Вешала

Iмам намеру, баш због актуелности саме теме, да се придружим бројним текстовима, у разним медијима, који тему „вешала“ израбљују до коске, па самим тим и досаде. Па, ако све ово знам, зашто се и ја придружујем свом том галиматијасу текстова, чија је основна функција, а све у зависности од новине, или ел.гласила, тотална осуда и негација, или пак паралеле са сличним појавама, око ношења препознатљиве алатке за егзекуцију.

Ништа, ама баш ништа, нећу написати нешто ново о дотичној „справи“, што већ није, кроз векове, речено и написано о тој алатки и начину њеног коришћења, да би се појединци, у присуству државе, послали „богу на исповест!“ Моја једина намера је да користећи велику читаност „Југмедије“ – која износи од 35 000 до 54 000 отварања, у току дана – пласирам делове текста који су написали неки други, знаменити ствараоци српске књижевности.

Синоћни протести (петак, 22.2.2019.), четврти по реду у Лесковцу, по киши и невремену, „извело“ је на трг довољан број грађана, који су шетали улицама Лесковца, изражавајући своје незадовољство владавином Александра Вучића, који арчи последње дане своје страховладе. Будите сигурни у то. Почело је и нема назад. Готов је! Међу шетачима, ваљда, по први пут је било много више младог света, него нас са седом косом. Одлично. Тај младалачки бунт, та младалачка воља да се мења свет по својој мери, је толико важан да не проналазим праву реч којом бих то истакао у довољној мери.

„Ne mislite valjda da je slučajno što se deca u jednom trenutku svoje mladosti pobune protiv svojih roditelja. To nije nimalo slučajno, to je, usudio bih se reći, od Boga dato da bi čovek postao čovekom, inače bi ostao nedonošče koje nikad nije uspelo da se odvoji od majčine suknje ili očeve sigurne ruke. Kako čovek može uopšte odrasti bez tog bunta? Na kraju krajeva, nužno je, između ostalog, i kroz delovanje omladine korigovati vlast jer su vlast i moć najveća iskušenja današnjice. I uvek je tako bivalo, pri čemu mislim na svaku vlast – i crkvenu i svetovnu. Ja ne vidim napretka ni u Crkvi a kamoli u državi tamo gde se niko ne buni ni protiv čega. Pomišljam ponekad da je u takvim okolnostima zavladalo ništavilo.“ (владика Григорије).

Међу том младошћу, која је демонстрирала,  било је и лесковачких опозиционих лидера који су шетали међу нама. Ако, њихово право. Као што је и наше право и наша грађанска дужност да им кажемо: господо из опозиције, немамо амнезију. Зато и једна од тачака Споразума, која говори о лустрацији, каже: „Обавезујемо се на доношење закона о лустрацији свих који су злоупотребили јавне функције и државне ресоре од 1999. до данас.“ Није на одмет, само да се зна. За неко будуће време, време денацификације. Да запамтимо ко је све био на овим демонстрацијама; ко је био, а ко не? да видимо ко је вера, а ко невера? ко је смогао снаге, и пренебрегао страх, да „на страшном месту постоји“, а ко не!?

Нажалост, или можда срећу, враг би га знао?, сада су „вешала“ постала, без обзира на изразито достојанствене демонстрације и мирне шетње, симбол протеста у свим режимским тоалетоидима. Не знају, несрећници, да су „вешала“ само део перформанса за који се свуда у свету, јер не постоји законска регулатива која такав вид зајебанције кажњава, не иде у мардељ. Прво, што су „вешала“, у грађанским протестима против власти, двоструки симбол: политичког и социјалног положаја слободних грађанки и грађана, и симбол правде. Јасно? Па тако, у Лондону се носе вешала на којима је лутка са ликом Терезе Меј, у Њујорку се носе вешала на којима је лутка Доналда Трампа, а у Паризу „жути прслуци“ носе макету гиљотине – и ? никоме ништа! А, овде у земљи Србији, провизоријуму од државе, малолетник у затвор зато што је десетак минута носио макету празних „вешала“! Е, управо због тога и пишем. Због „вешала“, и пред вама износим чувену песму, највећег књижевника кога је Србија изнедрила, Милоша Црњанског.

Oda vešalima

Što ste crna kao krst?

I masna kao mesarska vrata?

