Cvetanović:Rodna ravnopravnost je temelj ljudskih prava

LESKOVAC – Gradonačelnik Goran Cvetanović danas je o unapređenju rodne ravnopravnosti razgovarao sa predstavnicama Odbora za rodnu ravnopravnost Leskovca i Bujanovca.

„Načelo rodne ravnopravnosti i nediskriminacije je jedan od temelja naših ljudskih prava, a rodna ravnopravnost je preduslov za napredak svake zajednice“, rekao je Goran Cvetanović.

 Cvetanović je dodao da su u Srbiji žene još uvek neravnopravne.

„Jos uvek postoji široko društveno tolerisanje porodičnog nasilja, veća je nezaposlenost žena, manje su zastupljene u svim sferama društvenog zivota, i to je problem na kome tek treba raditi.  Pre četiri godine usvojena je Nacionalna strategija za unapređenje položaja žena, a nesto kasnije i Zakon o ravnopravnosti polova. Grad Leskovac postupa u skladu sa donetim zakonima, što dokazuje i primer mog kabineta gde su žene u većini.

Predstavnice Odbora za rodnu ravnopravnost Bujanovca izabrale su nas grad kao primer dobre prakse upotrebe rodne ravnopravnosti.

„One su ovde kako bismo razmenili svoja iskustva. Ovom prilikom ekskluzivno kažem da ćemo imati i neke zajedničke projekte,“ rekla je Ana Volf, predsednica Odbora za rodnu ravnopravnost grada Leskovca.

Rukovodilac kancelarije za lokalni ekonomski razvoj opštine Bujanovac, Fazila Azelović, ukazala je na činjenicu da postoji projekat koje one trenutno implementiraju, a koji je finansiran od strane programa evropskog partnerstva sa opštinama „El progress“. Azelović je istakla da Odbor za rodnu ravnopravnost Bujanovca gravitira najviše ka Leskovcu što se saradnje tiče, jer je Leskovac jedan od najuspešnijih u ovakvim aktivnostima.

„Želimo da, ovim projektima, spojimo tri segmenta: privredni, nevladin sektor i javni sektor koji aplicira za razne projekte, i radujemo se budućoj saradnji,“ rekla je Azilović.

Ona je dodala da, što se učešća žena u drustvenom životu Bujanovca tiče, statistika nije dobro ogledalo. Ovaj Odbor je usmerio svoje snage ka jačanju položaja žena u celokupnom društvu, jer se samo uz konkretne akcije mogu promeniti statistički podaci.

(Kraj)

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila:
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije portala juGmedia. Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Molimo čitaoce portala juGmedia da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila. Takođe je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija ima pravo da ne odobri komentare koji su uvredljivi, koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.

6 komentara

  • Знате ли шта радите???

    Пројекат увођења родне равноправости у вртиће имаће озбиљне последице на норомалан развој деце.
    Наставни програм у Шведској за предшколски узраст предвиђа увођење родне равноправности у вртиће. Овај уплив идеологије у развој деце имаће катастрофалне последице за здраво одрастање, поготово дечака.

    Предшколска установа “Егалија” из Стокхолма у Шведској увела је праксу да васпитачи не користе речи “он” или “она” како би се неговала једнакост између полова од најранијег детињства.

    Запослени у забавишту такође брижљиво бирају боје и врсте играчака и књига да малишани не би робовали стереотипима везаним за пол. Школица је отворена прошле године са задатком да се разбију предрасуде које се тичу улоге полова, а то је окосница наставног програма за предшколце у Шведској.

    – Друштво очекује да девојчице буду слатке, лепе и љупке, а дечаци мужевни, груби и друштвени. ‘Егалија’ им пружа фантастичну прилику да буду шта год хоће – објашњава Јени Јохнсон, васпитачица.

    У овом вртићу девојчице и дечаци се заједно играју кувања пластичним шерпама и кутлачама, али се у непосредној близини налазе лего коцке како се не би правила ментална баријера између кувања и градње. У скоро свим књигама међу “главним јунацима” су геј парови, самохрани родитељи и усвојена деца. Нема “Снежане”, нити “Пепељуге”.

