Sredstva za medijske projekte nelegalno potrošena

Televizija „Bel ami“ plaćala struju iz medijskog projekta?

Predstavnici LAF-a i BIRODI-ja su najavili da će izveštaj o trošenju budžetskih para za sufinansiranje medijskih projekata u Nišu dostaviti tužilaštvu, Savetu i Agenciji za borbu protiv korupcije

NIŠ –  Lokalni antikorupcijski forum (LAF) i Biro za društvena istraživanja (BIRODI) ocenili su danas da novac koji je prošle godine izdvojen iz budžeta grada Niša za sufinansiranje medijskih projekata nije u potpunosti utrošen u skladu sa namenom i vlasnici medija nisu opravdali njegovo trošenje na adekvatan način.

Oni su podsetili da je 16 medijskih projekata prošle godine finansirano iz bdužeta grada sa 51.128.200 dinara, s tim što je 86 odsto sredstava pripalo medijima koje je Savet za borbu protiv korupcije ocenio kao „medije bliske vlastima“.

Predstavnici LAF-a i BIRODI-ja su istakli da je monitornig pokazao da se u projektima medijskih kuća nalaze i oni troškovi koje je konkursna komisija ocenila kao nepotrebne ili previsoke, i za koje je zahtevana korekcija ili potpuno brisanje.

Članica LAF-a Valentina Krstić istakla je da su parama iz budžeta plaćeni izuzetno visoki putni troškovi, troškovi pravnih savetnika, goriva, interneta, struje i projektnih menadžera.

Bojkot medija

Osim „Koprenikusa“ na pres konferenciji se nije pojavio ni jedan novinar od prozvanih medijskoh kuća

„Iz gradskog budžeta je za službene dnevnice „Narodnim novinama“ mesečno isplaćivano 288.000 dinara, televiziji „Bel ami“ 280.000, radiju „Bel ami“ 108.000 dinara, a internet portalu „Bel ami“ 40.000 dinara“, istakla je Krstić na konferenciji za medije i podsetila da su projekti realizovani tokom šestomesečnog perioda.

Ona je takodje istakla da su iz budžeta grada sa 2.4 miliona dinara televiziji Kopernikus  plaćeni troškovi programske trase Niš-Beograd-Slovenija.

„Projektni menadžer u Televiziji „Bel ami“ primao je iz gradskog budžeta mesečni honorar od 158.000 dinara,  a u televiziji „Zona plus“ menadžerka projekta primala je u proseku 115.500 dinara u bruto iznosu“, kazala je Krstić.

Ona je navela da su troškovi struje televizije „Bel ami“ pravdani računima za više brojila stambenih i poslovnih prostora koji se vode na lica povezana sa vlasnikom televizije, kao i računima brojila iz drugih opština.

Prema njenim rečima iz budžeta grada utrošeni su izuzetno veliki iznosi za nabavku opreme medijskih kuća, ali je pojedina oprema nabavljena tek na kraju godine pa je pitanje koliko je ona uopšte bila potrebna.

Finansijski ekspert LAF-a Čedoslava Ristić je istakla da je analiza finansijskih i narativnih izveštaja budžetski podržanih projekata pokazala da je dokumentacija kojom je pravdan utrošak sredstava uglavnom fiktivna.

„Dokumenta ni u čemu ne odgovara valjanoj i validnoj dokumentaciji za pravdanje troškova. To su računi koji nemaju ni potpis, ni pečat, niti se vidi ko je robu primio, a ko je izdao„, izjavila je Ristić.

Ona je kazala da je neshvatljivo da budžetska inspekcija nije reagovala za vreme trošenje para iz gradskog budžeta i realizacije projekata.

Predstavnici LAF-a i BIRODI-ja su najavili da će izveštaj o trošenju budžetskih para za sufinansiranje medijskih projekata u Nišu dostaviti tužilaštvu, Savetu  i Agenciji za borbu protiv korupcije i svim ostalim nadležnim institucijama jer postoji osnovana sumnja da su budžetska sredstva nelegalno trošena.

(Kraj)mia

Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram i Twitter!
Budite uvek u toku dešavanja!

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila: Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije portala juGmedia. Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Molimo čitaoce portala juGmedia da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila. Takođe je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija ima pravo da ne odobri komentare koji su uvredljivi, koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.

1 Komentar
Najstarije
Najnovije Najviše glasova
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare
Zagor
20.06.2016. 20:51

Vitko stari lopov i prevarant.
Ne postoji firma koju nije prevario.
Zato, nakačite mu sve moguće inspekcije, imaće posla za sve.