Ta senka vam liči na mač čvrst

a skuplja ste od zlata.

Šta se krijete u robijaški vrt

i cvetale iza zida?

Još nas ima što volimo smrt

I na vama visiti od stida.

Što ne bi pošla na vrhunce

ko kraljevi ili vođe?

Silniji ste no jarko sunce

Nek vam se klanja ko prođe.

Ta grlili smo gore od vas

I nosili na oltare

Pa kad Isus ne spase nas

Vaše će ruke stare.

Ta vi ste svakom narodu doneli

ponos, i spas, i radost,

Ta vama su išli koji su hteli

čast na svetu i mladost.

Ta što bi došla tako tajno

i pognulo svoju glavu?

Hoćemo da vas dočekamo sjajno

sa pesmom u vašu slavu.

Lepše se vama po nebu šeta

po zemlji ima blata,

čvršće pripite ko nevesta zakleta

oko mlada vrata.

Pa kad je srce ludo tako

da više voli poštenje

i sve za kim je svet plako,

ne pomije i korenje

Što bi se krila u robijaški vrt

i cvetala iza zida?

Još nas ima što volimo smrt

I na vama visiti – od stida.

Što ste crni kao krst?

i masna ko mesarska vrata?

Ta senka vam liči na mač čvrst

i skuplji ste od zlata.

Miloš Crnjanski

„Нема тог Пинка, Информера, Марића, Сарапе, који ће моћи да му помогну када буде, попут малог несрећног дечака упишаног у гаће, силазио са српског трона којег је сам себи створио.„(Данас) До победе и до слободе, храбри људи.

Леп дан, и свако добро. Ма где били.

др Вјачеслав Нешић

Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!

Pretplati se
Obavesti o

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila: Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije portala juGmedia. Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Molimo čitaoce portala juGmedia da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila. Takođe je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija ima pravo da ne odobri komentare koji su uvredljivi, koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.

32 Komentara
Najstarije
Najnovije
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare
Gavrilo
24.02.2019. 11:52

Slusaj gospodine Nesicu, dobar tekst ali mi nije jasno kako te dotična vlasnica medija objavljuje, kada selektuje sve komentare koji ospore njeno pisanje, struku i moralnost. Jutros, uz kafu mi je još troje učenih ljudi potvrdilo, da cenzuriše njihove smislene i stručne komentare što je apsolutno nedopustivo i kažnjivo u civilizacijskom društvu. Pozdrav od Gavrila!

Petar Trifunovic
24.02.2019. 12:00

Jugmedio, imate najbolji dvojac u juznu Srbiju, za pisanje kolumne. Milica i Nesic dobitna kombinacija.

Oda vesaljkama
24.02.2019. 14:28
Odgovor za  Petar Trifunovic

I ja volim vesaljke. Unistavam ih. One su najveci neprijatelj moje krvne slike. Vesaljke su simbol domacinske buducnosti. Svako ko misli na zimu, ne veseli se ko cvrcak nego ko mrav organizuje svinjokolj, sa vesaljkama u glavnoj ulozi. Nek komsiluk protestvuje, ja susim vesaljke. I dogodine cu, i one tamo. Ovi sto protestvuju ce odustanu. Ja necu nikad. Zivele vesaljke.

Bane
24.02.2019. 12:48

Milice zasto ne pustas moje komentare na tvoj tekst. Ovo sto pise Vjaceslav je suprotno sto ti pises. On sta radi samo protiv Vucica. Sve mu ne valja. Pa sta ce u Leskovac. Ti Milice si odlican novinar, ali malo i ti mozes da kritikujes SNS. Ako Nesic kritikuje, takav mu je mentalitet.

Pedro i Visi Baba
24.02.2019. 12:57

Maketa vešala koja se pojavila na protestima,mogla je umesto povika i plakanja od strsne SNS da im donese samo korist.Krilatica“nek visi Pedro“označava stradanje i žrtvovanje nekog koji ispašta tudje grehove.Tako je režim mogao da ispadne žrtveno(za narod)jagnje.Eee,“visi Baba“može da ima sasvim drugačije značenje.Zašto?Ako su A.V.nazvali „Ali Baba i 666 razbojnika“onda ta maketa može ali i nemora da dobije drugačiji značaj.Kao Visi Baba=vesnik proleća.Ipak ovde je interesantno kako se tumači čovek koji nosi“vešala“?Taj čovek je“ vešalica“.Ali koja ,bela ili dimnjena, ili punjena.Sve prema „ukusu“.Neko jede samo sendviče.Pitam se,šta bi se desilo da protestanti nose maketu „VISI BABE“?