    Директорка Лота Рајалин каже да су методи овог забавшта наишли на опречна реаговања неких сегмената друштва и да особље добија претње од расистичких група које се буне што се деца играју црним луткама. Али додаје да за упис у њихову установу постоји дугачка листа чекања, а да је само један пар исписао своје дете.

    Џеј Белски, дечји психолог са Калифорнијског универзитета Дејвис није сигуран да је то што раде Швеђани добро.

    – Ускоро дечаци неће смети да раде оно што највише воле: да јурцају и штапове користе као мачеве. Тако полна неутралност у свом најгорем облику доводи до укидања мушкости – сматра он.

    Спас су Двери и права породица, са оцем, мајком, сестром, братом, дедом, бабом, ујацима, стричевима… Мушкарци су мушкарци, а жене су жене!!!

  • Да појаснимо, господине Градоначелниче:
    Једна од најважнијих форми феминизма зове се „хуманистички феминизам” („humanist feminism”). По њему, сви људи се рађају једнаки и треба да имају једнака права, без обзира на пол, националну, расну, верску или било коју дугу особину. Тај феминизам се зове још и „индивидуалистички феминизам” („individualist feminism”), јер верује да свака индивидуа треба да има иста права. Будући да се овај феминизам у историјском смислу борио за стицање правне равноправности жена са мушкарцима, он се зове и „либерални феминизам” („liberal feminism”). Двери с поштовањем гледају на борбу за равноправност жена. Он се залаже за то да свака особа има једнака права. У том смислу, оне подупире „либерални”, „индивидуалистички” или „хуманистички” феминизам.
    Нажалост, данас доминира један други вид феминизма. По њему, не треба да буду равноправне индивидуе, него полови („родови”) као целина. Стога се овај злоћудни феминизам и зове „родни феминизам” („gender feminism”). По њему, мушкарци и жене представљају две непријатељске класе („рода”), које су међусобно у сукобу и конкуренцији. Анализирајући неке статистичке податке, „родни феминизам” тврди да су жене неравноправне. Такав закључак добија се само ако се статистички подаци износе секлективно, а тумаче једнострано. Пристрасно тумачући податке, „родни” феминизам доказују „неравноправност” жена. Да би се постигла „родна равноправност” („gender equality”) „родни” феминизам заговара увођење мера којима се жене фаворизују. Ова малигна форма феминизма зове се и „радикални феминизам” („radical feminism”), јер заговара радикaлну промену у полним („родним”) улогама.
    Двери свој став заснивају на философском убеђењу да су мушкарци и жене онтолошки (бићевно) и аксиолошки (вредносно) једнаки. У том смислу, он подупире једнакост жена и мушкараца. Међутим, онтолошка и аксиолошка једнакост полова не може да негира научну чињеницу да се полови биолошки и психо-ментално разликују. С обиром на те разлике потпуно је разумљиво то да мушкарци и жене постижу различите успехе на различитим подручјима приватног и јавног живота. Полови треба да буду равниоправни, али не могу бити исти. Полови су управо због своје различитости комплементарни: складно се надопуњују. Ту комплементарност нарушавају мере њихове насилне униформизације. Нажалост, превладавајућа форма феминизма, тзв. „родни” феминизам управо ради на тој усиљеној нивелизацији природних полних разлика. Сукобљавајући се са природом, мере „родног” феминизма.

    • непосредно штете мушкарцима, а посредно и женама. „Родни” феминизам доприноси повећању броја самаца (неожењених и неудатих) и растављених. Он доводи до конфузије у међуполним односима и одговоран је за повећање фрустрација и мушкараца и жена. Због својих научно неутемењених и друштвено штетних последица, Двери не одобравају ни теорију ни праксу „родног” феминизма.

  • A ko je ova gospodja sa cudnim sesiricem ?

vaš komentar