Zanimljivi načini da predstavite vaše poslovanje

Osmišljavanje originalnih reklamnih poruka i marketinških ideja je ključna komponenta svakog uspešnog poslovanja. Možete nuditi odlične proizvode po najnižim cenama i najkvalitetnije usluge, ali ako za njih niko nije čuo, teško da ćete uspeti. Da bi što širi krug ljudi bio upoznat sa vašim poslovanjem neophodno je koristiti različite kanale oglašavanja i kombinovati različite marketinške tehnike.

Sposobnost da privučete nove kupce i klijente se svodi na to kako prenosite poruku o svom brendu. Osmišljavanje kreativnih marketinških kampanja je ono što vam daje konkurentsku prednost. Predstavljamo vam nekoliko zanimljivih načina kako da promovišete proizvode i usluge iz vašeg asortimana i potencijalnim kupcima skrenete pažnju na njih.

#1 Štampa na zastavama

Izrada zastava u svrhu marketinga nije novost, ali je i dalje izuzetno efikasan način da predstavite svoje poslovanje i ukažete ljudima na vaš brend. Marketinški stručnjaci smatraju promotivne zastave nezamenjivim reklamnim rekvizitima jer se mogu lako dizajnirati po želji naručioca, a pritom su izuzetno atraktivne i izazivaju veliko interesovanje među posmatračima i prolaznicima, gde god da ih postavite.

Reklamne zastave su uglavnom prenosive, pa ih možete koristiti na različitim mestima. Možete ih postaviti na dobrotvornim događajima, ispred štanda na sajmu, na nekoj manifestaciji ili nekom sportskom događaju. Takođe, često ih viđamo na ulazima u hotele, prodajne objekte ili ispred vrata kanclelarije. Štaviše, dostupne su i male, stone zastavice koje možete postaviti pored vašeg najnovijeg proizvoda kako biste ga istakli i usmerili pažnu kupaca na njega, a u isto vreme u njihovo vidno polje dopreće i logotip vašeg brenda. Stone zastavice možete držati i na vašem kancelarijskom stolu.

Ukoliko izrađujete zastavu za vaš brend potrudite se da bude jednostavna i da lako prenosi poruku koju želite da pošaljete kupcima. Na plažama i žurkama često se mogu videti zastave na kojima se reklamiraju pivo i druga alkohola i bezalkoholna pića. Tako na primer, poznati holandski brend piva Heineken ima zastavu prepoznatljive zelene boje sa jednostavnim natpisom brenda, baš kao što je i boja flaše piva,.

#2 Koristite maskotu koja će promovisati vaš brend

Maskota predstavlja humanizovani lik koji ima zadatak da ojača brend u marketinškoj kampanji. Dizajneri su kod izrade maskota najčešće motivisani raznim predmetima, likovima životinja, ljudi, izmišljenim likovima ili stvorenjima. Mogu imati širok spektar primene u marketingu, poput logotipa, suvenira ili prepoznatljivih figura za ikonicu vaše mobilne aplikacije. Maskote mogu osnažiti efekat vašeg oglašavanja i ponuditi vam nove prilike za angažovanje brenda i podizanje svesti o njemu kod potencijalnih klijenata.

Ima puno fantastičnih primera. Među ljubiteljima fudbala omiljena je maskota fudbalskog kluba Keln – živi jarac Henes VIII. On je punih 12 godina uveseljavao navijače ovog kluba trčeći i šetajući po fudbalskom terenu pre svake utakmice. Ova životinja je toliko poistovećena sa FK Kelnom da na navijačkim rekvizitima nije obavezno da stoji naziv kluba, ali je grb sa jarcem koji se propinje na zadnjim nogama obavezan.

Neke od najpoznatijih maskota u svetu su svakako Deda Mraz kompanije Coca-Cola, krokodil modne kompanije La costa, Miki Maus Volta Diznija i Huan Valdez sa svojom mazgom koji predstavlja originalnu Kolumbijsku kafu. Kada je u pitanju auto industrija, tu je svakako najpoznatija maskota Mišelinov debeljko ali i Rols Rojsova “Dama koja leti” koja se nalazi na svakom vozilu ove prestižne marke.