Sekularac
24.02.2019. 14:04

Poceh da citam tekst autora (koji sebe dozivljava kao) intelektualca par exceleance, koji smatra da je rodjen (samo) da bi svima delio lekcije …sto iz (ne)poznavanja pozorisne umetnosti, sto iz politike. Jednom recju, strucnjak opste prakse….ili pak (samoproklamovani) ekspert sa SIS (sve i svasta, u maniru mu omrazene serije, omrazene tv stanice). I na pocetku mi se ucini da je postao (bar malo) realan i da ce (bar malo) i tzv demonstracije posmatrati kriticki…bar u onoj minimalnoj meri koju nalaze promisljanje jednog intelektualca (covek se kune da to jeste, mislim intelektualac). Medjutim tekst je krajnje neobjektivan (tj „pljuvacki“, ako mi redakcija Jugmedije dozvoli da upotrebim tu rec – a nadam se da hoce, jer je on, u jednom od svojih ranijih tekstovao, izneo takve kvalifikacije na racun gospodjica Mileve i Mine, da sam ja, u poredjenju sa njim, beskrajno pristojan). Samo cu reci da Srbija nije ni London ni Pariz, pa da nosenje vesala (i imenovanje ljudi koji bi trebalo da vise na njima) predstavlja samo deo politickog folklora, izraz umetnicko- protestantske slobode…dobro gospodin Nesic razume da Srbija nije ni Pariz ni London, ali se jednostavno ne moze odupreti izazovu da bude maloooo neobjektivan….namerno sam upotrebio eufemizam jer takvo pravdanje vesala zasluzuje neke druge epitete koji nisu za internet portal.Ko razume shvatice.

Sokrat
24.02.2019. 14:07

Iz gospodina Nesica je napokon, opet, progovorio stariiii sledbenik Vuka Draskovica sa kojim je delio ideje zardjale kasike…stoga i ne cudi ovakvo “intelektuano“ pravdanje veshala….

J.Oster
24.02.2019. 14:34

Svaka cast,gospodine Nesicu.Svaka vam je na mestu.Pozdrav i postovanje.

Lepi Brka
24.02.2019. 14:36

“ За неко будуће време, време денацификације. Да запамтимо ко је све био на овим демонстрацијама; ко је био, а ко не? да видимо ко је вера, а ко невера? ко је смогао снаге, и пренебрегао страх, да „на страшном месту постоји“, а ко не!?“
Profo, ovde si isti kao izvesni urednicin prijatelj koji lupa od astal i viče: Biraj stranu!
Ako najčitaniji leskovački kolumnista preti sugrađanima koji ne žele da se pridruźe protestima iz raznoraznih razloga, sve mi se čini da ċe postvučiċevska Srbija pre biti nacifikovana nego denacifikovana. Imaċe ekstremno desnu-desničarsku Vladu u kojoj ċe kao i sada postojati građani prvog reda (sns) i oni drugi.
Profo, demokratičnost iskljuĉuje crno-bele poglede na svet, nema tu mesta za boljševiĉko ili-ili, i ako nisi sa nama -sa njima si.
I to vam neċe proċi.

Pertackibot
24.02.2019. 19:42
Odgovor za  Lepi Brka

Brko, ma kavga, ma uzbuniđavle. Ovo ti je uobičajeno profesorovo gletovanje mozga čitaoca koji su podlegli njegovom „autoritetu“. Šta ste se ..rali, pa niste kod njega na ispitu, pišite slobodno i bez rukavica. Pričao mi deda kako je jedan njegov drugar, naš leskovčanin, na pitanje udbaša: Za koga si, za Tita ili Staljina? odgovorio: Kako se usudjuješ da me tako nešto pitaš?! Pa zna se za koga sam. Za koga si ti, za toga sam i ja!
E, i ja sam isto kao Profesor. Da Vučić ode, a da gradonačelnik ostane (kad bi se zezali).
Zbog sistema koji je već 30 godina na delu niko nov i normalan ne želi da se upušta u neke nedefinisane proteste a kamoli u nekakvu praktičnu politiku, pa da ga raznorazni „pičkaraju“ za svaku dobronamernu primedbu.
Drugosrbijanski-Dverjano-Komunisti su kao ona predratna opozicija što je rušila Stojadinovića da bi dovela Cvetkovića i Mačeka.
Da se vratim na „vešalačke proteste“. Gledajući u svom okruženju, među ljudima koje dobro poznajem, oni što aktivno agituju za proteste među narodom, nisu baš uzor-ljudi, blago rečeno, a većina od njih poseduje na kilometar uočljive kvarne namere. Tako stoje stvari sa muškim agitatorima. Među ženskim svetom koji poziva na proteste ima dosta osoba sa pravim građanskim idealima, među njima i neke moje poznanice i prijateljice, ali to je zato što njihov aktivizam nije sračunat nego emotivan.

