BIRODI: Premijerka i ministri „reklamirani“ na nacionalnim televizijama

Rad većeg dela ministarstava Vlade Srbije prikazan je u dnevnicima televizija sa nacionalnom frekvencijom na reklamni, odnosno propagandni način pošto je u više od 70 odsto vremena posvećenog tim resorima, njihov rad predstavljen na pozitivan način, pokazuju rezultati desetomesečnog monitoringa medija kog je sproveo Biro za društvena istraživanja (BIRODI).

BIRODI je upozorio da rezultati monitoringa pokazuju da je Ustavom garantovano pravo građana na objektivno, potpuno, pravovremeno i istinito informisanje “u velikoj meri ugroženo” jer građani kako se navodi, dobijaju propagandu i promociju uz izostanak kritičkog sagledavanja rada premijerke i ministarstava.

Analiza je pokazala da je od skoro pet časova programa posvećenog Ministarstvu finansija, rad tog resora puna četiri sata ili skoro 83 odsto vremena predstavljen na pozitivan način, dok je rad Ministarstva građavinarstva, saobraćaja i infrastrukture pozitivno predstavljen u 90 od 104 minuta vremena u dnevnicima televizija sa nacionalnom frekvencijom.

U tim informativnim programima je u više od 70 odsto vremena pozitivno predstavljen i rad ministarstava unutrašnjih i spoljnih poslova, rudarstva i energetike, zaštite životne sredine, državne uprave i lokalne samouprave, kulture i informisanja kao i ministarstava za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja, za brigu o selu i za inovacije i tehnološki razvoj.

Istraživanje je pokazalo i da je rad ostalih ministarstava, ali i premijerke Ane Brnabić prikazan na promotivan način, odnosno da je od ukupnog vremena posvećenog izveštavanju o radu tih resora i predsednice Vlade, od 35 do 70 odsto vremena njihov rad predstavljen na pozitivan način.

BIRODI je utvrdio i da su jedina dva ministarstva koje je pratilo informativno izveštavanje Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja sa 31 odsto pozitivnog vremena i Ministarstvo za ljudska i manjinska prava i društveni dijalog sa 35 odsto pozitivnog vremena.

Samo 15 minuta kritike

“Alarmantan nalaz je da su premijerka i svi ministri u dnevnicima tokom perioda posmatranja bli predstavljeni zbirno, tek 15 minuta negativno, odnosno da su njihov rad i rezultati kritički sagledani od strane što novinara dnevnika, što onih koji su trebali da budu druga strana u prilozima u analiziranim dnevnicima”, ocenili su iz Biroa za društvena istraživanja.

Pozvali su Agenciju za sprečavanje korupcije da istraži postojanje funkcionerske kampanje, “na način da se javna sredstva i javni događaji koriste za (prikrivenu) partijsku promociju” jer kako su naveli, zakon obavezuje Agenciju da, nezavisno da li je period izborne kampanje ili ne, prati poštovanje člana 50 zakona o sprečavanju korupcije.

Izvor: Beta

Foto: Beta

Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram i Twitter!
Budite uvek u toku dešavanja!

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila:
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije portala juGmedia. Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Molimo čitaoce portala juGmedia da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila. Takođe je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija ima pravo da ne odobri komentare koji su uvredljivi, koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.

  • Izostatak kritike?Pa u društvenim uređenjima poput severne koreje a u novije vreme australije,nemačke,francuske ,.. i nema.Sem na društvenim mrežama,pa i tamo ⁉️
    https://youtu.be/W8A7Sz1ftYs
    Ipak se čuje nešto,iako su državne frekvencije dominantne na ispiranju mozga reality populacije,koja je na žalost moralno srozana do sramnog nivoa

vaš komentar