Zbog mera za zaustavljanje širenja koronavirusa, stručnjaci prognoziraju rast postojećih platformi za e-trgovinu i pojavu novih lokalnih ponuđača. Zatvaranje državnih granica i mere zbog kojih ljudi moraju ostati kod kuće stvaraju potrebu preduzećima da se digitalizuju, fizičke prodavnice transformišu u online prodavnice i posle epidemije nastave s poslovanjem preko oba kanala, piše u saopštenju kompanije Bisnode.
„Ljudi postupno prelaze s kupovine u fizičkim prodavnicama na kupovinu preko interneta i ova navika neće nestati kada se završi epidemija. To će veoma pozitivno uticati na celokupnu granu elektronske trgovine”, rekao je Žong Ženšan, potpredsednik za istraživanje novih tehnologija u DCI.
Slično se dogodilo još za vreme krize koju je izazvao SARS 2002. i 2003. godine kada su Alibaba i JD.com zabeležili snažan razvoj.
Pritom, pred internet prodavnicama pojavljuju se novi izazovi: povećava se potražnja koja se održava u eksponentnom rastu broja porudžbina, a istovremeno preduzeća se suočavaju sa nedostatkom kadra što izaziva kašnjenja prilikom dostave proizvoda krajnjim kupcima. Pored toga, neke fabrike su zatvorene i nije poznato kada će početi da rade, a zbog zatvaranja granica pojavljuju se nesigurnosti povezane sa prekograničnim transportnim uslugama. Prilike se tako pojavljuju i u lokalnom okruženju, gde možete pronaći nove poslovne partnere, kadrove i proizvode koje možete uključiti u ponudu.
Svet se bori s krizom i brojne oblasti ekonomskog života su pogođene. Suočavamo se sa zahtevnim i potpuno novim uslovima koje niko nije očekivao. Uloga kompanije Bisnode u ovim vanrednim uslovima jeste da ostane pravi partner i pomogne preduzećima u svakodnevnom poslovanju, praćenju novih i postojećih klijenata, prepoznavanju prevara i razumevanju i traženju potencijalnih kupaca. Vaš zadatak je da u situaciji potražite nove mogućnosti i da se pripremite za „svet posle epidemije”.
Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!