Hans
25.02.2019. 05:14
Odgovor za  Lepi Brka

Moram da primetim sledeče; pošten čovek, na pomen „denacifikacije“ ne dobija napad straha!

Ko o čemu neko o poštenju
25.02.2019. 20:02
Odgovor za  Hans

Odakle ti pojam „denacifikacija“ i „poštenje“ sa „denacifikacijom“ u istoj rečenici?
Nacizam – totalitarna ideologija i praksa Nacionalsocijalističke partije i Trećeg Rajha
Poštenje – glavni preduslov za neuspeh u Srbiji

Profsor Dulitl Dulkolaks
27.02.2019. 16:03

Odakle mu pojam? Dok je bio SKJ kleo se u Tita i u liniju,onda u SPO padao na kolena pred krs časni, seko vene na Danu i Vuka, a onda…a ondaa – kroz nvo doživeo katarzu. Napiše kolumnu i denafiKiCUJe sve nas leskovačke „naciste“. Pa nas pusti tako „očiščene i denafikovacovane“ (ne umem ni da izgpvprim tu stranu, nametnutu reč) . Samo je problem kako da nafata lovu kad ne može mene i mnoge druge da natera da idem i derem se: Smrt patrijarhatu.
Ne može ni svoju lepšu polovinu da na to natera, jer ni ona sama, jadna ne može protiv sebe a zarad projekata. Ili možda mogu? Onda alal vera.
Profo, izađi na proteste, al kad bude 2-3.00 ljudi pa tad uzvikni federski – smrt patrijarhatu, pa posle piši kolumne.

Pertackibot
25.02.2019. 21:19
Odgovor za  Hans

Pošten čovek je za onoga za koga si ti? :-))))

Mira VSS
26.02.2019. 16:31
Odgovor za  Pertackibot

Podseti nas pošteni čoveče, našao li je svojevremeno rođak Kocić „stručnu oblast“ za tebe honoris causa vulkanizera?

Nikad preletac
24.02.2019. 15:45

„Да запамтимо ко је све био на овим демонстрацијама; ко је био, а ко не? да видимо ко је вера, а ко невера? ко је смогао снаге, и пренебрегао страх, да „на страшном месту постоји“, а ко не!?“ Bas tako! Tako je manje PRELETACA.

Anonimno
24.02.2019. 16:05

Polako profesore, prvi se kučiki u vodu bacaju, kaže naš narod. Ti što su pokazali snagu i prvi izašli na ulice, njih nigde neće biti kada se izbori pobeda. Doći će tada neki drugi ljudi, manje hrabri ali zato vispreniji , mudriji i obrazovaniji i u boga će se kleti da su bili protiv av, meska i t.d. Inače, ja sam šetao na prvim i na ovim poslednjim protestima. Na prvima sam video mnogo mlade, na ovim po pljuski nisam. Naprotiv, video sam mnogo starije od 50 godine pa naviše. Neke od njih znam. Kažu da im sada niko ništa ne može i da že da šetaju do mile volje jer im deca otišla u inostranstvo. Još jedan dokaz koliko smo mentalno ubijeni, koliko smo plašljivi i strašljivi. Što se mene tiče, ni tebi ni meni, a malo sam nešto mlađi, mesto nije više u protestnim kolonama. Na mladima svet ostaje i oni treba da ih predvode, ali njih nema. Ili su se iselili ili su u SNS s nadom da će dobiti posao, ili su skroz nezainteresovani.

jost
24.02.2019. 16:09

Svako ima pravo da se krece i da bude kreten.Mi smo izabrali ono prvo,ostalo je cutanje ili …ono drugo.

