U svim fabrikama Kompanije „Knauf Insulation“ širom sveta, pa i u opštini Surdulica, ove godine je krenula primena nove strategije održivosti pod nazivom „Za bolji svet“ (For A Better World), tvrde iz ove kompanije.
O ciljevima i prednostima strategije do 2025. godine, novinarima su govorili Branislav Popović, novi direktor fabrike„Knauf Insulation“ u Surdulici i Stefan Kostić, menadžer proizvodnje.
Popović je najpre podsetio da strateški poslovni koncept – činiti dobro za planetu i ljude, za 30.000 zaposlenih u oko 250 fabrika „Knaufa“ širom sveta, nije novost.
„Ciljevi Strategije „Za bolji svet“ temelje se na četiri stuba: pre svega na ljude u zajednici i zaposlene, nultu emisiju ugljenika, cirkularnu ekonomiju i bolje zgrade u kojima živimo i radimo“, objasnio je direktor Branislav Popović.
Objasnio je takođe da je nova poslovna strategijado 2025. godine, samo nastavak intenzivnog puta razvoja zasnovanog na održivosti, koji je u Kompaniji „Knauf“ započeo 2009. godine.
Taj intenzivni put pratili su radikalni zaokreti u strategiji planiranja, tehnologiji, odlaganju otpada, ispuštanju otpadnih voda, smanjenju emisije CO2 i potrošnje energije, te usklađivanje ciljeva razvoja sa ciljevima Ujedinjenih nacija, o čemu je novinarima govorio menadžer proizvodnje Stefan Kostić.
„U našim fabrikama, već celu deceniju, fokusirali smo se na rad bez povreda, smanjenu upotrebu energije i smanjenje emisije gasova, recikliranje otpada iz proizvodnje, primenu principa cirkularne ekonomije i stalno zalaganje za bolje i održivije zgrade – rekao je Kostić.
On je precizno objasnio da je, zahvaljujući tome, u sistemu „Knauf“, od 2009. godine, za 27,7 odsto smanjena upotreba energije, 23,2%emisije gasova, 56,0%izgubljeno vreme zbog povreda na radu, čak 67,3%manje otpada na deponijama, 39,8%upotreba vode, i neverovatnih 80,7% odsto ispuštanje otpadnih voda.
Rukovodioci surduličkog „Knaufa“ su objasnili da su razlozi za započinjanje nove Strategije, obaveze prema planeti, ljudima koji su prioritet, potom prema kupcima,lokalnim zajednicama, prema vladama zemalja i generacijama koje dolaze.
Deo te Strategije je i investicija od 12 miliona evra koji će naredne godine u Surdulici biti plasirani pre svega u savremenu opremu za povećanje kapaciteta reciklaže i izgradnju novog dimnjaka visokog 75 metara sa specijalnim filterima.
Na taj način „Knauf“ će ispuniti obećanje koje je dao građanima Belog Polja i Surdulice, pa će ono ogromno „žuto brdo“, u naredne 4-5 godina, „progutati“ nova oprema za reciklažu.
Rukovodioci surduličkog „Knaufa“ su ovo istakli u susretu sa novinarima na Vlasini –učesnicima projekta „Uspostavljanje regionalne saradnje juga Srbije, Kosova iKumanovskog okruga“.
Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!