Zašto rampe na pružnim prelazima ne rade, ko ih lomi i koliko košta njihova popravka

Nakon nesreće u Donjem Međurevu, strasti oko rampi koje ne rade se ne smiruju, a skoro svakodnevno na društvenim mrežama se pojavi  po jedna fotografija, poput ove koja je juče uslikana na pružnom prelazu u Brestovcu kod Leskovca.

I dok ogovrčeni građani upiru prstom u Infrastukturu železnica Srbije, iz ovog preduzeća izlaze sa statistikom da su na pružnim prelazima širom Srbije u 2018. godini vozači drumskih vozila slomili 3.700 rampi i materijalna šteta iznosila je oko 500 miliona dinara.

“Prošle godine je bilo 3.700 slučajeva lomljenja branika i polubranika, koje su svojom neodgovornom i nepropisnom vožnjom oštetili vozači drumskih vozila, što je dvostruko više nego prethodnih godina”, navodi se u njihovom današnjem saopštenju.

„Infrastruktura železnice Srbije“ je, kako se dalje ističe, za 500 miliona dinara mogla automatskim rampama da obezbedi oko 25 putnih prelaza.

PROČITAJTE VIŠE:


Tridesetodnevni pritvor za vozača autobusa smrti


PROTEST POBEDIO BIROKRATIJU Gradi se rampa na pružnom prelazu u Donjem Međurevu


Da li je ovo pravo rešenje za rampe koje ne rade u 21. veku? Čovek izađe iz lokomotive, zaustavi saobraćaj i onda… (VIDEO)


“Poslednji slučaj dogodio se u Nišu, na putnom prelazu kod Palilulske rampe, 29. decembra, kada je autobus oštetio rampu. Tada se autobus javnog gradskog prevoza na liniji 8, koji saobraća na relaciji Gabrovačka Reka – Pasi Poljana, našao u zoni putnog prelaza u trenutku kada su se rampe već spuštale. Autobus je na taj način onemogućio da se rampe spuste i oštetio uređaj putnog prelaza, koji je pre toga funkcionisao i bio ispravan. Automatski putni prelaz na tom mestu usklađen je sa drumskom semaforskom signalizacijom, koja je takođe bila ispravna. Autobus javnog gradskog prevoza u Nišu zadržao se u zoni zatvaranja putnog prelaza u trenutku njegovog uključenja, iako je imao dodatnih 15 sekundi vremena tokom zvučnog signala da se udalji iz te zone. Stručne službe „Infrastrukture železnice Srbije“ raspolažu informacijama i fotografijama i juče je Osnovnom javnom tužilaštvu u Nišu podneta krivična prijava protiv odgovornih za krivično delo ugrožavanje javnog saobraćaja. Takvo ponašanje vozača autobusa u Nišu je začuđujuće i za svaku osudu, naročito ako se ima u vidu da se samo nekoliko dana pre toga dogodila teška saobraćajna nesreća u Donjem Međurovu”, kaže se u saopštenju ovog preduzeća.

„Infrastruktura železnice Srbije“ apeluje na sve učesnike u saobraćaju da poštuju signalizaciju i da se pridržavaju propisa, jer je to jedini način da se očuva bezbednost saobraćaja.

Pored toga, popravka svakog od 3.700 branika i polubranika na putnim prelazima širom Srbije plaća se novcem građana Srbije, a osim što su ti dodatni troškovi izuzetno veliki, za popravku polomljenih rampi potrebno je desetak dana.

„Infrastruktura železnice Srbije“ zato i tom prilikom ističe da se samo zajedničkim naporima i odgovornim ponašanjem učesnika u saobraćaju, na putnim prelazima može unaprediti bezbednost i sprečiti nesreće.