More ...
24.02.2019. 17:33

…malo vas je poplasija Nesic. Ako Crnjanski pise o vesala, sto da ne pise Nesic. Nisu vesala nikav simbol ovih protesta to Nesic ukazuje. A vi iz SNS mozete da mislite sta vam je volja.Toliko.

Nana992
24.02.2019. 17:51

Vi promovisete i drogu! Da li je i to opravdano? Mogu li ja sutra da setam kroz grad samostalno sa vesalima? Odmah bih zavrsila na psihijatriji! Kakvi vrazji simboli! Za to nema opravdanja! Dobro je dok ne krenete sa puskama i pistoljima, to se uklapa u vasu politiku!

dusan
24.02.2019. 17:56

Sloboda je u nama, trebamo potrpeti depresiju.Citiracu Fajnsa, jer vidim da citiras Crnjanskog, a mislio sam da si postao poeta, a nisi.Nisam znao ni da si doktor?Cega?Politikanstvo ono dnevno, na lokalu ti ide, vidim, da mrsis, taj konop za vesala.Ipak si najbolji kolumnista, i kloni se od politike, em je prljava, em se igras vatrom.Prijateljski ti kazem.A izostalo je makar jedno dobar dan, juce sam te slucajno sreo na mostu, ispred Sutjeske.Pazi se, gordosti, i to je greh.Svako dobro.

Kad si kod ociju slep
24.02.2019. 18:38

Neverovatno, da ovi sto kritikuju Nesica ne shvataju, ili nece da shvate, da on ne promovise vesala. Samo pravi paralelu iymedju naprednog, odnosno demokratskog zapada i Srbije. Mi u Srbiji smo najzatucaniji gradjani u Evropi. E, to je istina. Znam da boli, ili je tacno.

Garagan
24.02.2019. 19:34

Večko, bolje ti ide šetanje s toj šareno kutre, nego šetanje po kišu sa „mladićima i decom“ od 50 i više godine. Znam da voliš da budeš mirođija i salonski opozicionar na svaku vlas, ali ne vređaj mi osnovno obrazovanje. Jes da nisam izučio škole kako ti, al ni ti nisi učio za istoričara ili književnost. Toj što voliš da pišeš i mal po mal pljucneš, to je domokratija i imaš pravo, a i privilegiju kod Milicu, pa ti dava, al nemaš pravo da pričaš neistine i da nas vučeš za nos. Crnjanski je pišući „Odu vešalima“ odavao priznanje, odavao poštu i poštovanje žrtvama, onima koji su na njima visili, a ne onima koji su ih gradili i koji su druge osuđivali da na njima završe. Tu ti mešaš lončiće, izvrćeš stvari i diviš se svom umeću. De mi reci, bio si u politici, ne pravi se žbunj, da li je nošenje vešala poruka koja se šalje onima protiv kojih se protestvuje, kako će završiti ili je to umetnička sloboda protestanata i njihov sarkazam? Večko, kaj bi Hrvati rekli, ne pravi se pita od dreka, ne pravdaj što se opravdati neda, šetaj kutre, vreme te je davno pregazilo, sitno hodaš i duplo vidiš.

Дечак
24.02.2019. 19:54

„Нема тог Пинка, Информера, Марића, Сарапе, који ће моћи да му помогну када буде, попут малог несрећног дечака упишаног у гаће, силазио са српског трона којег је сам себи створио.„(Данас)
До победе и до слободе, храбри људи. Нека буде тако, господине Нашићу. Из Ваших уста, у Божје уши. Амин.

djura
24.02.2019. 20:00

Poštovani profesore

Na samom početku ovog komentara, dozvolite mi sledeće:

– Kao prvo, ja kao „ortodoksni“ ateista odgovorno tvrdim da nedelja sa vašom kolumnom na Jugmediji, za mene ne predstavlja obično „crno“, već „crveno“ slovo u kalendaru.

