Vranjanci se ombudsmanu žale više nego prethodnih godina

Delokrug rada lokalne zaštitnice često ide van njenih okvira iz razloga što, kako ona kaže, trebala bi da radi po odlukama donetim na Skupštini grada, međutim nemoguće je razdvojiti donete odluke od zakona po kojima su donešene.

VRANJE – Na adresu zaštitnice građana Vranja Maje Mitić od početka godine pristiglo je oko 800 pisanih pritužbi građana , što je više od polovine ukupnog broja zamerki građana, na rad institucija za prethodnu godinu.

Ovaj broj je svakako mnogo veći ako se imaju u vidu i pravni saveti koje zaštitnica deli u cilju pomoći pri rešavanju problema građana, čije se zamerke na rad najviše odnose u na rad dva gradska Sekreterijata ali u skorije vreme i na Javno preduzeće „Novi Dom“.

d41ab6a5-1de0-4a7f-a1da-7c5ac467a624

Po rečima Mitićeve , tek nekoliko se odnose na sam kvalitet grejanja dok je ostatak usmeren na nemogućnost izmirenja obaveza koji je uslovljen socijalnim statusom stranaka nakon povećanja cene grejanja, zbog čega su građani tražili isključenje sa grejne mreže.

“ Saradnja sa “Novim Domom” s obzirom na veliki broj pritužbi bila je dobra u prethodne dve godine sa određenim ljudima koji se bave tim tehničkim stvarima. Tako da smo uspeli  da 70 odsto slučajeva rešimo za 2014. i 2015. godinu. Ostalih 20 do 30 odsto ljudi nisu isključeni sa mreže zbog tehničkih nemogućnosti, jer bi ostali korisnici bili uskraćeni za isporuku usluga ovog preduzeća. Međutim imamo obećanja tehničkog direktora da će preostali slučajevi biti rešeni tokom ove godine budući da su isključenja moguća tek po prestanku grejne sezone” uverena je.

Nadležni su dužni da po zakonu dostave tražene odgovore zaštitinici, a kao krajni rok za to imaju 30 dana.

“Međutim da bi došlo do ostvarenje prava građana, ja kao zaštitnik građana daj rok od 8 do 15 dana, jer smatrama da je to dovoljno vreme za pripremu odgovora,informacija I dokumenata u vezi predmeta” navodi Mitićeva.

Delokrug rada lokalne zaštitnice često ide van njenih okvira iz razloga što, kako ona kaže, trebala bi da radi po odlukama donetim na Skupštini grada, međutim nemoguće je razdvojiti donete odluke od zakona po kojima su donešene.

Pokušavam da sa ljudima na lokalu rešim zadati problem kako ne bi išli do Beograda i republičkog zaštitnika građana , kao i da ne bi dolazilo do tog produžavanja rokova kojim bi ljudi bili nezadovoljni zbog nepravoremenog dobijanja odgovora”, objašnjava.

Ona podseća da zaštitnik građan nije pojedinac, kao i da ona sama ne uspeva da reši sve predmete na vreme što može usloviti urušavnje kredibiliteta same institucije i apeluje da je potrebo oformiti službu ombudsmana.

Milan Zdravković

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila:
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije portala juGmedia. Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Molimo čitaoce portala juGmedia da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila. Takođe je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija ima pravo da ne odobri komentare koji su uvredljivi, koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.

vaš komentar