Po završetku projekta „Unapređenje savetodavnih terapijskih i edukativnih usluga za korisnike usluge lični pratilac deteta i njihovih porodica u periodu pojačane potrebe kao što je pandemija“, Udruženje roditelja i nastavnika, partnerski za obrazovanje – Leskovac će izraditi priručnik za roditelje, budući da o ovom aparatu, preko kojeg deca sa smetnjama u razvoju putem raznih igrica razvijaju svoje sposobnosti, ima oskudne literature.
S tim ciljem se tokom rada sa decom i rodteljima beleže razna stanja pre, tokom i polse terapije na ovom aparatu, koja će biti prezentovana u nekoj vrsti studija. U tom timu je i dilomirani pedagog Milica Mitrović Stojiljković, licencirani stručni radnik na uslugama socijalne zaštite, stručni radnik na uslugama lične pratnje na teritoriji grada Leskovca i licencirani terapeut za rad na neroifidbek aparatu.
„Istražuju se efekti neurofidbek terapije kod dece sa razvojnim smetanjama na teritoriji grada Leskovca. Cilj istraživanja je obezbeđivanje empirijskih podataka o efektima ove terapije kao inovativnog terapijskog sredstva u radu sa decom sa smetnjama u razvoju, potrebni za kreiranje sistemskog okvira za razvoj i praćenje politika i mera usmerenih na unapređenju kvaliteta života osoba sa invaliditetom, sa fokusom na stvaranje uslova za razvoj lokalnih usluga i unapređenje pristupačnosti literature za neurofidbek“, objašnjava sagovornica Jugmedie.
Kada su pre nekoliko meseci krenuli da rade sa neurofidbekom anilizarali su, priča, neke opšte stavri o tom aparatu.
„Pa nam je želja da u ovim našim istraživanjima uradimo priručnik za roditelje gde bi bio objašnjen sam aparat, šta je neurofidbek i šta mogu da očekuju od tretmana, na koji bi dovodili svoju decu“, naglašava.
Što se tiče samog istraživanja, ciljna grupa su deca sa razvojnim problemima na teritoriji grada Leskovca. Uzrokom će biti obuhvaćeno do 25 deteta, ali i sva ostala deca koja imaju mišljenje interresorne komisje ili su na listi čekanja što se tiče usluge lični pratilac. Uzorkom za istraživanje obezbeđena je zastupljenost dece iz različitih kategorija, pola, starosnih struktura i mesta življenja – grad i prigradsko područje. Istraživanje je obuhavtilo jednoroditeljske porodice, potpune, nepotpune, čak i nepotpune proširene porodice, znači negde gde je jedan roditelja sa bakom ili dekom.
„Za istaživanje koristimo kvalitativne i kvantitavne izvore podataka. Kvalitativni podaci se prikupljaju kroz upitnike, razgovore, intervjue sa roditeljima, razvojnom informacijom posle treninga, posmatranjem deteta u toku i posle tretmana i uvidom u dostupnu medicinsku dokumentaciju. Što se tiče kvantitavnih izvora podataka, u pitanju je statistika iz samog petokanalnog neurofidbeka ProCom Infiniti. On nam tačno daje statističku sliku moždanih talasa koja dalje može da se obrađuje, kao i obrađen upitnik. U našem istraživanju biće još predstavljen protokol rada sa decom, zatim, studije slučaja sve dece koja su prošla kroz tretmane neurofidbek terapijom. Ukratko, predstavljeno ponašanje deteta. Osim toga, biće izdvojeni iz intervja i komentari samih roditelja. Ostavili smo prostor da roditelj može sam da iznese ono što je primetio kao neki pomak u razvoju svog deteta i kratko upustvo za roditelje“, navodi Milica Mitrović Stojiljković.
Što se tiče protokola ponašanja u radu sa decom, ona ističe da je veoma važno da se komunikacija prilagodi njima.
„Postoje opšte preporuke u radu sa decom, nešto što smo mi u stvari prepoznali, gde smo se dogovrili da ćemo to da poštujemo. U pitanju je komunikacija sa samom decom koja mora biti njima prilagođenja, bez preopširnih objašnjenja, da se ne vodimo neodređenim i nejasnim terminima. Dakle, samo i koncizno“.
Takođe, ovde se, priča, vodi računa o okruženju i dnevnom rasporedu deteta pa se u ritam dana polako uvodi nova aktivnost, a to je neurofidbek tretman. Dužina tretmana bude kraća ili duža, a na osnovu mogućnosti deteta, odnosno, koliko je dete koncentrisano.
„Imam još pedagoški rad prateći decu kao pratilac, radim sa porodicom deteta i sa novim ličnim pratiocima, obučavam ih dok ne završe akreditovanu obuku. Sarađujem sa školama, imam sastanke, uključujem se i timove ukoliko me pozovu iz škola“.
Na području Leskovca između 10 i 13 škola imaju učenike sa ličnim pratiocem, a Udruženje roditelja i nastavnika, partnerski za obrazovanje ima veoma dobre odnose sa svim školama.
Reč je u projektu „Unapređenje savetodavnih terapijskih i edukativnih usluga za korisnike usluge lični pratilac deteta i njihovih porodica u periodu pojačane potrebe kao što je pandemija“
Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!
Jadna dečica sa očevima alkoholičarima. Niste ni svesni koliki je to problem u drustvu danas, i ne znam dokle ce da se ćuti!!!