– Kao drugo, žao mi je što ste odustali od fotografije sa karanfilom na reveru. Dopadao mi se taj vaš „prvomajski look“, i to ne samo zato što je za tu izvanrednu fotografiju, moja malenkos’ verovatno najzaslužnija. Verovali Vi to ili ne!
Uzgred, verujem vam na reč kada kažete da je u pitanju „Harris Tweed“, ali zakleo bih se da se ipak radi o leteksovoj „ribljoj kosti“. Ovo pominjem bez ikakve sumnje u vaš klasičan modni ukus. Ja prosto nisam ubeđen da je prvonavedeni štof uopšte kvalitetniji i bolji od drugonavedenog. Dakle nema malicioznosti, samo čisti lokal patriotizam.

– I kao treće… Oprostite mi molim vas što ne iskomentarisah vašu poslednju teatarsku kolumnu, a zaslužila je. Desilo se tako iz dva sasvim jednostavna razloga. Naime u tim danima, nisam baš imao najbolju konekciju sa urednicom najčitanijeg portala, a ni Strindberg nije nešto što najviše cenim kod novopostavljenog direktora leskovačkog teatra.

A sad bih da pređem na stvar. Ili bolje rečeno… „And Now for Something Completely Different!“

Juče je kao što to već sigurno znate, naša cenjena glodurka „birala pesmu“. Žalila se pritom da joj je neko lupio pesnicom o sto. Iako znam da je u pitanju samo njena „umetnička“ fikcija (jer poznajem je dobro barem koliko i Vi), nadam se da joj taj žestoki tresak nije prosuo čašu sa još fiktivnijom kruškovačom.

Ne znam šta Vi mislite o tome, ali ja sam iz tog njenog „biranja pesme“ uspeo da izvučem dva veoma bitna zaključka.
Prvi je opštepoznata narodna mudrost, da umiljato jagnje dve majke sisa. I to bez obzira što je jedna „majka“ na vlasti, a druga u opoziciji. (Na žalost, malo je srećne dece na svetu kao što je ono koje je rođeno upravo ovih dana, a kome su obe „majke“ na vlasti.)

Drugi, a po meni mnogo važniji zaključak je da kada se lepa žena fotografiše u Parizu, iz nekog nepoznatog razloga bude još lepša nego na fotografijama iz drugih gradova. Pariz je ipak Pariz. Najlepši „ram“ za ženu, zar ne?

Ja o pomenutoj kolumni naravno mislim da je prava pravcata puslica, da ne kažem slatkiš. Neka mi cenjena glodurka oprosti na narednoj „gradaciji“, ali ako ćemo po slatkorečivosti, Vašu kolumnu u odnosu na njenu, ipak smatram „Vasinom tortom“.

Uvaženoj gospođi javno zahvaljujem što se u petak nije bavila brojanjem kišobrana, a Vama dugujem još veću zahvalnost što danas ne pomenuste vašeg „čestitog čoveka i dobrog drugara“ i što očigledno više ne zagovarate ideju „Da Vučko ode, a da Mesko ostane“.

Što se pomenute urednice tiče, voleo bih da pored njene sveprimetne „majčinske“ brige za „malim čovekom“, na svom portalu ipak obrati pažnju i na muke „od golemi čoveci“. Npr. na čaršijske glasine da je neka „golema glava“ odbila nagodbu sa tužiocem.
Čitaoci najčitanijeg portala bi svakako morali da saznaju nešto o tome, a naročito o mogućim političkim i pravnim posledicama do kojih bi takva odluka mogla dovesti jednog još „gabaritnijeg“ lika.
U cilju razjašnjenja problematike, parafraziraću bajati vic, „nisam pravnik, ali mogu da pogledam“.

– „Sporazum o priznanju krivičnog dela je zakonom uređena nagodba izmedju okrivljenog i javnog tužioca“.

– Srpski rečeno, „ovlašćeni organ države, javni tužilac, i okrivljeni gradjanin protiv koga se vodi krivični postupak, do izjašnjavanja optuženog o krivici pred sudom, razrešavaju sporno pitanje o postojanju krivičnog dela, krivici i krivičnoj sankciji, uz minimalno učešće sudske vlasti, brže, efikasnije i celishodnije nego što bi se to pitanje rešilo suđenjem.“

– Dakle, pitanje koje bi pored „razvoja srpskih karnevala“, moglo da zanima leskovačku javnost je, zašto bi neko pored sasvim očigledne „komandne odgovornosti“ i krivice, odbio nagodbu sa tužiocem, i sve pogodnosti koje mu takav sporazum donosi?! Kakvim „adutima“ to onda osumnjičeni raspolaže, i zašto insistira na suđenju?!