#3 Osmislite originalni slogan

Slogani predstavljaju kratke, privlačne i lako pamtljive fraze koje su veoma popularne u oglašavanju. To je jedan od efikasnijih načina da se skrene pažnja potrošača na određeni brend i proizvode pod njegovim imenom. Možete ga korisiti u svim medijima. Na TV-u, radiju, internetu. Dobro bi bilo da na vašoj početnoj internet stranici u gornjem delu prezentacije nađete mesto za vaš slogan. Pa čak i kada radite marketing sadržajem i pišete kvalitetne tekstove za vaš sajt, povremeno ubacite slogan kroz sam tekst.

Ako ste ikada čuli ili pročitali određenu frazu i odmah se setili brenda koji ona predstavlja, moramo vam reći da ste bili “žrtva” dobrog slogana, moćne rečenice koja kompaniju stavlja na dobru poziciju na tržištu. Slogaj je čvrsta spona između firme i potrošača. Veruje se da prava fraza “pogađa” kupca više nego samo ime brenda, jer dobar slogan osim što govori šta brend predstavlja, čini proizvod privlačnijim i približava ga kupcu.

Godine 1988. promet od prodaje proizvoda pod markom Nike iznosio je oko 800 miliona dolara. Te godine su iz kompanije predstavili svoju kultnu kampanju “Just Do It”. Nakon jedne decenije od početka ove kampanje, prodaja je premašila 2 milijarde dolara. “Just Do It” je osnovna poruka koja i danas, 35 godina kasnije, i dalje veoma uspešno funkcioniše.

#4 Kreirajte mural

Postoji mnogo kreativnih načina da promovišete svoje poslovanje na ulicama vaše lokalne zajednice, a jedan koji zavređuje posebnu pažnju je mural. Oslikavanje murala je odličan način da pokažete imidž i logo vašeg brenda koji će lokalno stanovništvo moći da vidi svakodnevno.

Naravno, pre nego što angažujete umetnika, trebalo bi da se raspitate i dobijete dozvolu za oslikavanje murala od opštine ili skupštine stanara, ako je u pitanju zid stambene zgrade. Neka to budu zgrade, odnosno zidovi pored kojih prolazi veliki broj ljudi. Štaviše, ne morate čak ni slikati mural, već možete koristiti projektor i tako stvoriti dinamičku prezentaciju vašeg biznisa.

Tako je na primer Adidas platio oslikavanje murala brazilskog fudbalera Gabrijela Žezusa u faveli rodnog Sao Paola. Na taj način poslata je poruka mladim ljudima da slede svoje snove baš kao i ovaj igrač Mančester Sitija, i da jednog dana mogu zaigrati u dresu svoje zemlje. Naravno, pored glavne poruke, poslata je i poruka da je Adidas vodeća svetska kompanija kada je u pitanju proizvodnja sportske opreme.

#5 Štampa na boci

Jedan od najboljih načina na koji možete da izdvojite vaše pakovanje je štampa na staklenim bocama i posudama. Ovde ne mislimo na klasične papirne etikete, već na različite tehnike i materijale, kao i na gravuru na staklu. Danas firme koje žele da se istaknu na ovaj način imaju mogućnost korišćenja beskonačne palete različitih nijansi boja. Mogu se odlučiti i da na staklu koriste različite efekte, kao što je, recimo, štampa plemenitim metalima koji svetle u mraku. Ovo pruža šansu za veliku kreativnost pri podizanju brenda i pravljenje pakovanja koje je jedinstveno i koje će impresionirati kupca.

Odličan primer je kampanja koja je pokrenuta 1980. godine i koja je učinila bocu Absolut vodke najpoznatijom na tržištu ovog žestokog pića. Kampanja se sastojala od 1500 oglasa i trajala je punih 25 godina. Kada je započeta, Absolut vodka je imala udeo od 2,5% na tržištu vodki. Na kraju kampanje, kompanija je isporučivala 4,5 miliona kutija ovog pića, što je činilo skoro polovinu celokupnog tržišta.

U ovom tekstu naveli smo samo neke od zanimljivih načina kako možete da predstavite vaše poslovanje. Postoje i razne druge ideje, ali ove koje smo naveli mogu se relativno lako realizovati, bez puno utrošenog novca, a dosta znače kada je u pitanju prepoznatljivost brenda na tržištu. Zato, umesto da koristite samo internet marketing, koji je danas sve prisutniji, kombinujte ga sa drugim oblicima oglašavanja. To će dati najbolje rezultate.

 

Foto: Sajt Unsplash

Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!

Pretplati se
Obavesti o

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila: Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije portala juGmedia. Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Molimo čitaoce portala juGmedia da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila. Takođe je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija ima pravo da ne odobri komentare koji su uvredljivi, koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.

0 Komentara
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare