Udruženja: Turističke agencije se uskoro zatvraju, iznosi za bankarske garancije od 200.000 do 400.000 evra

Dva udruženja turističkih agencija u Srbiji predvidela su u svom saopštenju da turističkim agencijama preti skoro zatvaranje i zbog toga što su previsoki iznosi za bankarske garancije, koji se kreću od 200.000 do 400.000 dinara.

Saopštenje prenosimo u celosti.

Udruženje turističkih agencija Srbije (UTAS) i Asocijacija nezavisnih turističkih agencija Srbije (ANTAS) ocenjuju da će većina agencija uskoro da se zatvori i time dovede u pitanje milionske uplate putnika čiji aranžmani nisu realizovani zbog pandemije virusa korona, ako je jedini način da se obezbedi zakonito poslovanje preko bankarskih garancija, koje su detaljno predstavljene u novom Pravilniku o vrsti, visini i uslovima garancije putovanja.

Tražimo da nam se hitno omogući da radimo tako što će biti potpisani aneksi ugovora prethodnih garancija jer smo u blokadi već 20 dana. Potrebno je vreme kako bi se pronašlo kvalitetno i dugoročno rešenje, kao i uvažavanje struke u izradi novog pravilnika. Detalji o bankarskoj garanciji su samo pravno- formalno rešenje koje ne može da se primeni u praksi. Ove garancije neće doprineti da agencije nastave da rade. Predviđeni iznosi su nedostižni jer manje agencije moraju da imaju garancije od 200.000 evra, što bi značilo zalaganje imovine koja vredi više od toga, dok je za veće turoperatore potrebno više od 400.000 evra. Sve je dodatno otežano činjenicom da agencije ove godine posluju sa gubicima većim od 90 posto usled pandemije virusa korona. Ističemo i da resorno ministarstvo nije pravovremeno reagovalo na problem uprkos upozorenjima.

Ministar Rasim Ljajić se oglasio poslednjeg dana kad su polise važile i rekao da će problem biti rešen u narednih sedam do deset dana. Osim toga što problem nije rešen, ministarstvo je ponudilo neprimenljivo rešenje.

UTAS i ANTAS smatraju da jedino individualne polise osiguranja svakog pojedinačnog putovanja mogu da obezbede najbolju zaštitu za putnika.

Ovakva vrsta osiguranja sigurno neće doprineti značajnom poskupljenju aranžmana jer su i prethodne polise bile uračunate u njegovu cenu. Osim hitnosti aneksa, kako bismo mogli da nastavimo da poslujemo po zakonu, tražimo da predstavnici turističkih agencija budu obavezni deo svih radnih grupa o budućim pravilnicima koji preciznije regulišu našu delatnost jer su u ovom procesu neophodne i informacije iz prakse. Neophodno je da se uvaži mišljenje struke kako ne bismo sa nekom narednom krizom ponovo došli do zabrane obavljanja delatnosti.

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila:
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije portala juGmedia. Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Molimo čitaoce portala juGmedia da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila. Takođe je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija ima pravo da ne odobri komentare koji su uvredljivi, koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.

3 komentara

  • Yuta, Utas, Antas, udruženja koja se ništa ne pitaju i ništa ne odlučuju. Ona (udruženja) čak nisu sposobna ni da definišu svoj status. Ranije su postojala dva važna udruženja: Yuta u Jugoslaviji i Iata u svetu. Njihovo se slušalo. Ali sada u Srbiji kao i u politici bitno je da ih ima što više. A to što nemaju nikakav uticaj nije bitno. Država ne donosi nikakve mere. Agencije ništa ne rade. Udruženja misle da su važna. I sve u krug. A da li neko pita sve one agencije koji reklamiraju i realizuju putovanja da li to „rade po zakonu“. Jesu li prevarili putnike. Nisu. To samo pokazuje da je zakon nakaradan. Kakve bre garancije. Kad neko prevari, uhapsi ga pa na robiju. Pa tako i sledeći. Dok to ne prestane. A ovi donose zakon koji dozvoljava prevare (Sab, Jazz i sl), a oni nastave da rade pod drugim imenom. Kao da prevara mora jedino kod turističkih agencija da se obezbedjuje. Kao da u drugim delatnostima ne postoji prevara. Zašto moramo da gubimo mesece kad reklamiramo proizvod. Zašto kod trgovaca ne postoji polisa. Zašto kod političara ne treba polisa. Njima je dozvoljeno da lažu. Nisi uradio obećano, aktiviramo polisu za put, vodovod, kanalizaciju, za radno mesto. Njima to ništa ne treba. Pa dokle više. A udruženja samo mlate. E zato je ovo apsurd koji zahteva drugačije rešenje. Ovakva vlast zaslužuje da svi oni koji imaju zamenske vaučere zasednu pred vladu i tamo budu dok im država ne vrati novac. Bez obzira što nisu državi platili aranžmane. Jer država je uredbom to i tražila.

  • Pa sada će neki Rus ili Nemac da nam prodaju skuplje aranžmane …. Živi bili pa videli

  • Gramzivost i nezajažljivost turističkih agencija.
    Iznos bankarske garancije je manji od onog što oni zarade samo u jednoj smeni u sezoni. Ne smeta im što se većina njih registruje kao nekaakvo DOO sa osnivačkim kapitalom od samo par stotina dinara, a žele milionske poslove i zarade bez rizika. U slučaju utuženja odgovaraju jedino do visine osnivačkog kapitala , pa je bankarska garancija jedini mehanizam zaštite korisnika njihovih usluga

vaš komentar