Da se vratimo mi ipak vašoj kolumni, jer nepristojno je govoriti o drugom autoru ispod vaših reči, zar ne?

– Oduvek se poštovani profesore ne slažem sa vama po mnogo čemu. Ponajviše po pitaju politike. Eto recimo, ne slažem se ovom prilikom sa vama po pitanju „lidera“ leskovačke opozicije, o kojima imam verovatno lošije mišljenje nego Vi. Ne slažem se sa vama zato što ih generalizujete, i zato što ih sve svrstavate u isti koš. I zato što ste i Vi nekada bili „lider“ leskovačke opozicije.
Da tako je uvaženi profesore. Moje prve slobodarske snove nisu sahranili i izdali ovi koji vama „smetaju“ u šetnji, i koji su u ovom trenutku potpuno nebitni, već Vi i lideri iz vaše generacije. Jer kad ste Vi organizovali anti-režimske proteste, ja sam bio „dete“ sa indeksom. Pa zašto vi tada niste uspeli?

Ne, naravno da ne mislim da ste mi Vi, Vuk i Dana „pojeli“ 25 godina. Ali zamislite da za četvrt veka današnji leskovački lideri i kvazi lideri, pišu kolumne na nekoj „Jugmediji“ i „sole“ pamet nekoj budućoj deci (ako ih bude bilo)? Kakva smo sjebana zemlja i narod, to je sasvim moguć i realan scenario. Zastrašujući zar ne!
Da gospodine profesore, kao što vidite ni ja nemam amneziju!

– Ne slažem se sa Vama ovom prilikom ni po pitanju „najvećeg književnika koga je Srbija iznedrila“. Poznajem mnogo „čitajućih“ ljudi, ali ne poznajem ni jednog među njima koji je recimo pročitao „Seobe“ od korice do korice. O kompletnom opusu Crnjanskog, da i ne govorimo. Dozlaboga dosadan i smoran. Veliki književnik da. Najveći, svakako ne! Od „dečaka“ doživotno zaljubljenog u sopstvenu ujnu, malo li je?

Uzgred, videli smo se u petak na širokoj čaršiji. Verujem da ćemo se videti i narednog petka. Ne znam da li ćete tada imati karanfil u reveru kao onoga dana kada ste žurili u Dom sindikata? Ja se nosim mišlju da ponesem glogov kolac i to neomašćen. Bojim se samo da „svevideće oko“ neće shvatiti moj „performans“, i da bi moj kolac bio tretian kao najobičnija vešala.

Nadam se da će ovaj moj komentar, i pored postojeće RIGOROZNE zabrane botovskih komentara na Jugmediji, ipak biti objavljen. Ako pak ne bude, ništa strašno. Neće mi biti sefte.

Lep dan i svako dobro profesore. Ma gde bili.

Baka Saveta
24.02.2019. 21:23

Slusaj djuro. Ti da si neko musko davno bi prestao da se krijes iza laznog profila, delis savete i kritikujes ljude koji pod punim imenom pusu s dosta hrabrosti. Ajde bre ne budu vise( deco izvinite na izrazu) p…..a, nego se pokazi i prikazi. Jedino tako zavredjujes da se polemisem s tobom. Ovako si niko, vazduh…

Garagan
24.02.2019. 22:05
Odgovor za  Baka Saveta

Eh, Đura, 91. se krio iza indexa, dok su drugi jurišali na vodene topove on jurišao na studentsku menzu. Posle mu Večko kriv što nije osvojio revoluciju za njega. Razočarao ga što nije pobedio režim dok je on iz lože amfiteatra uživao u predstavi i povremeo se grozio. Krije se i sad, junači i mrsomudi, sve fino, mazno, da prostite namaza Večka. Ja mislim da je Đura provokator. U službi. A služba je služba, gleda koj nosi karanfil u rever, a koj šeta kutre.

nije Djura a nije ni Vecko
24.02.2019. 21:50

Djuro, izgubio bi opkladu. Tri „Harris Tweed“ sakoa.
1. teget plav, kupljen u dućanu na Holbornu, Haj strit, London, pre 4.g.
2. svetlo braon(cokolad), kupljen u dućanu na Holbornu, Haj strit, London, pre 5.g.
3. riblja kost, kupljen u ducanu u Berlinu pre 2.g.