine od preko 50 metara, urušio se pre nekoliko dana i niko od meštana nije video kako se grandiozno zdanje stropoštava u reku, ni čuo prasak.
„Ujutru sam ustao i video da sredine mosta nema. Svi smo znali da će kad-tad pasti jer se iz dana u dan sve više ugibao“, priča čovek čija se kuća nalazi iznad dva mosta.
U Direkciji za urbanizam i izgrdanju Leskovca kažu da postoji opasnost da urušeni stari most ošteti i novi.
„Bojimo se da delovi mosta koji je pao ne oštete novi most, posebno u vreme kiša i povećanog vodostoja. Postoji i mogućnost da se ugroze temelji novog mosta, ali i mogućnost poplava u vreme jakih kiša“, priča Dragana Stošić, direktorka Direkcije.
Za uklanjanja olupina starih mostova zaduženo je preduzeće „Putevi Srbije“ i lokalna samoprava, ali ceo posao bi trebalo da organizuje i vodi ta državna firma.
„Putevi Srbije bi trebalo finansijski da učestvuju sa 85, a mi sa 15 odsto u tom poslu. Godinama u našem buđžetu planiramo sredstva za uklanjanje starih mostova, ali ona ostaju neiskorišćena“, dodaje Stošićeva.
Uklanjanje mostova nije jednostavan posao, jer pored novca neophodna je i administrativna procedura, budući da rekama i njenom okolinom gazduju „Srbijavode“. Neophodan je i tender za izvođača radova, koji još nije ni raspisan, iako je poslednji most sagrađen pre pet godina.
Stošićeva kaže da će lokalna samouprava ipak morati sama da obavi posao, uprkos administrtaivnim preprekama.
„Čim napravimo određene premere i preračune, krenućemo sa otklanjanjem konstrukcije urušenog mosta jer mi moramo da brinemo o bezbednosti novog mosta, ali i naših građana“, ističe Stošićeva, koja dodaje da su i preosatlih sedam starih mostova u lošem stanju.
Ipak, najruiniraniji i najnahereniji od tih starih mostova je onaj kod sela Donja Lokošnica, čije se stanje ni po čemu ne razlikuje od stanja u kakvom je bio most kod Jelašnice pre urušavanja.
A o nebrizi nadležnih u „Putevima Srbije, koji za sobom ostavljaju nedovršen posao, ilustrativno govori i činjnica da ni posle 10 godina most preko Južne Morave u Dnjem Krajincu kod Leskovca nije povezan za nadvožnjakom, pa meštani do svojih njiva s onu strane reke dolaze tako što se merdevinama penju na most i istim načinom silaze sa njega.
Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!
Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila:
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije portala juGmedia. Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Molimo čitaoce portala juGmedia da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila. Takođe je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija ima pravo da ne odobri komentare koji su uvredljivi, koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.