Tribina: Uloga medija u borbi protiv diskriminacije dece i mladih

LESKOVAC – Mladi o diskriminaciji razgovaraju uglavnom sa najužim krugom prijatelja, zbog čega informacija ne dolazi do nastavnika i roditelja, izjavila je danas Ana Jovanović, novinarka TV Leskovac.

Jovanovićeva je na tribini u Tehničkoj školi “Rade Metelac” pod nazivom “Uloga medija u borbi protiv diskriminacije dece i mladih” ocenila da mladi kroz nastavu ne saznaju dovoljno o problemu diskriminacije, pa je savetovala prisutnim učenicima da se dobro informišu o pojavama sa kojima se suočavaju.

Tribinu je, pišu „Leskovačke vesti“ organizovao Učenički parlament Tehničke škole uz podršku Edukacionog centra, kao deo zajedničkog projekta „Ujedinjeni učenički parlamenti u promociji ljudskih prava“.

Violeta Stanković iz Edukacionog centra, menadžerka projekta je izjavila da je prevencija diskriminacije ono čemu se projektom teži, i da je najbolji put do prevencije diskriminacije u školama zapravo promocija međusobnog poštovanja, poštovanja različitosti i njihovo negovanje među samim učenicima.

Gost iz Niša, urednik portala Južne vesti Predrag Blagojević, govorio je o primerima iz prakse, naglasivši da se vrlo često, zarad komercijalnog uspeha, senzacionalističkim tekstovima diskriminacija generiše ili podstiče. On je insistirao na poštovanju pravila profesije i izveštavanju o činjenicama, bez nategnutih interpretacija i detalja koji mogu posredno da ugroze bezbednost ili duštveni život aktera događaja.

Ivana Petrović, novinarka CITY Radija se osvrnula na proces višestruke viktimizacije žrtava diskriminacije, jer se one posle neprijatnosti koje su doživele dodatno izlažu neprijatnostima prouzrokovanim naodgovornim izveštavanjem.

Međutim postoje i primeri kada se malim prekršajem u odnosu na propisana pravila učinilo mnogo za borbu protiv diskriminacije, a pomenut je primer “Marijinog zakona” koji je predložen i usvojen pošto je novinarska finesa probudila empatiju kod jako velikog broja ljudi.

Milorad Mladenović iz Edukacionog centra, koordinator projekta, skrenuo je pažnju na rezultate istraživanja diskriminacije kod učenika, koji pokazuju da je među njima najmanje razumevanja za posebnosti LGBT populacije i pripadnika Romske zajednice.

On je pomenuo i da nastavno osoblje u velikom procentu nije osposobljeno da pravilno definiše i prepozna diskriminaciju, pa je problem zbog toga vrlo teško rešavati u praksi.

Zaključak koji su učesnici tribine zajednički doneli je da je uloga medija vrlo važna u borbi protiv diskriminacije među decom i mladima, ali da je za uspeh neophodno intenzivno i dobro koordinirano delovanje institucija, medija, škola i roditelja.

(Leskovačke vesti, Jugmedia)

Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!

Pretplati se
Obavesti o

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila: Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije portala juGmedia. Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Molimo čitaoce portala juGmedia da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila. Takođe je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija ima pravo da ne odobri komentare koji su uvredljivi, koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.

0 Komentara
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare