Zašto rampe na pružnim prelazima ne rade, ko ih lomi i koliko košta njihova popravka

Nakon nesreće u Donjem Međurevu, strasti oko rampi koje ne rade se ne smiruju, a skoro svakodnevno na društvenim mrežama se pojavi  po jedna fotografija, poput ove koja je juče uslikana na pružnom prelazu u Brestovcu kod Leskovca.

I dok ogovrčeni građani upiru prstom u Infrastukturu železnica Srbije, iz ovog preduzeća izlaze sa statistikom da su na pružnim prelazima širom Srbije u 2018. godini vozači drumskih vozila slomili 3.700 rampi i materijalna šteta iznosila je oko 500 miliona dinara.

“Prošle godine je bilo 3.700 slučajeva lomljenja branika i polubranika, koje su svojom neodgovornom i nepropisnom vožnjom oštetili vozači drumskih vozila, što je dvostruko više nego prethodnih godina”, navodi se u njihovom današnjem saopštenju.

„Infrastruktura železnice Srbije“ je, kako se dalje ističe, za 500 miliona dinara mogla automatskim rampama da obezbedi oko 25 putnih prelaza.

PROČITAJTE VIŠE:


Tridesetodnevni pritvor za vozača autobusa smrti


PROTEST POBEDIO BIROKRATIJU Gradi se rampa na pružnom prelazu u Donjem Međurevu


Da li je ovo pravo rešenje za rampe koje ne rade u 21. veku? Čovek izađe iz lokomotive, zaustavi saobraćaj i onda… (VIDEO)


“Poslednji slučaj dogodio se u Nišu, na putnom prelazu kod Palilulske rampe, 29. decembra, kada je autobus oštetio rampu. Tada se autobus javnog gradskog prevoza na liniji 8, koji saobraća na relaciji Gabrovačka Reka – Pasi Poljana, našao u zoni putnog prelaza u trenutku kada su se rampe već spuštale. Autobus je na taj način onemogućio da se rampe spuste i oštetio uređaj putnog prelaza, koji je pre toga funkcionisao i bio ispravan. Automatski putni prelaz na tom mestu usklađen je sa drumskom semaforskom signalizacijom, koja je takođe bila ispravna. Autobus javnog gradskog prevoza u Nišu zadržao se u zoni zatvaranja putnog prelaza u trenutku njegovog uključenja, iako je imao dodatnih 15 sekundi vremena tokom zvučnog signala da se udalji iz te zone. Stručne službe „Infrastrukture železnice Srbije“ raspolažu informacijama i fotografijama i juče je Osnovnom javnom tužilaštvu u Nišu podneta krivična prijava protiv odgovornih za krivično delo ugrožavanje javnog saobraćaja. Takvo ponašanje vozača autobusa u Nišu je začuđujuće i za svaku osudu, naročito ako se ima u vidu da se samo nekoliko dana pre toga dogodila teška saobraćajna nesreća u Donjem Međurovu”, kaže se u saopštenju ovog preduzeća.

„Infrastruktura železnice Srbije“ apeluje na sve učesnike u saobraćaju da poštuju signalizaciju i da se pridržavaju propisa, jer je to jedini način da se očuva bezbednost saobraćaja.

Pored toga, popravka svakog od 3.700 branika i polubranika na putnim prelazima širom Srbije plaća se novcem građana Srbije, a osim što su ti dodatni troškovi izuzetno veliki, za popravku polomljenih rampi potrebno je desetak dana.

„Infrastruktura železnice Srbije“ zato i tom prilikom ističe da se samo zajedničkim naporima i odgovornim ponašanjem učesnika u saobraćaju, na putnim prelazima može unaprediti bezbednost i sprečiti nesreće.

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila:
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije portala juGmedia. Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Molimo čitaoce portala juGmedia da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila. Takođe je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija ima pravo da ne odobri komentare koji su uvredljivi, koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.

vaš komentar