Urušava se most kod Predejana, devastiran tokom gradnje auto-puta

Kada su Koridori Srbije pre 10 godina počeli da grade tunele na novom auto-putu iznad varoši Predejane, teški kamioni prolazili su preko starog puta, pa skretali kod motela „Predejane“, pa desno kratkom deonicom puta preko malog betonskog mosta, i sve to bilo je runirano toliko da su meštani više puta još tada protestovali.

Dva tunela, kao i auto-put su već godinama u funkciji, i dok putnici uživaju u vožnji, ni ne sanjaju da oni isti meštani, sada stariji 10 godina, kao i nove generacije naselja Predejana, sela Koraćevac i dela Graova, istim mostom prelaze sa još većim strahom jer se dodatno urušio.

„Most je pretrpeo velika oštećenja tokom izgradnje tunela Predejane na Koridoru 10. Godinama su kamioni, mikseri i teške građevinske mašine svakodnevno prelazili preko mosta kako bi tuneli bili probijeni i izgrađeni. Radovi su završeni, tunel je izgrađen, put sa obe strane mosta je asfaltiran, a most je ostavljen oštećen bez ikakve rekonstrukcije, obnavljanja i popravke“, priča meštanin Dejan Đorđević.

Put kojeg pominje asfaltiran je 2022. godine u dužini od 1,1, kilometar i to su uradili, kako su i obećali Koridori Srbije, u sklopu renoviranja i Sarajevskog mosta na ulazu u Grdeličku klisuru.

Meštani misle da su Koridori zaboravili na most, a sada je strah još veći jer se urušio i deo asfalta pored samog mosta.

„Dodatni problem je nastao kada su izvođači radova preusmerili reku sa sredine mosta u skroz desnu stranu i nakon završetka radova je tako ostavili i nisu je vratili u njen prvobitni tok. To je izazvalo urušavanje desne obale Južne Morave koje je iz godine u godinu sve veće. Tako smo došli u situaciju da je zbog toga asfaltirani put na samom ulazu u most počeo da se urušava. Pitanje je trenutka kada će se put na ulazu u most urušiti“, objašnjava sagovornik Jugmedie.

Tvrdi da su godinama tražili od nadležnih da se i most reši, da su dobijali obećanja, ali da se niko do danas nije pojavio, pa strahuju i od urušavanja samog mosta.

„Tek posle tragedije u Novom Sadu, neko je došao i ogradio onaj propali put na ulazu u most“, dodaje.

Preko tog mosta svojim automobilima i traktorima prolazi oko 200 stanovnika iz Ulice Svetog Marka, sela Koraćevac i dela sela Graovo. Tim putem idu i deca u školu. Zapravo, taj most je poveznica sa svetom.

Iako grad Leskovac nije preuzeo obavezu rekonstrukcije puta ni rekonstrukcije mosta, nadlženi su bili spona sa Koridorima, insistirajući da se on asfaltira. U JP „Urbanizam i izgradnja“ su upoznati sa problemom i u vezi sa mostom i sa nastalim pucanjem asfalta na ulazu u most.

„Mi smo ogradili deo puta koji je propao iz bezbednosnih razloga, pa je sada ulaz na mostu malo sužen i tako će biti dok se krene u rekonstrukciju mosta“, kaže za Jugmediu Novica Nikolić.

Prema informacijma koje on ima, Koridori Srbije spremaju projektno-tehničku dokumentaciju za rekonstrukciju tog mosta.

„Mnogo je jednostavnije rekonstruisati put nego most. Za izradu projektno-tehničke dokumentacije za most potrebni su mnogi uslovi i dozvole, kao, na primer, od Srbijavode, Puteva Srbije, Elektrodistribucije, pa i Srbijagasa, ako gas prolazi u blizini“, objašnjava Nikolić.

Još jednom ponavlja da će most biti rekonstruisan, a ako kojim slučajem, iz bilo kojih razloga, to ne učine Koridori, onda će morati lokalna samouprva.

Taj mali betonski most, preko koga je prelazila teška mehanizacija radi izgradnje tunela, za veliko preduzeće „Koridori Srbije“ je samo kamenčić u njihovom poslovanju, ali za dve stotine meštana on je decenijama žila koja kuca, pa ne čudi što su zabriniti. Jer, problem nije od juče, nego je star 10 godina. A posle tragedije u Novom Sadu, strah se uvećava ne samo zbog mnogih ruinuranih mostova, već i za najmanju nastrešnicu.

Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!

Pretplati se
Obavesti o

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila: Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije portala juGmedia. Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Molimo čitaoce portala juGmedia da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila. Takođe je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija ima pravo da ne odobri komentare koji su uvredljivi, koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.

5 Komentara
Najstarije
Najnovije
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare
Šifra preletač
24.11.2024. 19:59

Da li je odbornik Dragan Savić pričao o ovom problemu na Skupštini ili se bavio obrazovanjem, turizmom i drugim temama koje su manje prioritetne od ove?

Miki
25.11.2024. 09:15
Odgovor za  Šifra preletač

Ne znam sto mrzite Savica, dok se on borio za Predejane nešto smo I dobili. Njegove ulice uradjene su po svim propisima, a ove sada odmah asvalt bez kanalizacionu mrezu, kanalizacija ide gde stigne, pored puta, u potok, katastrofa čista zaraza.

Miki
24.11.2024. 20:16

Moram da napomenem da je za vreme izgradnje koridora Predejane pretrpelo ogromne stete. Na prvom mestu je ovaj most, zatim put broj 158 takozvani stari put, koji Koridori nisu asvaltirali do Licin Dola a dotle su ga asvaltirali od Grdelice. I od Predejana do naselja kod nove petlje, zatim od nove petlje do Džep taj put više ne postoji,tako da stanovnici okolnih mesta i pesice moraju moto putem a to je bas rizicno. Sve u svemu Predejane je prošlo kao da je pod kaznom.

mile
24.11.2024. 22:25

Urusava se citava radikalska simulacija od drzave te nece jedan most.

za mile
25.11.2024. 06:06
Odgovor za  mile

Mile kad se nešto „urušava“ uvek neko strada!